Din momentul în care cuvintele brand și branding au intrat în limba română, sensul acestora a început să se deterioreze prin abuz de către amatori, atât cei care pretind că oferă servicii în așa ceva, cât și din partea liber-profesioniștilor și a antreprenorilor care halucinează că au sau fac așa ceva.
La fel cum traducerea de la business nu e bișniță, iar traducerea de la negotiation nu e târguială, brandingul nu e ce cred mulți. Teoretic, brandingul poate fi alăturat atât marketingului, cât și relațiilor publice. Eu am ales să îl alătur marketingului prin prisma măsurabilității.
În 2008, am absolvit secția de comunicare și relații publice a Universității ”Alexandru Ioan Cuza” Iași după 5 ani universitari, fiind șef de promoție. Lucrarea mea de licență, cu titlul ”Imagine în comunicare” a fost despre branding. Pornind de la lucrarea respectivă, am dezvoltat o carte intitulată Branding în România pentru începători. Acea carte nu a mai fost niciodată publicată, iar mare parte din conținutul ei nu a fost publicat.
Articolele din această categorie au sens pentru oamenii de afaceri care dispun de timp, răbdare, cunoștințe și bani în dezvoltarea și implementarea unei strategii de marketing. Antreprenorilor și liber-profesioniștilor cu buget și resurse reduse le recomand cu prioritate Articole în legătură cu imaginea personală de Marcus Victor Grant. Principiile și recomandările de acolo se pot aplica și pentru lansarea unor produse și servicii la început de drum. De asemenea, articolele despre relații publice se găsesc separat: Articole despre advertising, PR şi promovare scrise de Marcus Victor Grant
Am grupat mai jos trimiterile către articole importante despre branding și marketing în 3 sub-liste, care abordează aceste direcții:
- înțelegerea profilului cumpărărtorului;
- diferențierea și interconectarea brandingului cu marketingul, relațiile publice, resursele umane, spiritualitatea și altele;
- segmentarea activităților online;
- studii de caz despre cum s-a aplicat marketingul cu sau fără brand în România.
Aplicări sectoriale ale brandingului în aceste articole:
- FMCG (Fast Moving Consumer Goods);
- employer branding;
- branding religios;
- branding electoral/politic;
- branding cultural;
- branding de țară.
În cadrul acestor liste, am inclus și articole programate să apară ulterior acestui articol. Linkurile vor deveni active la data menționată între parantezele pătrate doar la linkurile specificate.
Următorul articol nu se încadrează în niciuna din aceste subliste: Media of Marketing
Consumatorul, această specie necunoscută
The Same Kind of Different As Me [en]
In the Target? That Is the REAL Question… [en]
NLP Modal Operators From A Marketing Perspective. [en]
Pledoarie pentru branding în civilizaţia Disneyland, partea II. Consumatorii (link 1 ⁂ link 2 valid de la 21.2.2023) / Plea for Branding in the Disneyland Civilization. Part II. Consumers [en]
Satisfacţia consumatorului în societatea modernă / Customer Satisfaction in Modern Society [en]
Valori la 360°: preferințe în personalitate și societate cu definiții, exemple și liste
Articole despre structuri ale personalităţii
Brandingul și marketingul, în principiu
Imaginea sau brandul / The Image or the Brand [en]
De ce relaţiile publice nu sunt marketing / Why Public Relations Are Not Marketing [en]
Anti-mixul de marketing / Anti-mixul de marketing [link valid de la 24.1.2023]/ Marketing Un-Mix [en]
Cum pot angajații să schimbe organizația / Cum pot angajaţii să schimbe organizaţia[link valid de la 21.7.2023]
Marketingul şi PR-ul se mută pe net şi in Romania (conține o segmentare a activităților valabilă și în prezent)
The Entitlement in Business Article Series [en]
Pledoarie pentru branding în civilizaţia Disneyland, partea I (link 1 ⁂ link 2 valid de la 7.2.2023) / Plea for Branding in the Disneyland Civilization. Part I. The Companies [en]
Pledoarie pentru branding în civilizaţia Disneyland, partea II (link 1 ⁂ link 2 valid de la 21.2.2023) / Plea for Branding in the Disneyland Civilization. Part II. Consumers [en]
Întoarce atenția clienților către tine scriind convingător!
Diferenţa între motivare şi motivaţie / The Difference Between Intrinsic and Extrinsic Motivation [en]
Studii de caz 100% românești în branding și marketing
The Agencies’ Night [en]
Brandingul Bisericii Ortodoxe Romane, sub (bine)cuvantarea I.P.S. Daniel(?) / Brandingul Bisericii Ortodoxe Române, sub (bine)cuvântarea Î.P.S. Daniel (?) [link valid de la 12.9.2022]
Exercițiu de autenticitate de ziua națională a României
Branding de ţară. România ® / Cartea Branding de ţară. România®. Recenzie de Marcus Victor Grant. [link valid de la 1.12.2023]
Brandingul politic: Teorie (vs.) practică (?)
Studiu electoral de marcă, de Marcus Victor Grant
Recenzia draftului de carte „Vulvonerabilitate. Cum să ai un orgasm în 3,5 paşi” de Liviu Alexa.
vezi și articolele 2-5 din cele 10 premise utile pentru psihologi
Success Strategy în Marketing and PR
Îți urez lectură inspirațională și explorare productivă!
Copyright text © Marcus Victor Grant 2022-prezent, toate drepturile rezervate.
Materialele publicate pe acest blog sunt supuse acestui disclaimer.