Cum am început să-mi rezolv problemele de vedere

La un moment dat în 2012, am făcut o pauză consistentă de mai mult de o lună în bloggingul pe Discerne. Am ales să fac asta deoarece pentru o perioadă scurtă de timp, vederea mi-a slăbit în mod considerabil, în următoarele sensuri:

  •  miopia mi-a crescut de la ceea ce era neglijabil (-0,25) la ce este observabil (-0.75 la un ochi, respectiv-1 la un altul);
  •  s-a instalat din nou astigmatismul;
  • vedeam tot felul de „formaţiuni plutitoare” care se deplasează împreună cu privirea;
  • aveam senzaţii de usturime la nivelul pleoapelor;
  •  aveam senzaţi de arsură la ochi;
  •  viteza de citire mi-a slăbit considerabil;
  •  capacitatea de concentrare a scăzut.

Decizia de a petrece mai puţin timp în faţa monitorului laptopului a fost una inspirată și sunt sigur că și tu ai experimentat cel puțin o dată în viață o problemă asemănătoare, mai ales dacă petreci mult timp în fața monitoarelor. Am făcut o serie de investigaţii medicale, m-am documentat şi iată ce am aflat şi, cu ocazia aceasta, ţin să-ți împărtășesc și ție. Desigur, acest articol nu conține sfaturi medicale de la mine, ci primite și date mai departe de la specialiști.

  

1. Monitoarele plate cu cristale lichide, chiar dacă sunt mai bune decât vechile monitoare CRT, au impactul lor asupra ochilor, mai ales atunci când activitatea de privit la ecran nu mai este întreruptă şi de o pauză, măcar la o oră şi jumătate. Unii aleg să îşi facă o pereche de ochelari cu antireflex, pentru a putea să stea cu ochii cu nemiluita în ecran, ceea ce nu este o soluţie, întrucât, ca un alt efect nedorit, se instalează oboseala. Acest efect poate fi observat şi de cei ce petrec mult timp la birou – senzaţia de lipsă de concentrare şi oboseală se accentuează spre sfârşitul zilelor de lucru şi scade în week-end, dacă cumva lucrează şi atunci. În plus, mai este vorba și despre efectul PWM care funcționează la multe laptopuri și monitoare, precum și frecvența de reafișare a conținutului, care este bine să fie cel puțin de 120 Hz. Atenție! Deși PWM și frecvența de reafișare sunt măsurate în Hz (herți), ele sunt diferite.

  

2. Cel mai probabil, fierul, magneziul şi calciul nu pot să fie asimilate doar din alimente. În mod deosebit, lipsa de fier poate să conducă la o anemie care are efecte şi în domeniul vederii. Cel mai avantajos ca preţ şi calitate, mi se pare ferul de la Nuvi Health.

Magneziul efervescent de la Kruger conţine vitaminele B, C şi E şi acid folic. Menţionez că toate acestea sunt la doza maximă pe zi. Calciul se poate cumpăra separat sau cu vitamina D, care ajută la fixarea lui. Doza de vitamina D pe timp de iarnă trebuie să fie minim de 4000 UI, iar dacă ai deficiențe de absorbție sau te știi cu predispoziție spre răceală sau sinuzită, doza minimă recomandată poate să crească la 6000 UI sau chiar 10000 UI. Nu cumpăra integratoare care conțin prea multe vitamine ”la pachet”. Chiar dacă pe ambalaj scrie că au 100% din doza zilnică, nu este deloc așa. Cea mai mare parte din asemenea integratoare nu folosesc la nimic și sunt bune de aruncat la gunoi.

  

3. Alte vitamine foarte importante pentru ochi în afară de D sunt A, E şi F. Vitaminele A şi E în mod deosebit le găsiţi tot la farmacie, vitamina F nu ştiu unde se găseşte, chiar dacă am căutat-o şi la plafar şi în farmacii. Medicul de familie mi-a făcut o schemă de „tratament” în general valabilă pentru oricine simte că ar avea probleme cu ochii:

  • 10 zile pe lună Calciu+Magneziu;
  • 10 zile pe lună vitamina C (minim 1 g pe zi);
  • 10 zile pe lună vitaminele A,E, şi F.

