9 resurse tehnice pe care le ignori pe riscul tău în blogging. Oare câți experți le aplică pe toate?

Fie că te aventurezi în zona publicisticii online din dorința de a scrie de plăcere, de artă, de autoterapie sau de marketing, apare semnificativ mai multă muncă atunci când ai așteptarea, speranța sau obiectivul ca altcineva decât tine și câțiva cunoscuți să citească ce scrii tu. De aceea, există o serie de cunoștințe și abilități care sunt utile și care îți vor economisi timp, efort și bani. Deși am reunit câteva articole în subcategoria intitulată sugestiv ”Tehnică în publicistica conline”, nu înseamnă că trebuie să știi programare, design sau marketing la nivelul unui profesionist ce câștigă bani din asta. M-am referit la faptul că pentru cine este la început de drum, asemenea aspecte ar putea să pară că țin de partea ”tehnică” deoarece implică să știi pe ce butoane să apeși, unde să faci click, ce softuri să folosești pentru a ajunge la rezultatele dorite.

Dacă aș fi știut o parte din acestea înainte să mă apuc de blogging (sau chiar de folosirea computerului), cu siguranță că aș fi obținut rezultate mai bune, mai repede, ceea ce îți doresc și ție.

Țin să menționez că, deși am obținut anumite performanțe decente din punct de vedere tehnic (de exemplu în SEM=Search Engine Marketing), consider că acestea nu sunt cele mai importante skilluri necesare pentru a performa. De aceea, atunci când învăț pe cineva în blogging sau copywriting, îmi place să pun accent pe dezvoltarea abilităților care țin de a scrie propriu-zis și a crea conținut de valoare, deoarece, dacă pare prea solicitant, acest suport ”tehnic” poate fi externalizat.

Pentru aceste articole, am scris în paranteză când au apărut, ținând cont că unele din informațiile conținute în ele s-ar putea să fie pe alocuri depășite. Le recomand pentru că principiile cuprinse și mare parte din sugestii sunt în continuare de valoare și sunt precise și la obiect. 

Între aceste articole, nu am inclus cele despre performanțele înregistrate de mine, Marcus Victor Grant, și nici cele despre copywriting, storytelling și cum să dezvolți produse publicistice. Aceasta pentru că am socotit că fosta subcategorie ”how to web” în care am găzduit cele mai multe din aceste articole între 2011-2015 trebuie descompusă în mai multe direcții de utilitate practică.

  

În ce univers se încadrează blogul tău

De la www la web 4.0 (9 mai 2013) – un istoric ce-ți arată unde ești pe hartă, chiar dacă îl vei citi în 2030

Marketingul şi PR-ul se mută pe net şi in Romania (2013) – pentru a înțelege mai clar  încadrarea unor activități specifice în categorii

  

Aspecte strategice de marketing online (ieftin sau gratis) la începutul unui blog

Harta conținutului – principii și model de structurare a unui conținut complex ca să fie ușor de găsit pentru tine și cititori

Cum am promovat Discerne şi cum poţi să atragi şi tu 10.000 de vizualizări pe lună pe blogul tau (12 februarie 2014) – unele recomandări mai sunt valabile și în prezent

  

Unelte online pentru a face un blog/site mai vizibil (majoritatea scrise de Ovidiu Drobotă) – ușor de înțeles și clar de aplicat

Ce este mai eficient: SEO sau PPC? (27 octombrie 2017) / What Is More Effective: SEO Or PPC? [en] (13.07.2012)

Google Analytics. De ce şi cum să-l faci să funcţioneze pentru tine. (1 decembrie 2011)

Trei trucuri importante pentru îmbunătățirea site-ului tău! (19 mai 2014)

  

Alte idei utile pentru orice utilizator de computer (ponturi practice și la îndemână dacă ai răbdare)

Programe utilitare fundamentale uşor de utilizat 

Prelungeşte viaţa bateriei laptopului tău!

 

Îți urez lectură revelatoare și explorare productivă!

Marcus Victor Grant

Copyright text © Marcus Victor Grant 2022-prezent, toate drepturile rezervate. O parte din materialele din această listă au fost actualizate cu ajutorul feed-back-ului elaborat al lui Olivian Breda.

Materialele publicate pe acest blog sunt supuse acestui disclaimer.

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.