Tu cum îți alegi asigurarea de sănătate?

18 04 2015

“Sănătatea e unitatea ce dă valoare tuturor zerourilor vieţii.” – Bernard de Fontenelle

Am primit recent un card de sănătate și nu știu în ce situații mi-ar putea folosi, dacă își are rostul sau nu. Personal nu suport medicii, mă feresc de spitale și în 24 de ani n-am făcut nici o injecție. Deși mama vroia să mă vadă la medicină, drumul meu a fost total diferit, dar dincolo de jobul actual mi-am pus de multe ori întrebarea ce aș face dacă aș avea nevoie de îngrijiri medicale. Unde aș merge? De ce acte ar fi nevoie?

Mulțumesc lui Dumnezeu, că n-am avut nevoie de operații până în prezent și sper din tot sufletul să nu am nevoie nici pe viitor, dar ca orice femeie mă gândesc cu frică la momentul când voi fi mama, la momentul în care voi fi nevoită să nasc. Mi-e frică de spitalele din România, mă sperie toate cazurile de malpraxis și toate cazurile care le-au trăit prieteni apropiați. Mereu am spus că voi naște în afara României pentru că nu am încredere în serviciile medicale de aici. Nu m-am informat prea mult, pentru că am simțit că nu e cazul încă și undeva în adâncul sufletului meu sper ca până în momentul în care voi deveni mamă lucrurile să se mai schimbe, dar, în cadrul SuperBlog 2014 am aflat de MediHelp International, liderul în domeniul Asigurarilor Medicale și al Asistentei Medicale, de zece ani în Europa Centrala și de Est.

medihelp-asigurare-medicala

Ajunsă pe site-ul MediHelp International am început să cercetez cu atenție fiecare secțiune și principalele beneficii ale asigurărilor medicale MediHelp ar fi următoarele:

  • acoperire europeană și / sau internațională
  • acces la spitale publice și clinici private în spațiul european și internațional
  • acoperire integrală a cheltuielilor cu spitalizarea, inclusiv a costurilor intervențiilor chirurgicale
  • acoperire în cazul unor boli grave, precum cancerul (intervenții chirurgicale, spitalizare, tratament în ambulatoriu, medicamente)
  • acoperire servicii de transplant de organe și țesuturi
  • evacuare aeriană
  • acoperirea cheltuielilor în ambulatoriu
  • servicii de urgență și asistență 24/7

Din momentul în care am citit asigurare medicala internationala deja mi-au captat interesul și m-am gândit că ei ar putea fi speranța mea pentru momentul în care voi fi mamă. Am dat un scroll rapid pe pagina cu planurile de asigurare de sanatate internationala și mi-a sărit în ochi faptul că printr-o astfel de asigurare poți beneficia și de îngrijiri maternale. Aceste beneficii includ următoarele:

  • Consultatii pre si post-natale acordate de medic
  • Cheltuieli pentru nastere normala sau prin cezariana in caz de urgenta
  • Nasterea acasa
  • Acoperire pentru nou-nascut (pana la 21 de zile)
  • Complicatii ale sarcinii

Încă nu sunt mamă, dar sincer mi-aș dori să știu că pot beneficia de aceste servicii într-o țară aleasă de mine, alta decât România, într-o țară în care să am siguranța că voi fi tratată în cel mai bun mod, într-o țară în care medicii să fie trup și suflet pentru pacient.

E trist, dar în Iași sunt foarte multe cazuri unde medicii uită de menirea lor și banii le fură sufletul și stai și te întrebi pentru ce mai plătești la stat din salarul tău, când ei nu sunt capabili să te trateze de o indigestie, sau mai rău, cum a fost cazul unei prietene, care au mințit-o că are o sarcină extrauterină pentru a o obliga să facă avort, iau dat calmante la care era alergică și lista ar fi lungă?!

Genul acesta de cazuri mă fac să nu mai am încredere în sistemul medical din România, mă fac să îmi doresc o asigurare de sănătate privată internațională. Cred că orice femeie ar trebui să se gândească la acest lucru și mai presus de orice să se pună pe ea. Așa cum investim în noi pentru a ne face manichiura, părul, pentru a ne cumpăra hainele dorite, trebuie să avem grijă și de noi și să nu ne punem nici o secundă viața în pericol.

Ne asigurăm mașina, ne asigurăm casa, dar viața noastră ce facem cu ea? Nu merită oare să avem singuranța că indiferent de ce se întâmplă cu noi vom ajunge să fim tratați la cele mai înalte standarde? Ce rost are să avem mașina asigurată dacă în cazul unui accident mai grav medicii nu vor avea competența sau cheful necesar să ne salveze? Ce sens are totul când o mașină primește atenția și reparațiile necesare, când noi suntem mai mult pansați decât tratați? Cum ne putem bucura cu adevărat de viață când o operație banală de apendice se transformă într-un film de groază? Eu sunt mare fan Grey’s Anatomy și mi-aș dori să știu că pot avea niște medici care să se ridice la acel nivel și nu medici ca cei din Iași care pierd pacienți pe motiv că boala lor era ca cele din Grey’s Anatomy și ei se scuză agățându-se de un film că n-au avut competențele necesare pentru a salva un om.

Medicina nu este o meserie ușoară, dar am convingerea că doar cei care își doresc cu adevărat să fie medici pot să se dedice pacientului. Trecând peste frustrările și peste tot ce mă intrigă când vine vorba de medicii din România, planul de asigurare de sănătate de care vă vorbeam mai sus, MediHelp Super Plan are cea mai mare limită a poliței de asigurare (pe an de asigurare) de 2.500.000 €, o cifră foarte mare, dar luând în calcul faptul că beneficiile sale nu includ doar îngrijire și tratament maternal, ci și acoperire pentru cancer sau transplant de organe și de țesuturi îmi dă singuranța că mâinile medicilor în care ajungi vor ști ce să facă și cum să facă să pleci acasă sănătos și mulțumit, indiferent de țara pe care o alegi.

MediHelp Super Plan acoperă tot ce ai nevoie într-o viață și sunt toate în calcul numeroase posibilități în care ai avea nevoie de îngrijiri medicale, de la beneficii medicale și spitalizare (servicii de ambulanță, condiții cronice, îngrijire la domiciliu), până la tratamente stomatologice de urgență și vaccinări (acoperire în ambulatoriu) și chiar tratament de urgență în străinătate. Totul depinde de ceea ce tu vrei să alegi și de ceea ce consideri că vei avea nevoie.

Eu sunt mai mult decât sigură că îmi voi face o asigurare de sănătate privată din momentul în care mă voi decide că vreau să devin mamă și implicit îi voi face o astfel de asigurare și copilului meu. Să pot avea acces la orice clinică din Europa sau din lume și la cei mai buni specialiști printr-o asigurare de sănătate internațională este exact ceea ce îmi doresc și consider că am nevoie, luând în calcul toate frustrările și impresiile mele despre tot ce presupune medicina în România. Poate momentan nu am vârsta și nici maturitatea pentru a înțelege anumite lucruri, domeniul medical mă sperie și n-aș vrea să spun că am o adevărată fobie pentru el, dar știu că fără sănătate în viața nu poți face nimic și nici nu te poți bucura de nimic.

Vă invit și pe voi, dragi cititori să vă gândiți la toate momentele în care nu ați fost tratați de medici așa cum vă doreați, la toate momentele în care pentru un calmant ați fost nevoiți să oferiți “o atenție” asistentei și la toate momente în care cei dragi vouă nu au fost tratați cu atenția cuvenită. Sunt sigură că știrile de la ora 5 vă îngrozesc și pe voi, motiv pentru care am eu încetat de mult să le mai ascult, sunt singură că toate cazurile în care suflete tinere au murit pentru că medicii nu au putut să le ofere îngrijirile medicale necesare v-au strâns în spate și sunt singură că vă e frică și vouă de astfel de situații. Poate ar trebui să vă gândiți mai mult la cum puteți evita neplăcerile, la cum puteți să vă asigurați viața și dincolo de asta la cum îi puteți salva pe cei dragi vouă de situații neplăcute.

Dacă aveți asigurari de sănătate privată, vă rog să îmi împărtașiți și mie din experiența voastră, și să-mi spuneți care au fost criteriile care au stat la baza alegerii acesteia? Dacă nu aveți încă, împărtășiți cu mine felul în care credeți că o astfel de asigurare v-ar putea schimba viața. Ați simți că vi s-a luat o piatră de pe inimă?

Consider că asigurarea medicală trebuie aleasă în funcție de temerile fiecăruia și trebuie să găsim acea poliță de asigurare care să ne aducă liniștea și convingerea că indiferent de ce se întâmplă vom fi bine și cred că fiecare dintre noi trebuie să își pună sanătatea pe primul plan, să se gândească că o bătrânețe ușoară va fi o binecuvântare și pentru copii și pentru nepoți și pentru toți cei dragi care ajung să fie puși în situații mai puțin plăcute pentru că uităm să avem grijă și de noi.

Bibliografie:

Guest post de Bianca Roxana Ionel. Publicat iniţial aici. Copyright (C) Bianca Roxana Ionel, 26 octombrie 2014. Dacă ţi-a plăcut acest articol, atunci te invit să citeşti şi acest interviu cu ea şi blogul ei.

biancaionelwebdeveloper

Acțiuni

Information

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

