Curăţenie pe Facebook

14 08 2014

Daniela BojincaGuest post de Daniela – Adriana Bojincă. Publicat iniţial aici.

Nu știu sincer ce m-a apucat ieri de am intrat pe secțiunea prieteni de la Facebook și am început să-i șterg. Tot ce întâlneam în cale și nu cunoșteam, ori cunoșteam doar din vedere și nu aveam nici o tangență cu persoana respectivă am început să șterg. Țin minte că am mai făcut odată asta, când, de la aproape 2000 de prieteni am ajuns pe la 1500, apoi de la 1500 pe la 1000 și ceva, iar într-un final la 831, câți aveam ieri.  Așa că ieri de la 831 am ajuns la fix 600, apoi am reintrat în lista de prieteni cu gândul că poate am mai omis vreunul și chiar așa a și fost ajungând de la 600 la 494, iar într-un final la 452 și poate că aș fi ajuns și la mai puțini dacă nu m-aș fi săturat și nu m-ar fi durut degetul după ce pentru fiecare persoană trebuia să fac următorii pași ”Friends->Unfriend-Remove friend->OK”, deci 4 pași pentru o persoană, în total 4*379=1516 pași/clickuri + destule scrolluri ale paginii 🙂

De ce am făcut asta? Pentru că pur și simplu nu văd rostul faptului de a avea mii de prieteni doar virtual, iar în viața de zi cu zi, cea reală, nici măcar o privire nu vă aruncați pe stradă, pe holurile școlii, în club sau într-un pub. Nu văd de ce trebuie să mă incomodeze vizualizarea atâtor ”news feed-uri” ale unor persoane care nici măcar nu mă interesează ori nu le cunosc, nu văd de ce le-ar interesa și pe ele ceea ce postez eu: fotografii, muzică, anunțuri și alte cele chestii plictisitoare ce vin din partea mea.

Așa că, sfatul meu, pentru toți utilizatorii de facebook, ștergeți fraților oamenii ce nu-i cunoașteți ori ce vă incomodează cu tot felul de postări fie ele fotografii, statusuri ori melodii și încetați să-i criticați pentru pozele de profil, descrierea ce o au, fotografiile postate, muzica ce o ascultă și și-o fac publică pe facebook, statusurile de dimineață, prânz și seară, ori pentru cererile de jocuri pe care vi le trimit constant. Chiar nu este necesar să-i criticați voi pentru ceea ce lor le face plăcere să posteze, pentru felul lor de a fi și pentru faptul că există, într-adevăr, mii de persoane ce se exteriorizează pe facebook din toate punctele de vedere, uneori ajungând până la extreme  și dând chiar în prostie. Aud adesea faptul că ”vaaai atâtea persoane au o viață pe facebook, atâtea persoane își creează o viață virtuală, persoane virtuali, sentimente virtuale” și mii de alte chestii, văd poze create în acest scop, iar utilizatorii ce le postează și critică atât de mult toate acestea nu realizează că se critică tocmai pe ei, din moment ce au un cont pe facebook și-și postează constant fotografi, statusuri și alte cele. Practic, acum, în secolul ăsta, în lumea asta plină de defecte ( cum a fost dintotdeauna de altfel) se caută crearea unei lumi virtuale, unei lumi perfecte, un loc unde toată lumea să fie prietenă cu toată lumea, să primești mii de ”La mulți ani!” de ziua ta, un loc în care toată lumea să aibă un ten și un corp perfect fie că e el modificat cu photoshop, un loc unde toată lumea să fie cultă, deșteaptă , un loc plin de filozofi și oameni buni plini de sentimente înduiușetoare asupra lumii din jurul lor, un loc în care dreptatea să stăpânească, un loc nedemn de realitatea de zi cu zi, nedemn de realitatea ce a fost și nici de cea care va fi să vie peste un minut, o oră, două, o zi, trei, patru, o săptămână, o lună, un an, mai mulți ori chiar sute, zeci, mii de ani. Se caută crearea unei lumi prefăcute atât cu ea cât și cu ceilalți, astfel încât toată lumea să fie fericită și împăcată.

