De la viziune la previziuni

Lipsa de viziune omoară timpuriu. Viziunea este un skill, o virtute, o calitate care se poate dobândi prin antrenament, modelare, (auto)educație.

În psihologia pozitivă, perspectiva sau viziunea este o virtute a cunoașterii și este corelată cu abilitatea de a oferi sfaturi înțelepte altora.

În NLP (programarea neuro-lingvistică), perspectiva de ansamblu e alături de atenția la detalii o preferință a metaprogramului dimensiunea informației.

În ”modelul Disney”, viziunea este o poziție perceptuală care însumează o serie de preferințe în gândire și este primul pas într-un proces de gândire sistemică.

În creativitate, viziunea oferă ”decorul” pentru manifestarea unor opere.

În inventică, viziunea este punctul de pornire pentru realizarea unui produs ce poate fi comercializat într-o afacere.

În branding, viziunea este unul din elementele de strategie pentru un brand.

Viziunea poate fi aplicată:

  • intrapersonal/reflexiv, adică asupra propriei persoane
  • interpersonal, adică în relațiile directe cu alți oameni
  • profesional, adică în business, de exemplu în management strategic sau branding
  • asupra societății, realizând proiecții pornind de la date și trenduri

Viziunea este în mod particular și un cuvânt-cheie, o valoare pentru mine, care intră în componența denumirii primului meu blog, Analytic Vision și a editurii pe care am înființat-o și am coordonat-o între 2011-2016: Creative Vision Publishing International.

Pe blogurile fondate de mine se pot citi articole din aceste trei subcategorii evidențiate în continuare. Fiecare din aceste subliste expune în unele articole ce este viziunea și de ce este aceasta importantă, iar în altele prezintă exemplificări și studii de caz ale viziunii. În cadrul acestei retrospective, am inclus și articole programate să apară ulterior acestui articol. Dacă data dintre paranteze a trecut, atunci înseamnă că linkul este valid. Toate linkurile care nu au specificată o dată ulterioară de activare ar trebui să fie funcționale.

  

Viziune (inter)personală

Despre sistemul de referinţă şi perspective / On the Reference System and Perspectives [en]

Cum să-ţi rezolvi cele mai multe probleme / How to Solve Most of Your Problems [en]

Mulţi chemaţi, puţini aleşi / Many Are Called, Few Are Chosen [en] [link valid de la 29.12.2023]

Calitatea reprezentărilor interioare determină calitatea vieţii

Despre viziunea creatoare / On the Creative Vision [en]

Care este esența vieții? / Which is the Essence of Life? [en]

Paiele din ochii celorlaţi au culori diferite pentru fiecare / The Specks in Other People’s Eyes Have Different Colours for Each [en]

În căutarea ascultării pierdute / In Search of Lost Listening [en]

Respect / Respect [en]

De la sabia lui Damocles la ciocanul lui Thor

Format pentru dezvoltarea abilităților de dezbatere ale adolescenților și tinerilor

In Which Mirror Do You Prefer to Look? [en]

My Dream House [en]

  

Viziune profesională

Cadranul care face lucrurile sa se întâmple / The Quadrant of Making Things Happen [en]

Diferența între gândirea critică și gândirea competitivă, partea I (link 1 link 2 valid de la 7.3.2023), partea II (link 1 link 2 valid de la 21.3.2023) / The Difference Between Critical Thinking and Competitive Thinking [en]

Constructivismul social / Constructivismul social [link valid de la 11.7.2023]

Perspectiva de ansamblu: detaşează-te!

Vision. Inspire. Think globally. [en]

Make Mistakes. Learn from Them [en]

Lista învingătorului / The Winner’s List [en]

O viață împlinită Ce (nu) este dezvoltarea (link valid de la 19.7.22)

 

Previziuni

De ce au ales sfinţii apostoli Petru şi Pavel să fie martirizaţi la Roma

Perspectivele schimbării organizaţionale din paradigma nivelurilor valorilor în Romania / Perspectivele schimbării organizaționale din paradigma nivelurilor valorilor în România

Pledoarie pentru branding în civilizaţia Disneyland, partea I (link 1 link 2 valid de la 7.2.2023) / Plea for Branding in the Disneyland Civilization. Part I. The Companies [en]

Pledoarie pentru branding în civilizaţia Disneyland, partea II (link 1 link 2 valid de la 21.2.2023) / Plea for Branding in the Disneyland Civilization. Part II. Consumers [en]

În împărăția orbilor, omul cu un singur ochi e rege / În împărăția orbilor, omul cu un singur ochi e rege

Războiul invizibil împotriva citirii rapide / The Invisible War Against Speed Reading [en] [link valid de la 28.10.2022]

Blogul colectiv Discerne împlinește 10 ani.

De la www la web 4.0

Cu siguranță, dragă colectivitate, de la un liber-profesionist cu vervă / Cu siguranță, dragă colectivitate, de la un liber-profesionist cu vervă ] / Surely, Dear Collectivity, from A Freelancer Full of Verve [en] [link valid de la 20.11.2022]

Cine caută răspunsuri, culege puncte de vedere. Cine caută întrebări, cultivă orizonturi.

Recomandare de carte: Triburile. O patologie a politicii româneşti de la Revoluţie la generaţia Facebook, de Vasile Sebastian Dâncu

The Global Warming Swindle (2007)

Graniţe conceptuale în mişcare

Următorii 100 de ani. Previziuni pentru secolul XXI, de George Friedman

Profeţii şi mărturii creştine pentru vremea de acum

  

Îți urez lectură inspirațională și explorare productivă!

Marcus Victor Grant

Copyright text © Marcus Victor Grant 2022-prezent, toate drepturile rezervate.

Materialele publicate pe acest blog sunt supuse acestui disclaimer.

 

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.