Cele mai bune articole scrise și publicate de mine pe blogurile personale în 2019

Acesta este un post special pentru cei care urmăresc blogul Discerne cu interes, pentru cei care mă cunosc personal și pentru cei care doresc să valorifice la maxim ce am publicat și este în continuare gratuit. Aici îmi voi împărtăși câteva din gândurile pe care le am la răscruce de decenii luând în considerare toată implicarea mea în publicistică din 2001 până în prezent.

În 12 martie 2011 am publicat primul articol pe acest blog și de atunci au trecut 9 ani, așa că am ales această ocazie pentru a publica un top pe care l-am realizat cu ajutorul unor oameni dragi la sfârșitul lui 2019, dar pe care nu am apucat să îl public pentru că m-am îmbolnăvit, așa că pierzând ocazia Anului Nou, am ales acest prilej pt. o retrospectivă mai amplă care să includă și topul pe 2019.

În ultimii ani am căutat să asigur un echilibru între articolele pe care le public în română pe Discerne și cele pe care le public în engleză pe Analytic Vision. Asta înseamnă că, în medie, apar două articole pe lună pe Discerne și două pe lună pe Analytic Vision, alternând astfel încât în fiecare săptămână să apară cel puțin câte un articol pe una din platforme. Prin urmare, este logic că aproximativ jumătate din articolele din top sunt în engleză.

2019 a fost anul care a marcat 10 ani de la primul articol publicat pe un blog oficial doar al meu. Mai exact, în 17 iunie 2009, am publicat o banală recenzie de eveniment pe blogul meu în limba engleză. Din păcate, anul trecut nu am reușit să comemorez în niciun fel această aniversare, care a trecut neobservată.

Între 2001-2008 fusesem redactor, reporter cultural, redactor-șef, guest blogger sau consultant de relații publice pentru vreo 10-20 de publicații tipărite și online. Motivațiile principale pentru a începe să scriu pe cont propriu au fost:

– să împărtășesc cunoștințele pe care le-am obținut în moduri cât mai eficiente și accesibile;

– să contribui în moduri utile în viețile și carierele cititorilor mei;

– să obțin validare din partea experților ale căror păreri contau pentru mine;

– să mă exprim pe marginea unor subiecte care contau pentru mine și mă pasionau;

– să-mi antrenez și dezvolt abilitățile de a scrie.

Acestea sunt niște motive destul de bune pentru un începător care vrea să contribuie ca să dezvolte conținut și să-și exerseze stilurile.

De-a lungul timpului, acestor motivații s-au adăugat câteva motivații specifice industriei care transformă bloggerul (care se crede producător), din consumator în consumat:

– să scriu articolul cel mai bun cu care să câștig concursul cutare;

– să obțin cât mai multe vizualizări, comentarii, like-uri, share-uri;

– să obțin poziții cât mai bune în clasamentele bloggerilor;

– să fac promovare pentru serviciile și produsele mele;

– să obțin servicii și produse gratuite sau la reducere la care alții au acces doar cu (mulți) bani;

– să public mai multe articole, mai des, ca să intre mai multă lume pe blogul meu, să se aboneze, să rămână și să citească.

Apoi, am înțeles că toate aceste beneficii pe care le obțineam din plin și aceste nevoi începeau să vină la pachet cu niște responsabilități ce derivă din așteptările altora:

– dacă am obișnuit cititorii cu un anumit ritm, trebuie să păstrez același ritm (cantitate) fără să diminuez calitatea;

– dacă mă apuc să ”dau în gât șmenarii care vor să mă fraierească” atunci am datoria morală, consideră unii, de a scrie și despre alți șmenari, nu doar despre care vreau eu, ca să fiu imparțial;

– dacă scriu despre anumite subiecte care se adresează unor nișe diferite pe același blog, am responsabilitatea față de publicurile diferite să le promovez pe canale diferite;

– dacă am obținut o calificare, o poziție, un premiu ca urmare a unui concurs, am responsabilitatea de a mă menține pe acea poziție, că altfel zâna topurilor se supără pe mine;

– dacă tot generez atâta conținut, bine ar fi să mă ocup cu atenție perfecționistă și de corectură, iar băbuțele digitale care și-au ratat vocația de profesor de gramatică au fost darnici cu criticile chiar dacă nu pot ele citi cât pot eu scrie;

– dacă am început să scriu pe o anumită tematică, de ce n-am scris despre fiecare subiect din acea tematică?