Ei bine, eu m-am cam deșteptat în ultimele săptămâni, m-am trezit oarecum la munte la viață, la cea reală. Așa că am început să ”rup/șterg/distrug” relațiile de prietenie de pe facebook cu toți necunoscuții ori puțin cunoscuții. M-am deșteptat și am decis să fie o deșteptare radicală, cu o schimbare radicală: atât în atitudine și în gândire cât și în înfățișare. M-am gândit că un pas al meu spre binele propriu necesită o schimbare radicală pe toate planurile, așa că am început să o fac începând cu ștersul falselor prietenii de pe facebook și cred că și din viața reală. Dar cum în viața reală nu merge așa ușor ca pe facebook din  4 pași, voi evita pur și simplu persoanele respective, le voi considera simple viețuitoare existente pe Pământ ce respiră un aer pe care-l poluează ulterior. Multe persoane mă știu de o persoană dură, radicală, ce nu iartă odată ce i-ai greșit, că de, așa sunt eu… mulți mă știu drept o scorpie și din calea-fară de a dracului, pentru că na… sunt cu cine merită și nesimțită și obraznică și dură, însă de acum voi fi și mai și ( aviz amatorilor de senzații tari). De ce? Pentru că așa vreau EU! Pentru că POT! Bine, nu voi fi așa cu toată lumea, ci doar cu cine simt eu că merită ori nu-mi convine mie și-mi vine să strâmb din nas :).

Revenind însă la Facebook, căci despre el era vorba și nu neapărat despre schimbarea mea, pot spune că mă deranjează toată această falsitate, pe care TOȚI ( DA, inclusiv EU, că doar îs acolo utilizator activ zilnic) o împărtășim tuturor în jurul nostru virtual, mă deranjează cerșirea sutelor de mii de likeuri pe chat-ul Facebook-ului, mă deranjează pozele postate cu descrieri de genul: ”Scuzați-mi fața”, ori ”Vaaai ce față am, dar momentul contează”, ori ” Pfff, ce față urâtă am… bla bla… momentul contează… bla bla… ”.. adică, dude, de ce ai pune o poză cu tine care NU-ȚI place, ideea fotografiilor este să te surprindă pe tine în momente de glorie atât ca și înfățișare cât și ca… altceva :-?, ideea fotografiilor și postării și pe facebook este de a te pune într-o lumină bună, nu una proastă și să mai și accentuezi acest lucru. Iar dacă vreți ca acea descriere să pară a modestie, ei bine, pare a prostie, mare prostie. De altfel, mă deranjează pițiponceala promovată pe Facebook atât de partea feminină cât și de cea masculină. Mă deranjează ipocrizia de care dau dovadă involuntar sau voluntar, mă deranjează statusurile aiurite și fără nici o logică ori cele ce aduc critici asupra comportamentului unei persoane.. hm… ce vă deranjează pe voi ce fac alții?? Fiecare cu treaba lui frate! Și nu, nu mă deranjează că fac asta neapărat ci că nu se văd pe ei și nu se critică mai întâi drastic pe ei, de fapt nici asta nu m-ar deranja prea tare dacă nu ar da într-o prostie imensă și nu ar deveni patetici și demni de mila celorlalți :). Așa că, de azi în colo nu am să mai aștept vreo dorință de schimbare asupra-mi ci am să dau delete/remove oricui mă face să strâmb din nas cu atitudinea lui.

Acum, dragilor, dacă ați înțeles ceva din cele peste 1200 de cuvinte scrise mai sus vă provoc să-mi urmați exemplul, ori să mă criticați, iar acum, ca să aduc în scenă picătura care umple de tot paharul, vă cerșesc și eu un like pe pagina de Facebook a blogului meu chiar AICI, bine asta dacă vă place, iar dacă nu vă place, dați totuși un like pentru critici :). Thanks and see ya soon :).

Pishky.

Copyright © Daniela – Adriana Bojincă, 2013


Acțiuni

Information

One response

17 08 2014
corespondentaaz

Buna seara,

Legat tot de Internet, dar mai mult decat atat :

si un studiu despre consumul in Romania : http://www.revistacalitateavietii.ro/2010/CV-3-4-2010/03.pdf

Apreciază

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

