Câteva ponturi ca să eviţi problemele cu somnul

Alimentaţia care facilitează somnul

Daca intampini probleme cu somnul, s-ar putea sa existe o problema in alimentatia ta. Daca unii dintre oameni nu pot adormi deloc, sunt altii care abia reusec sa atipeasca. De asemenea, o problema o au si cei care se trezesc peste noapte, la niste ore tarzii, iar apoi, nu reusesc sa mai adoarma.

Sunt multi acei nutritionisti care vin si propun solutia ca, ultima masa, cea de seara, sa o luam cu 2-3 ore inainte de somn. Sunt alimente care sunt recomandate a fi consumate inainte de somn,  mai ales ca unele dintre ele chiar au rolul de a ne ajuta in problemele pe care le avem cu somnul. Daca vom reusi sa ne rezolvam probleme, vom avea un somn in care putem visa pana si ca ne-am indragostit.

Alimentele care pot fi consumate la ultima masa de seara, pentru a nu ne afecta somnul, sunt:

  • Bananele– sunt considerate a fi pastile natural pentru somn. Contin din abundenta serotonina si magneziu, ceea ce permit muschilor sa se relaxeze foarte usor. Consumand banana, vei avea un somn usor, fara sa te mai trezesti peste noapte;

  • Migdalele– la fel ca si in cazul bananelor, au rolul de a relaxa muschii, ceea ce te va ajuta sa ai un somn linistit;

  • Pestele– tonul este bogat in vitamina precum B6 si automat in melatonina, ajutand intreg corpul tau sa aiba un somn de neuitat; Evită cu orice preţ peştele din Oceanul Pacific

  • mai vezi şi alte recomandări aici şi aici

      

  Cum să eviţi sforăitul

Sunt multi cei care sforaie si s-ar putea ca si tu sa fii unul dintre ei. Daca tu sau partenerul tau sforaiti, inseamna ca esti constient ce efect are acesta asupra somnului si cat de mult si de repede reusesti sa adormi. Oricat de mult ar incerca partenerul sau partenera ta sa te ignore atunci cand sforai, tot nu va reusi, mai ales ca va fi foarte pronuntat,  in linistea noptii. Cauza fundamentală a sforăitului este o obstrucție fiziologică a căilor respiratorii care poate fi corectată prin tratament sau printr-o operație chirurgicală.

(continuă să citești după media ↓)

Dar exista si cateva lucruri pe care poti sa le faci ca sa eviti sforaitul si ca sa le pemiti celor din casa sa doarma si ei, atunci cand dormi si tu.Cu siguranta acestia iti vor multumi si vei scapa si de reprosurile lor, pentru ca nu reusisera sa se odihneasca din cauza ta.

Pentru a reusi sa nu mai sfoari in timpul somnului, urmeaza acesti pasi:

1.       Pastreaza-ti constanta greutatea

Kilogramele accumulate in plus ar putea conduce la sforait. Ca urmare, daca vrei sa scapi de sforait, poti incerca sa slabesti cateva kilograme. Orice persoana cu o greutate peste medie se va confrunta cu probleme de respiratie, pentru ca tesuturile grase din jurul gatului vor impiedica aerul sa iasa liber, atunci cand sta culcat pe spate.

2.       Schimba-ti pozitia de somn

Pozitia de somn in care vei sforai cel mai tare, este cea in care stai intins pe spate. Asa ca, iti sugerez ca, in timpul somnului, sa incerci sa eviti aceasta pozitie si sa incerci pozitiile pe lateral. Daca nu poti sa dormi decat culcat pe spate, pentru a evita sforaitul, incearca sa dormi pe mai multe perne, iar capul sa fie mai ridicat decat restul corpului.

3.       Alcoolul si tutunul

Atat alcoolul cat si fumatul in exces contribuie la sforait. Fumatul va irita caile respiratorii, din cauza unor eventuale probleme cu sinusurile, iar alcoolul va relaxa si mai mult muschii gatului, facandu-te sa sforai si mai mult. Daca vrei sa eviti sforaitul, incearca sa nu consum alcool si sa nu fumezi,c hiar inainte de a merge la culcare.

Despre problemele  tale cu sforaitul poti discuta si cu medical tau, pentru a vedea cauza aparitie si pentru a-ti prescrie tratamentul potrivit pentru tine!

Nu-mi ramane decat sa iti urez sa ai un somn usor!

  

Guest post de Ciprian Miron, editat și publicat de către Marcus Victor Grant. Copyright (C) Ciprian Miron 2013-prezent. Reprodus cu permisiunea scrisă a autorului

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.