Așadar, cu alte cuvinte: dacă tot mi-am făcut singur colivia de blogger, e bine să o decorez, ca să nu-i mai văd gratiile. Și, dacă tot am devenit blogger, bine ar fi să devin și marketer online, că altfel degeaba muncesc.

Atunci când am observat:

– scăderea atenției pentru conțintul scris;

– costurile tot mai mari pentru a atrage atenția cititorilor (adică să dau bani ca să pot să dau ceva pe gratis, nu sunt sigur dacă sunt pe deplin de acord cu ideea asta atâta vreme cât eu nu vând nimic pe blog);

– eforturile necesare pentru a întreține această mașinărie;

– recompensele pe care le primesc din acest sistem…

…am ajuns la concluzia că deși motivațiile mele de pe parcurs erau realizabile, poate fi mai sănătos atât pentru mine cât și pentru cei în viețile cărora doresc să contribui să încetez să mai împărtășesc scris pe gratis cunoștințele mele obținute la cursuri de sute și mii de euro și să încep să le împărtășesc mai degrabă în consultanță, pe bani. Mi se pare că dacă le dau spre lectură fără să le fac marketing unii s-ar putea să creadă că îi costă timp, un timp mai valoros ca să-mi facă mie ”serviciul” să mă bage în seamă. Dacă în schimb mă plătesc să lucrez cu ei sau să le dau o soluție pe care o pot citi pe gratis pe un blog de-al meu, sunt mai multe șanse să rămână cu ceva.

Munca de a face o selecție dintre ”cele mai cele” ce vrei tu este una dificilă și serioasă, care a chinuit multe redacții profesioniste de la mari publicații, darămite pe mine, blogger independent. Tu poate citești acest(e) articol(e) în câteva zeci minute, dar și să public articolele în forma în care sunt acum + mie și celor care m-au ajutat să fac topul ne-a luat multe zeci de ore, ore în care puteam să facem altceva eventual productiv financiar. Poate pasiunea unora de a împărtăși este prea ușor de exploatat tocmai datorită conținutului aparent valoros (și tot mai greu de găsit în rezultatele căutărilor) în așa fel încât dacă vrei să continui să te ocupi de această pasiune, bine ar fi să concepi o mașinărie care să producă și bani. Dar, pentru că motivația MEA principală în blogging n-a fost niciodată legată de bani, îți ofer acest top, precum și o listă a tuturor celorlalte topuri de articole făcute în ultimii 10 ani. După cum e normal pentru mine să constat, popularitatea n-are legătură cu calitatea.

Fie la sfârșitul anului calendaristic, fie la începutul celui nou, fac uneori acest exercițiu cu referire la articolele scrise/publicate de mine în cursul anului împlinit, folosind diferite criterii.

Desigur criteriile pentru ”cele mai cele” articole, ca și nivelul așteptărilor mele, s-au schimbat în cei aproximativ 9 ani de blogging pe cont propriu (am avut și perioade de pauză). Iată criteriile:

– articolul este scris și publicat de mine independent, deci nu este scris de altcineva și publicat ca guest post și nu este guest post scris de mine și publicat de altcineva;

– articolul este evergreen, deci consider că poate fi citit de oameni și peste 10 ani cu aceeași valoare;

– articolul este aplicabil într-un timp și cu eforturi rezonabile din partea cititorului;

– articolul aduce distincții și explicații importante în nișa în care se încadrează;

– articolul este plăcut de citit, are un stil care se potrivește conținutului;

– sunt articole care și mie îmi place să le recitesc mult după ce le-am scris.

