Eşti decor sau actor?

1 02 2016

Te-ai trezit şi ţi-ai propus să fii un alt om azi. Unii te vor cataloga drept un om fals, alţii te vor susţine şi îţi vor aprecia curajul şi vor fi şi acei oameni care îţi vor spune că eşti un “actor” şi să îţi aminteşti că viaţa ta nu e un film. Oare?  Dacă unii rămân într-un punct fix, asta nu înseamnă că toţi facem acelaşi lucru.

Sunt oameni care nu au un rol, sunt acei oameni care devin “decor“, un decor ce aruncă în tine vorbe, un decor de care te împiedici şi uneori te încăpăţânezi să îl cari cu tine. Nu-mi plac acei oameni care sunt “o mobilă veche”. Oricât de mult ne-am ataşa de ei, oricât de mult ne-ar atrage atunci când îi curăţăm de praf, sau când ni se face dor de ei, aceştia vor rămâne mereu în trecut şi ne vor trage înapoi. Îţi vor arunca în faţă că ei ştiu ce e aceea stabilitate, dedicare şi fidelitate, te vor critica pentru toate dorinţele tale de evoluţie şi pentru că tu trăieşti, cu bune, cu rele, dar trăieşti, eşti în mişcare. Tu câţi “oameni decor” ai cu tine în filmul tău?

Improvised Mona Lisa by Atthenais

Improvised Mona Lisa by Atthenais

Poate sună dur, poate sună inuman, dar acesta e rolul pe care vreau să-l joc aici, acum. Voi fi un judecător aspru şi voi trimite în trecut pe toţi cei care îşi cară mobila veche şi plină de carii după ei. De ce o faceţi? Ce vă oferă acea mobilă? Stabilitate? Cu siguranţă, e un decor, mereu va fi ceva stabil. Câţi dintre noi nu avem un “fotoliu” în viaţa noastră? E confortabil, e plăcut, până când degetele noastre încep să simtă materialul deteriorat. Să ne amintim şi de arcurile ce par să iasă din textură şi scârţâitul ce astăzi nu te face să adormi ci să te enervezi. Cum am tupeul să judec un “fotoliu” pe care eu nu am stat? Pentru că acesta este rolul meu azi şi mi-l asum.

actor sau decor bianca ionel

O să-mi spui că “fotoliul” acela a fost lângă tine în momente grele ale vieţii tale şi eu îţi voi reaminti că ceea ce simţi tu e o datorie emoţională faţă de acel “fotoliu”. O să îmi mai spui că ai investit timp şi bani, că i-ai schimbat arcurile, că l-ai reparat, că i-ai pus o catifea drăguţă şi pufoasă, iar eu îţi voi reaminti că de scârţâit nu vei scăpa nicioadată. Te vei transforma într-un avocat al apărării pentru acel “fotoliu” fără să realizezi că îţi expui toate punctele tale slabe în încercarea de a salva ceva ce te afundă pe tine. Ok, ai să fii un avocat ce va pierde un proces azi şi te vei transforma în omul ce se va bucura de decorul lui azi. Ai să-mi spui că ăsta eşti tu, că asta vrei şi că asta te face fericit, acum! Ştiu, n-am să te contrazic, dar să îţi explici ţie de ce acel decor nu te va face fericit peste câteva zile?!

Dar cum te vei simţi mâine? Un pic în urmă, un pic dezorientat şi un pic fără sens. “Decorul” tău te-a agăţat de el şi încearcă să te transforme şi pe tine în decor. Ce vei alege, e doar decizia ta, dar dacă vei deveni decor, nu mă opri, nu mă ispiti şi pe mine să rămân într-un loc aparent cald şi stabil. Stabilitatea mea înseamnă un alt rol în fiecare zi, un alt drum, un alt episod al filmului vieţii mele.

Dacă viaţa ta ţi se pare un film prost, încearcă să realizezi dacă tu eşti motivul. Un decor prost ales poate strica un film, la fel şi un rol care nu te defineşte ca om. Orice element din viaţa noastră contează. O floare pe birou ne poate schimba ziua, dar aceeaşi floare, pe un birou vechi, ne poate strica viaţa. Lucrurile din jur fac diferenţa şi decorul contează, oamenii-decor din viaţa noastră contează şi fiecare rol jucat, fiecare interacţiune cu un alt om-actor ne va contura personalitatea. Depinde de noi ce alegem şi cum alegem. Nu există rol bun sau rău, existăm noi, cei care ne scriem propriul şcenariu, propriul film, propria viaţă.

Prefer să fiu înconjurată de măşti, de actori, de acei oameni pe care toţi îi consideră “falşi”, pentru că acei oameni te provoacă să fii diferit, te provoacă să te regăseşti. Toţi acei oameni pe care îi judecăm sunt foşti oameni-decor care îşi caută un sens, un drum, care au decis să fie ei, să fie actori şi regizori ai propriului film. Uneori am să fiu decor, uneori am să mă agăt de un decor, dar nu voi uita niciodată să fiu actor. Fiecare pas şi fiecare decizie va reflecta clar personalitatea mea şi va avea ca scop un film cu un final ce mă va face pe mine fericită şi nu publicul, pentru că mai rău decât să fii “om-decor” este să fii “actor pentru public”.

Tu ce alegi să fii azi?


Guest post de Bianca Roxana Ionel. Publicat iniţial aici. Copyright (C) Bianca Roxana Ionel, 19 iulie 2015. Dacă ţi-a plăcut acest articol, atunci te invit să citeşti şi acest interviu cu ea şi blogul ei.

biancaionelwebdeveloper

Acțiuni

Information

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

