II. Întrebări/obiecții de la sceptici privind învățarea eficientă

 

  

1. Eu nu mai urmez nicio școală și nu-mi place să citesc. La ce o să-mi folosească acest seminar de învățare eficientă?

Mă bucur că întrebi asta, e o întrebare sinceră pe care o întâlnesc din partea unor oameni care se bucură să insiste pe lucruri practice. Destul de probabil, pentru a-ți desfășura activitatea în mediul profesional, ai nevoie să citești și să lucrezi cu anumite materiale de specialitate. Sau poate la un moment dat îți vei dori o schimbare în carieră și vei dori să-ți antrenezi niște abilități. Asta nu se poate face decât începând cu lectura. Dacă tu crezi că tot ce ai învățat până acum îți ajunge, atunci este foarte probabil că locul tău de muncă va fi ocupat în scurt timp de cineva care nu crede asta. Vrei să spui că doar pentru că nu ai descoperit încă o metodă plăcută și eficientă prin care să înveți, ai hotărât să renunți? Sau preferi să îți imaginezi că este o chestiune de inteligență înnăscută? Un lucru amuzant mi se pare că cei care știu multe reușesc mult mai ușor să învețe lucruri noi. Ce-ar fi să urmezi și tu drumul scurt și corect până acolo? Tu ce zici? Uneori, plăcerea nu derivă din utilitate, ci din a reuși să înveți ce ți se potrivește ție. Hai să decoperim împreună ce ți se potrivește cel mai bine! Avem niște instrumente extrem de practice și eficiente, gata să fie integrate în programul tău cu succes!

  

2. Am mai fost la un seminar de antrenamentul citirii și nu am fost mulțumit/ă. Nu mai am încredere.

Înțeleg că ai avut o experiență nefericită. O anumită doză de scepticism este sănătoasă pentru oamenii de succes. Dar dacă, de exemplu, ai dat o dată peste un medic nepriceput, înseamnă că atunci când ești bolnav/ă nu mai mergi la spital? Dacă ai dat peste un profesor nepriceput, înseamnă că te lași de școală? Foarte probabil, dacă nu ai fost mulțumit/ă de respectivul seminar, înseamnă că nu l-am ținut eu. Eu nu promit decât pentru satisfacția clienților mei care aplică recomandările mele. Care au fost așteptările tale în legătură cu acel seminar, care consideri că ar fi niște așteptări rezonabile pentru participarea la seminarul meu de învățare eficientă și cum îți dai seama că această perspectivă este realistă? Eu de obicei când ajung să fiu nemulțumit de un produs sau serviciu înseamnă că am identificat mai clar ce vreau să evit și ce vreau să câștig, deci pot să aleg mai repede și mai bine un furnizor potrivit pentru așteptările și prioritățile mele. Încrederea poate fi definită prin abilitatea lui A de a se lăsa vulnerabil față de B cu așteptarea ca B să-i satisfacă lui A niște așteptări. Pentru mine, acolo unde este loc de nemulțumire, este loc de afaceri. Dacă este nemulțumire, înseamnă că cererea se înregistrează la standarde mai înalte decât oferta unor furnizori. Oare nu e mai important să continui să cauți, decât să pierzi și lecția din alegerile greșite? Ține minte răspunsul!

  

3. Tu ce rezultate ai avut? E adevărat că citești cu 10.000 de cuvinte pe minut?

Am început să aplic tehnicile pe care le prezint începând cu sfârșitul liceului și începutul facultății. În 2004, am intrat pe bază de examen la ”fără taxă” la o facultate. În 2008, am absolvit secția de comunicare și relații publice a Universității ”Alexandru Ioan Cuza” ca șef de promoție. De asemenea, am urmat 5 ani universitari în 4 ani calendaristici. Ulterior, am obținut în 2011 notele maxime pentru dizertațiile de absolvire a masterelor de comunicare managerială și resurse umane (SNSPA București) și consiliere și orientare în carieră (Politehnica București). Dizertațiile au fost bazate pe cercetare psihometrică. În paralel cu această activitate, până în 2012 am scris și publicat 3 cărți. Actualmente viteza mea de citire variază între 1000-2000 de cuvinte pe minut, deoarece nu mai practic cu regularitate exercițiile pe care le prezint la seminar. În primăvara 2005, viteza mea de citire, automăsurată, era de 10.000 de cuvinte/minut. Vitezele mele, măsurate de alții, au fost: peste 8000 cuvinte/minut (noiembrie 2004, jurnalistul Cristinel C. Popa), peste 3000 de cuvinte/minut (iulie 2004, prof. Radu Budei; iulie 2008, jurnalista Sorana Stănescu). Citește aici și aici povestea mea pe larg.

  

4. Care sunt rezultatele la care ajung cursanții tăi?

Rezultatele la care ajung cursanții și clienții cu care lucrez în consultanță și aplică vreme de cel puțin o lună de zile exerciții zilnice cel puțin 20-30 minute pe zi sunt, destul de frecvent, dublarea sau triplarea vitezei, pentru început, însoțită (în funcție de obiectivele și necesitățile fiecăruia) eventual și de mărirea capacității de reținere.

  

5. M-am apucat să fac exerciții vreo două săptămâni și încă nu văd rezultate. Am lucrat aproape în fiecare zi câte 10 minute.

În primul rând, două săptămâni este o perioadă destul de scurtă pentru a observa rezultate extraordinare. Rezultatele sunt direct proporționale cu timpul investit și cu frecvența. Recomandarea mea este 15-20 de minute zi de zi, fără excepție. În funcție de problemele și obiectivele fiecăruia, pot să recomand anumite exerciții care vor funcționa mai bine decât altele. În al doilea rând, cum ai măsurat? La seminar, vei învăța în detaliu cum să-ți măsori tu singur/ă viteza de citire și coeficientul de reținere ca să ai o evidență corectă în orice moment.