Iată articolele care mi se par cele mai bune din cele peste 70 scrise/publicate în 2019 de mine pe care ți le recomand. Am creat un tabel pentru a ilustra: poziția aleasă de mine, traducerea articolului (dacă ea există), cât costă informația explicată/aplicată în consultanță și ce riști, după părerea mea, dacă nu înțelegi/aplici conținutul respectivul articol

O= articol original; RO=română; EN=engleză; Datele sunt în format zi-lună-an (DD/MM/YY).

Articolul din 2019 (click pe titlu pentru a citi articolul) Versiune în altă limbă (click pe titlu pentru a citi articolul) Valoare Ce riști dacă nu aplici

1

Cadranul care face lucrurile să se întâmple (8.1.2019, RO) The Quadrant of Making Things Happen (10.1.2010, EN) 1-2 h consultanță (70-140 ) Să te faci de râsul plannerilor; să-ți pierzi cam o treime din viață

2

Risipa de timp transformată în artă – analiza filmului ”Felicia, inainte de toate” (7.6.2019, RO) Time Dissipating Made into an Art  (10.6.2010, EN) 20-30 min consultanță (23.3-35 ) Să muncești toată viața din greu, să ajungi singur(ă), sărac(ă) și prost/proastă și să nu înțelegi de ce

3

7 mituri cu privire la slujbe (4.4.2019, RO) 7 Myths about Jobs (22.2020, EN) 1/2 – 1 h consultanță (35-70 ) Să alegi o slujbă din motive nepotrivite; să-ți risipești o treime din viață și să mori sărac(ă), bolnav(ă) și neîmplinit(ă).

4

The Distress Response (3.12.2019, EN) Răspunsul la stress (10.12.2012, RO) 1-2 h consultanță (70-140 ) Să te alarmezi despre ce nu contează și să nu te alarmezi corespunzător despre ce contează

5

Maslow’s Extended Pyramid (1.10.2019, EN) Piramida lui Maslow (10.2.2012, RO) 1 h consultanță (70 €) Bugete de marketing oricât de mari; să nu înțelegi ce ai nevoie și ce vrei de la viață (nu știu cât valorează asta, dar cei ce te vor respinge din cauza asta te vor face să-ți dai seama)

6

Despre a scrie, între plăcere și responsabilitate (4.7.2019, RO) 10-15 minute consultanță (11.6-17.5 €) Să pierzi câțiva ani practicând scrisul degeaba și să te faci de râs în public și în privat față de mulți, mulți oameni.

7

A manipula sau a nu manipula, aceasta este întrebarea (9.5.2019, RO) To Manipulate Or Not to Manipulate, That Is the Question (6.4.2012, EN) 1-2 h consultanță (70-140 ) Să crezi că ai comunica deși de fapt doar eliberezi dioxid de carbon concomitent cu folosirea corzilor vocale.

8

Jocurile psihologice cu șefia și patologia neîncrederiii  (22.1.2019, RO) 1 h consultanță (70 €) Să rămâi frustrat(ă) de ineficiența relațiilor cu superiorii din organizații; să pierzi mulți bani pe programe de team-building disfuncționale; să angajezi șefi nepotriviți

9

10 Rules I Suggest in order for A Love Relationship to Work (14.2.2019, EN) Propun 10 reguli pentru ca o relație sentimentală să funcționeze (11.2.2016, RO) 1 h consultanță (70 €) Să rămâi singur(ă) toată viața chiar și când ești în relații sentimentale (desigur cu persoane nepotrivite)

10

Etica vorbitului în public (22.5.2019, RO) The Ethics of Public Speaking (15.4.2012, EN) 30 de minute împărțite în cel puțin 2 ședințe de câte o oră (35 €) După ce vorbești degeaba să mai fii și bun(ă) de plată pentru ce n-ai spus
TOTAL:

10 articole concepute între 2007-2019 și publicate în 2019

524.9-787.5 Dacă nu te-ai apucat deja să citești articolele, nici nu mai știu ce mai cauți pe pagina asta.