În plus, de la plafar am mai luat, special pentru probleme cu ochii:

  • echinaceea capsule de la Hofigal;
  • Optilutein Forte rec. de dr. Ionuţ Moraru, conţine deja Ginkgo biloba (frunză pulbere), pulbere de fruct de afine, şi seleniu – este un produs care are o combinaţie optimă de elemente care ajută la menţinerea şi tratarea vederii;
  • ceai de lemn dulce;
  • sirop concentrat de coacăze;
  • tinctură de silur.

şi, foarte important: ulei de ficat de cod (am luat de la Lysi) – se găseşte greu, e cam scump, dar de la Farmacia Tei l-am luat cu 30 de lei. Se mai găseşte şi la farmacia din cadrul Centrului de terapii alternative şi complementare de pe lângă şoseaua Panduri. În Bucureşti, cea mai ieftina farmacie e Farmacia Tei în general, aici vei da cu 30-40 % mai puţin din preţul produselor

Repet, toate astea le-am găsit special recomandate pentru problemele de ochi şi m-am sfătuit cu medicul de familie privind cum să le iau.

Toate astea, e adevărat, costă vreo câteva sute de lei ca să le iei în fiecare lună, dar dacă ai probleme cu ochii de pe la vreo 20 şi ceva de ani, e recomandat să tratezi cauzele, nu efectele.

  

4. De asemenea, mi-am cumpărat o pereche de ochelari pinhole. Sunt special concepuţi pentru antrenarea muşchilor oculari şi este recomandat să îi purtaţi cel puţin jumătate de oră pe zi, în contexte cotidiene. Vei descoperi că vezi mai bine prin ei 🙂 , şi reprezintă o metodă facilă pentru cei care nu vor să facă gimnastică oculară din diferite motive.

  

5. Pentru astigmatism, recomand roata tibetană. O descarci, o printezi şi o privești de la 3 cm distanţă, cu nasul în direcţia vârfului ei. Privește în sensul acelor de ceasornic, de sus până jos şi parcurgând fiecare ramură, cu circumvoluţiunile ei, de 2-3 ori. De făcut în fiecare zi cel puțin o dată pâna remedierea problemei. 

(keep reading ↓)

6. Pentru antrenamentul vitezei de citire, soluţia este reluarea exerciţiilor pe care le prezint la seminarul de citire accelerată.

  

7. Pentru ameliorarea sau eliminarea „formaţiunilor plutitoare” din ochi, recomand site-ul

http://www.eyefloatersnomore.net/index.php

  

8. Pentru antrenarea vederii în scopul de a scăpa de miopie, recomand

9. Înainte să îți cumperi nişte ochelari de soare, treci şi pe la un specialist, sau pe la un magazin de optică medicală, pentru că în mod special în ultimii ani, nivelul de radiaţii ultraviolete a crescut şi trebuie să te informezi care sunt ochelarii de soare care îți oferă protecţie sporită la ultraviolete, nu doar un plastic pe ochi care să te facă să arăți cool.

  

10. Îți recomand să vă instalați pe desktop și laptop f.lux și să îl setezi astfel încât să reduci luminozitatea deranjantă a monitorului. F.lux trebuie calibrat pentru fiecare monitor astfel încât să reducă stresul cauzat ochilor. Odată setate respectivele coordonate, nici nu vei ști că e acolo. Desigur, setările pot fi modificate, dacă dorești ulterior.

Acestea fiind scrise, îți mulţumesc pentru atenţie şi te asigur că voi continua să public articole interesante inclusiv în categoria Wellness & prosperitate. Lectură plăcută!

Acest blog post a fost publicat inițial în 2012, apoi retras și completat și actualizat cu informații în 2022 pentru a fi republicat.

Happy efficient learning!

Marcus Victor Grant

consultant și trainer în învățare eficientă (citire rapidă, memorare, concentrare, productivitate, modelare NLP)

Copyright © Marcus Victor Grant 2012-prezent, toate drepturile rezervate.

Materialele publicate pe acest blog sunt supuse acestui disclaimer.

4 gânduri despre „Cum am început să-mi rezolv problemele de vedere

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.