Articole în legătură cu imaginea personală de Marcus Victor Grant

Te preocupă modul în care alții te percep pe tine, ideile, serviciile și/sau produsele tale? Percepția pe care o trezești în alții este importantă pentru a obține încredere și a dezvolta relații profesionale cu clienți, cumpărători, colaboratori și furnizori.

Dacă ce cauți e pentru organizația ta, atunci îți sugerez să merg direct la branding & marketing: link 1 (activ) link 2 [valid de la 31.8.2022]

Dacă îți propui să abordezi imaginea ta personală și profesională temeinic, atunci îți sugerez să pornești mai întâi de la evaluarea la 360 de grade, apoi să înțelegi cum funcționează mecanismele psihologice și de marketing ale brandului personal, apoi (abia apoi!) să folosești instrumente publice pe internet din categoria platformelor dominante de social media. Ceea ce urmează poți accesa gratuit, însă ar putea fi foarte bine vândut ca o carte foarte valoroasă. Prin urmare, alege cu discernământ și lectură plăcută!

În cadrul listelor care urmează, am inclus și articole programate să apară ulterior acestui articol. Linkurile respective  vor deveni active la data menționată între parantezele pătrate doar la linkurile specificate. Restul linkurilor sunt active și funcționale. 

Articole despre evaluarea la 360 de grade

În 2006, am conceput un sistem de evaluare la 360 de grade pe care de atunci l-am rafinat. L-am împărtășit cu clienții mei în consultanță și cu participanții la edițiile seminatului de branding personal ”Cum îți folosești valoarea?. Cei care l-au folosit, precum și eu, în fiecare an, au raportat o percepție foarte clară și utilă referitoare la propria lor cunoaștere, ca punct de pornire pentru construcția unei campanii de imagine. Feed-back-ul obținut poate fi de asemenea folosit pentru a stabili direcții pentru dezvoltarea profesională. Mai jos, există două grupe de articole: cele care descriu demersul și cele care expun ca studiu de caz constatările mele după una din asemenea evaluări, care este util de repetat o dată la câțiva ani.

  

De ce și cum să obții o evaluare de calitate

  1. Cum să trăiești o viață împlinită, partea a II-a. Primii 4 pași din cei 12, în ordinea corectă. / How to Live a Fulfilling Life, part II. The First 4 Out of 12 Steps, In the Right Order [en]
  2. Evaluarea la 360 de grade concepută de Marcus Victor Grant – principii generale / The 360-Degrees Evaluation Devised by Marcus Victor Grant – General Principles [en]
  3. Evaluarea la 360 de grade pentru branding personal / Evaluarea la 360 de grade pentru branding personal [link valid de la 18.10.2022]/ 4 +, 4 – [en]
  4. Feed-back la 360 de grade / 360-Degrees Feedback [en] 

      

Studiu de caz: obiectivele și evaluările din 2012-2013

  1. The Better Me [en]
  2. Personal Development Goals in 2012 [en]
  3. My Personal Development Evaluation For 2012 [en]
  4. About My Excessive Formalism & the So-Called “Lack of Empathy” [en]
  5. The Fight with ”My Dark Side” (05.2013) [en] part I part II
  6. Concluzii despre brandul meu personal în 2012 

Branding personal

Brandingul este un domeniu cu o istorie proprie de cel puțin 4700 de ani. În epoca modernă, este un termen propriu marketingului folosit de marile companii ce dispun de bugete semnificative. Brandingul personal/individual sau autopoziționarea a fost introdusă în cărți precum Think and Grow Rich (1937) de Napoleon Hill și Positioning: The Battle for Your Mind (1981) de Al Ries Și Jack Trout. În contextul progresiei de la www. la web 4.0, a căpătat o amploare to mai mare.

De-a lungul timpului, brandingul personal este o arie care m-a fascinat nu doar în calitate de consultant, prin serviciile pe care le ofer. Din 2005, de când am avut primul client plătitor în branding personal, am scris zeci de articole pe acest subiect. Din acestea, împărtășesc o selecție sintetizată pe aceste subtitluri.

  

La ce îți folosește brandingul personal?

Dacă ești freelancer sau antreprenor.

Toate articolele din subcategorie

Dacă aspiri la creșterea independenței profesionale, intră aici (link valid de la 19.9.22)

  

Dacă vrei să te angajezi:

Toate articolele din subcategorie

20 de resurse ca să alegi ce vrei și cum să obții ce contează în carieră. (link valid de la 7.6.22)

  

Brandingul personal, între imaginea dorită și identitatea care se cere asumată

Eşti decor sau actor?

Brandul lui Gigi / Jack’s Brand [en]

The Art of Personal Branding”, or Sometimes, a “Pen” is Just a Pen. But Sometimes It Isn’t. [en]

Cine eşti tu şi cum te vezi prin ochii celorlalţi / Who Are You and How Do You See Yourself Through the Eyes of Others [en] [link valid de la 13.10.2021]

Imaginea sau brandul / The Image or the Brand [en]

Be Your Brand [en]

  

Cum să (nu) faci branding personal

Am cerut… (3)

Ce spun întrebările tale despre tine? / What Do Your Questions Say About Yourself? [en]

Relaţia cu DaMaiDeparte.ro – studiu de caz în copyright management

Ce înseamnă încrederea / What Does Trust Mean? [en]

Zece mituri despre independenţa financiară şi adevărul ce te va elibera. Partea a II-a / Ten myths about financial independence and the truth that will set you free. Part II. [en]

Ce vinzi tu?

Cum îți folosești valoarea?  

 

Aplicații (ne)reușite ale brandingului personal

Interviuri

Topul celor 10 filme despre brandingul personal / Marcus Victor Grant’s Top 10 of Personal Branding Pictures [en]

Top 5 filme despre cum să-ţi faci reputație într-un mod GREŞIT / Marcus Victor Grant’s Top 5 Pictures on How to Do Personal Branding in a WRONG WAY [en]

The Presentation Secrets of Steve Jobs, de Carmine Gallo

Diferenţa între imagine şi identitate şi cum contează ele în poziţionare / The Difference Between Image and Identity and How They Matter in Positioning [en]

Cum să construiești cu lucrurile cu care alții aruncă în tine / How to Build With the Bricks Others Throw at You [en]

Despre lideri în politica românească  

 

Mainstream social media platforms

Prezentarea proprie prin intermediul internetului îți va dăuna cu siguranță dacă nu-ți planifici să transmiți o imagine coerentă. Dacă ai stabilit clar, ce, cum și pe ce canale ți-ai propus să transmiți, atunci îți rămâne de stăpânit cunoașterea acestor canale, cum sunt Facebook, YouTube, Twitter. Mai jos sunt unele:

  • articole dedicate despre anumite canale;
  • articole despre evenimente cu prezentări diferite despre diverse canale și soluții;
  • recenzii ale unor filme (documentare sau de ficțiune) care surprind studii de caz privind folosirea acestor medii;
  • articole despre implicațiile sociale și psihologice ale utilizării acestor canale.

În căutarea ascultării pierdute

5 Other Mind Traps That Marketing and Sales Entrepreneurs Believe They Are Entitled To. Find Out Now the Truths That Will Set You Free! [en]

New Media (vs) PR? – Iluzia circului cu purici / New Media (vs) PR? – The Flea Circus Illusion [en]

Comportamentul pe Twitter (Dacă eşti la început) / Twitter Behavior (If You Just Started) [en]

Impressions from Webstock 2009 [en]

Live Blogging at Webstock 2010 [en]

Recenzia filmului „Website Story” de Dan Chişu, Partea I [link valid de la 8.2.2022] Partea II [link valid de la 22.2.2022]/ Experimental” tryout

Cronica documentarului YouTube Bazaar (2015)

Cronica documentarului Facebook, reţeaua care ne-a schimbat viaţa (2014)

Recomandare de carte: Triburile. O patologie a politicii româneşti de la Revoluţie la generaţia Facebook, de Vasile Sebastian Dâncu

Imaginea caracterului, acum şi pe Facebook

Curăţenie pe Facebook  

 

Continuă să-ți extinzi brandul personal!

După ce ai început să implementezi brandingul tău personal, te mai pot interesa și articolele din subcategoria Influență în comunicare, mai exact:

persuasiune și negociere

vorbit în public: link 1 link 2 

testimoniale: link 1 link 2 

  

Bibliografie generală pe care o recomand

  • Grant, Marcus Victor- Caile persuasiunii in negociere (2012), Editura Creative Vision Publishing International
  • Baden, Alain – Ghidul CV
  • Carnegie, Dale – Prezentări de succes, editura Curtea Veche
  • Charvet, Shelle Rose – Cuvinte care schimbă minţi, editura Amaltea, 2006
  • D’Amour, Cynthia – Crearea relaţiilor, Editura BusinessTech, 2005
  • Dalat, Yvone – Ghidul reuşitei tale profesionale, Editura Polirom, 2003
  • Hall, L. Michael; Bodenhamer, Bob G., D.Min. – Figuring Out People. Design Engineering with Meta-Programs, Ediţia a II-a, Crown House Publishing Limited, 2005, Marea Britanie
  • Jenner, Shirley – Ghidul carierei pentru absolvenţi universitari, Curtea Vedhe, 2009
  • Lelorde, Francois şi Andre, Christophe – Cum să te iubeşti pe tine ca să te înţelegi mai bine cu ceilalţi, Trei, Bucureşti, 1999
  • Murgeanu, Ştefan – Ghidul carierei tale, Meteor Business, 2010
  • Prutianu, Ştefan – Tratat de comunicare şi negociere în afaceri, Editura Polirom, 2008
  • Szekely, Andy – Ghidul credibilităţii, Editura AS, 2008
  • Szekely, Andy – Cele mai bune tactici ale experţilor prin care eviţi manipularea şi influenţezi cu integritate, Editura AS, 2008
  • Szekely, Andy – Curs electronic de branding personal, 2005
  • Szekely, Andy – Declanşatorii motivaţiei. LAB Profile. Manual intern de training, AS Training & Coaching, Bucureşti, 2006
  • Woodsmall, Wyatt, PhD – Metaprograms, Next Step Press, 1988, USA
  • Woodsmall, Wyatt, PHD; Woodsmall, Marylin – People Pattern Power, Next Step Press, Vienna, Virginia, 1998, USA

      

Îți urez lectură revelatoare și explorare productivă!

Marcus Victor Grant

Copyright text © Marcus Victor Grant 2011-prezent, toate drepturile rezervate. Articol restructurat în 2021.

Materialele publicate pe acest blog sunt supuse acestui disclaimer.

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.