Top 10 filme româneşti 2015 până acum, partea I

5 08 2015

A trecut jumătate din 2015 şi deja pe ecranele autohtone au putut fi văzute cam o treime din filmele româneşti ale anului. În alcătuirea acestui top, am luat în considerare:

  • filme pe care le-am văzut personal

  • lungmetraje, fie documentare, fie filme de ficţiune

  • filme bune şi foarte bune pe care le recomand

  • filme care au avut premiera în Bucureşti în 2015, chiar dacă la nivel internaţional sau în festivaluri au fost prezentate în anii anteriori.

Foarte probabil, pe măsură ce voi vedea şi alte filme făcut anul acesta, acest top provizoriu se va modifica. Dar, deocamdată, iată ce a cuprins până acum. Săptămâna aceasta primele 5. Săptămâna viitoare, următoarele 5. Lectură şi vizionare plăcută!

 

1. Viktoria

Scenariul şi regia: Maya Vitkova

Produs de Anca Puiu, Mandragora

Coproducţie Bulgaria-România

Premiera mondială: festivalul de film Sundance, ianuarie 2014

Proiectat în Bucureşti în cadrul Festivalului Filmului European (FFE): 14 mai 2015

Premiu la TIFF, Cluj Napoca.

Gen: psihodramă

Cronica mea aici

Punctajul meu: 8/10

Trailer

 

 

2. Comoara/Le Tresor

Scenariul şi regia: Corneliu Porumboiu

Produs de Marcela Ursu, 42 km film

Coproducţie România-Franţa

Premiera în România: 29 mai 2015

Premii: Un Certain Regard, Cannes 2015; TIFF, Cluj Napoca

gen: satiră

Cronica mea aici

Punctajul meu: 8/10

Trailer

 

 

3. Waiting for August

Scenariul şi regia: Teodora Ana Mihai

Produs de: Dries Phylpo, Antoine Vermeesch

Coproducţie Belgia-România

Premiera mondială: Elveţia, festivalul Nyon Visions du Réel, 26 aprilie 2014

Proiectat în Bucureşti în cadrul festivalului One World Romania, martie 2015

Premii la: Astra, Antenna, Bergen, Budapesta, Dokufest, Hot Docs, Karlovy Vary, Nyon Visions du Réel, Reykjavik, Valdivia

gen: documentar social

Cronica mea aici

Punctajul meu: 8/10

Trailer

 

 

4. Autoportretul unei fete cuminţi/Self-portrait of a dutiful daughter

Scenariul şi regia: Ana Lungu

Produs de Anca Puiu, Ana Lungu, Mandragora

Avapremiera la Bucureşti: Festivalului Internaţional de Film European (IFF), aprilie 2015

Premii: IFF, Linz („Crossing Europe”)

Premiera în România: 25 septembrie 2015

gen: satiră

Cronica mea aici

Punctajul meu: 7/10

Trailer

 

 

5. 7 cuvinte/7 words

Regia: Andrei Negoiţă

Produs de Abis film

Proiecţie unică în Bucureşti: 15 februarie 2015 A rulat şi la Londra.

gen: documentar biografic

Cronica mea aici

Punctajul meu: 7/10

Trailer

 

 

Ştefan Alexandrescu

ocazional, critic de film


Acțiuni

Information

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