Mai jos redau topul cititorilor, pe baza numărului vizualizărilor înregistrate pentru articolele publicate anul 2019 din cele scrise de mine pe acest blog între 8.1.2019 (data publicării primului articol din anul 2019 pe acest blog) și 29.12.2019 (data la care am început să redactez acest articol). Am luat în considerare doar articolele care au depășit 100 de vizualizări fiecare, la restul nu a avut sens să mă uit.

1. Trei filme impresionante despre lupta cu sinele (6.3.2019)

2. O clipă de atenţie profundă (Povestea picioruşului de frigider) Partea I (25.9.2019)

3. Cum să trăiești o viață perfectă, partea I (12.11.2019)

4. O clipă de atenţie profundă (Povestea picioruşului de frigider) Partea a II-a (8.10.2019) continuarea se găsește în partea III și în partea IV.

5. Cum să trăiești o viață perfectă, partea a II-a. Primii 4 pași din cei 12, în ordinea corectă. (26.11.2019) continuarea se găsește în partea III aici și în partea IV.

6. Ce să FACI și ce să NU FACI în legatură cu TRISTETEA (20.2.2019)

7. 9 motive serioase pentru a fi angajat (17.4.2019) (continuarea articolului 7 mituri cu privire la slujbe)

8. 7 mituri cu privire la slujbe (4.4.2019)

9. Cadranul care face lucrurile să se întâmple (8.1.2019)

10. Jocurile psihologice cu șefia și patologia neîncrederiii  (22.1.2019)

Citește mai departe și topurile celor mai cele articole din anii anteriori:

  1. Articole recunoscute public şi premiate pe Discerne (25 aprilie 2014)
  2. The Best Articles Published in 2018 (31.12.2018)
  3. The Best Articles published in 2017 (15.1.2018) 
  4. Cele mai bune articole de Ștefan Alexandrescu pe Economia Online (2013-2017) (15 iunie 2017)
  5. Retrospectiva 2015 pe Discerne (16.1.2016)
  6. Cele mai bune şi cele mai citite articole scrise de alţii publicate pe Discerne (20 august 2015)
  7. CELE MAI BUNE ŞI CELE MAI CITITE ARTICOLE ŞI PAGINI PE DISCERNE (2011-2013) (ianuarie 2014)
  8. Lista învingătorului (16 decembrie 2013)
  9. Top 10 Most Read Posts on Analytic Vision (24.9.2012)
  10. The Best Articles You Might Have Not Read Yet On This Blog (19.10.2012)

Mulțumesc acestor persoane care au contribuit la realizarea acestui top și/sau a articolelor care îl compun (ordine alfabetică):

Acestea fiind scrise, doresc să amintesc pentru cei ce știu și să notific pe cei ce nu știu că 2020 este ultimul an în care mai intenționez să se găsească materiale semnate Ștefan Alexandrescu gratuit sau contra cost la mine. Din 2020, intenționez să folosesc numele Marcus Victor Grant pentru publicare de cărți, articole și dezvoltare de afaceri în străinătate. De asemenea, voi limita la maxim numărul de articole originale noi scrise în limba română pentru acest blog sau pentru orice altă sursă. Luând în considerare că această modificare presupune destul de multă muncă în modificarea:

– a peste 1000 de articole publicate pe blogurile mele în ultimii 11 ani

– cărților pe care deja am început să le scriu

– profilurilor de social media (eventual înlocuirea lor)

– înregistrării drepturilor de autor

– prezentării mele publice oficiale…

încă nu am implementat această modificare peste tot.

Îţi mulţumesc!

 Marcus Victor Grant Ștefan Alexandrescu

Un gând despre „Cele mai bune articole scrise și publicate de mine pe blogurile personale în 2019

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.