Cum să concepi o cercetare grozavă

 Aceste articole au apărut în premieră absolută. Ele reprezintă un ghid adresat începătorilor, despre cum să gestioneze o cercetare de tip survey în ştiinţele socio-umane (psihologie, marketing, sociologie, politică, administraţie publică, etc.).

Am folosit, în elaborarea acestui ghid, informaţii practice, un stil jovial şi simplu, adresat în primul rând studenţilor, chiar dacă acest conţinut se pliază şi pe interesele unor middle-manageri sau antreprenori la început de drum, care vor să înţeleagă mai bine unele fenomene din afacerea pentru care lucrează sau din aria lor de activitate.

 

Articole despre procesul de cercetare în limba română

  1. Ideea de cercetare sau Drumul spre iad e pavat cu intenţii bune… (14 octombrie 2011
  2. Documentaţia de cercetare sau cum te fereşti de a reinventa roata (20 octombrie 2011)
  3. Sistematizarea informaţiilor sau cum să faci creativ dezordine în mintea celorlalţi (30 octombrie 2011)
  4. Construcţia chestionarului sau cum să pui întrebările deranjante corect (4 noiembrie 2011)
  5. Aplicarea instrumentului de cercetare (testarea) sau “Trial and horror”  (10 noiembrie 2011)
  6. Abordarea pe stradă sau Cum să ai o prezenţă cât mai agăţătoare… (23 noiembrie 2011)
  7. Prelucrarea, analiza şi interpretarea datelor sau cum scot 10 deştepţi piatra de pe fundul lacului (3 decembrie 2011)
  8. Cum să vopseşti cioara cât mai bine sau Cum să prezinţi datele de cercetare la o conferinţă. Pasul 1. Cum să nu te faci de râsul curcilor (7 iunie 2012)
  9. Cum să vopseşti cioara cât mai bine sau Cum să prezinţi datele de cercetare la o conferinţă. Pasul 2. Cum să excelezi (9 iunie 2012)

 

Articole despre procesul de cercetare în limba engleză 

  1. The Questionnaire Design for Surveys, part I (March 2012)
  2. The Questionnaire Design for Surveys, part II  (March 2012)
  3. The Questionnaire Design for Surveys, part III (March 2012)
  4. Rich item conceptualization (March 2012)
  5. Overcoming the façade effect (March 2012)

     

 

 

Articolele de mai jos sunt articole care nu te învaţă să faci cercetare, ci îţi arată cum anume poate fi folosită cercetarea.

Articole bazate pe cercetare

  1. Studiu electoral de marcă, de Ştefan Alexandrescu (28 mai 2011)

  2. The Meta-Programs Correspondence in HR Tools (14.06.2011)

  3. Stima de sine vs. Respectul de sine. Înţelege diferenţele! (18 iunie 2011)

  4. The Psychometric Measurement of the Self-Esteem by Ştefan Alexandrescu (23.06.2011)

  5. Customer Satisfaction in Modern Society (27.06.2011)

  6. The HR Evaluation through Graphological Analysis and Psychometrically through Metaprograms (09.07.2011)

  7. Instrumente psihometrice de evaluare a resurselor umane bazate pe metaprograme (27 octombrie 2011)

  8. Cum şi de ce se produce stresul la muncă

  9. Piramida lui Maslow (10 februarie 2012)

  10. Benefits of Forgiveness (27.04.2012)

  11. Metatipuri (17 august 2012)

  12. Dependenţa de cumpărături (22 octombrie 2012)

  13. Miracolul rugaciunii (22 decembrie 2012)

  14. Ce este un profil de personalitate (23 ianuarie 2013)

  15. Evaluarea la 360 de grade concepută de Ştefan Alexandrescu – principii generale (19 mai 2013)

     

 

 

Happy research!

Ştefan Alexandrescu

Copyright (C) Ştefan Alexandrescu. Materialele de pe acest blog sunt supuse acestui disclaimer.


18 păreri la “Cum să concepi o cercetare grozavă”

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s