  

6. Vreau să învăț să citesc mai bine, dar port ochelari/lentile de contact. Asta îmi afectează viteza?

Anumite probleme de vedere pot afecta viteza de citire. La seminar, în cadrul modulului de citire rapidă, aflăm despre câteva din aceste probleme și exerciții personalizate merită să faci pentru câteva din aceste probleme. Nu vom insista prea mult pe acestea, deoarece sunt foarte simple, le poți și tu arăta altora. Folosindu-le în cadrul unui antrenament separat, poți reuși să depășești miopia, hipermetropia, astimatismul și strabismul și astfel să renunți la ochelari în câteva săptămâni sau câteva luni, dacă dorești.

  

7. Vreau să fac exercițiile pentru ochi, dar mă tem că îmi vor afecta ochii.

Asta e ca și cum ai spune că vrei să îți schimbi cauciucurile de la mașină dar te temi că asta o să-ți afecteze mașina. Exercițiile pentru antrenamentul citirii rapide care se lucrează pentru ochi sunt diferite de exercițiile care se lucrează pentru remedierea problemelor de vedere. Și unele, și altele, nu au efecte negative asupra ochilor, dacă sunt folosite conform indicațiilor. Efectele pot fi doar pozitive. Prezint la seminar și exerciții pentru relaxarea și energizarea ochilor. Mă tem că această temere va dispărea vizibil foarte repede. Mai știi? S-ar putea chiar să-ți redefinească viziunea🙂 . Oare nu e mai important să ne focusăm pe obiective vizibile decât pe temeri invizibile? Ce altceva ți-e frică să mai remediezi în viața ta? Câte beneficii sigure eviți din teama de riscuri nesigure? Cu ce vrei să rămâi? Cu preformanța sau cu temerile? Sau oare de fapt ți-e frică de succes? Avem soluții și pentru asta!

  

8. Mă simt atât de extenuat/ă de învățat, încât nu mai am niciun fel de chef și putere să mai învăț și altceva, chiar și dacă e vorba de a învăța să învăț.

Înțeleg starea ta, însă am o veste proastă raportat la experiența ta de până acum: învățatul ar trebui să fie o activitate plăcută. Dacă ceea ce faci te chinuie astfel, înseamnă foarte probabil că ceea ce faci nu este de fapt învățat. Învățatul eficient este foarte aproape de învățatul natural. Din moment ce iei asta în considerare, am în mod deosebit pentru tine o istorioară.Vizioneaz-o mai jos:

Nu ți se pare că asemenea convingeri pot fi extenuante? Cred și eu că dacă aș crede asta, nu mi-aș dori să învăț convingeri noi. Cum ți-ai da seama că învățarea îți aduce energie în loc să-ți consume? Oare nu e timpul să schimbăm această ordine a lucrurilor? Sau crezi că asemenea abordări or să te odihnească? Cât chef a trebuit să-ți faci ca să înveți asta? Dacă nu ai chef să înveți, atunci pentru ce ai chef? Cât de rezonabil ți se pare să faci asta? S-a întâmplat vreodată să te apuci să faci ceva fără chef și să ajungă să-ți placă? S-a întâmplat vreodată să faci ceva cu chef și să ajungi să urăști activitatea aceea? Uite: intenția mea nu este să te chinui, ci să-ți arăt alt drum. Dă-mi mâna, să pășim împreună! E mai simplu decât crezi!

  

9. Și dacă nu reușesc să depășesc viteza de 700 sau de 1000 de cuvinte pe minut?

Performanțele de vârf în citirea rapidă depind de o serie de factori:

vederea clară (pentru asta facem niște exerciții la seminar pentru îmbunătățirea vederii și remedierea unor mici probleme ale ochilor, precum și pentru energizarea ochilor – vezi și aici 20 de cărți gratuite pe acest subiect);

  • sincronizarea ochilor (primești materiale de lucru și pentru asta);
  • eliminarea ”punctelor plutitoare” din ochi (care se corectează prin alimentație, vezi aici un e-book gratuit despre asta);
  • absența conjunctivitei; odihna suficientă;
  • calitatea concentrării; distanța de la ochi până la text;
  • luminozitatea și unghiul privirii în mediul în care citești;
  • fog index-ul propriu materialului parcurs;
  • formatul (tipărit vs electronic);
  • cunoașterea limbii și a limbajului tehnic de specialitate în care scrisă cartea citită.

Toate acestea sunt acoperite la modulul de citire rapidă. Vei afla care sunt limitările generale și care sunt cele particulare care ți se aplică ție, și instrumentele pe care să le folosești pentru a depăși provocările momentane. Totuși, chiar și dacă îți crești viteza de citire de la 150 de cuvinte pe minut la 600 de cuvinte pe minut păstrând coeficientul de retenție, este o creștere de 4 ori – economisești 75% din timpul de lectură. Dacă ai putea să crești și să folosești viteza cu care rulează mașina ta de la 150 km/h la 600 km/h fără riscuri, ai face-o?

  

  

Mai multe răspunsuri la întrebări află, cu linkuri, aici.

  

Asigură-ți acum un loc la următorul seminar de învățare eficientă! Află mai multe! Scrie-mi la stefan.alexandrescu [at] yahoo [punct] com, sună-mă la 0729 034 883

  

Copyright (C) Ştefan Alexandrescu, 2016.

Materialele de pe acest blog sunt supuse acestui disclaimer.




%d blogeri au apreciat asta: