A manipula sau a nu manipula, aceasta este întrebarea

 

Îți spun asta cu speranță în inimă și cu încrederea că prin a oferi răbdare inițiativei despre care o să-ți spun va crea o importantă și o îndelung aşteptată schimbare. Înainte de a-ţi spune ce am de gând să-ți spun, îţi mulțumesc pentru că mă asculţi, şi sunt sigur că vei considera mesajul meu unul important. Pe măsură ce te gândeşti la el, cu fiecare cuvânt, mesajul meu devine tot mai clar și poţi înțelege cu ușurință ceea ce spun. Permite-ne să găsim noi căi de a ne exprima… De, exemplu, eu … „

 

Depășirea fricii de a vorbi în public

Se spune că cea de a doua cea mai mare frică posibilă, cu excepția celei de a muri, este frica de a vorbi în public. Din fericire pentru mine, nu am întâlnit mulți oameni care s-au temut să vorbească în public. Poate în timpul școlii primare. Vorbitul în public este un mediu familiar pentru mine.

Cel mai bun exerciţiu pe care ţi-l recomand, din propria experiență, este să te duci în fața tuturor în timp ce-ţi spui: „În 30 de secunde, gura mea va începe să vorbească. Ar fi bine să spună ceva util”. Şi aşa am făcut. La fel fă şi tu! Un alt exerciţiu: dacă cineva ar avea un pistol la cap şi ţi-ar spune: „vorbeşte bine în public acum sau te omor”, care crezi că ar fi prestaţia ta? Ai face cu siguranță o treabă mai bună, dacă ai știi că viața ta depinde de calitatea livrării tale. Pentru unii, aceasta ESTE situația. Fie că sunt prezentatori, formatori, lobbyişti, avocați, diplomați, jurnalişti, politicieni, calitatea de a vorbi in public va determina câţi bani vor face. Dar acest lucru nu este un studiu a ceea ce fac cei mai buni vorbitori în public.

Intenția mea este de a te familiariza cu adevărul că toată lumea vorbește în public. Mai bine, mai rău. Dar, dacă te gândeşti la asta, toți a trebuit să facem o prezentare publică, sau să ne adresăm unui public într-un caz de comunicare unu-la-mai-mulți. Care sunt lucrurile de luat în considerare înainte de a vorbi în public în lumea HR într-un mod etic?

Vorbitul în public este cu siguranţă o parte a muncii persoanelor de la resurse umane. Conferințe. Ședințe cu consiliul. Reuniuni ale angajaților. Focus-grupuri. Evaluări. Târguri. Expoziții. Workshopuri. Training-uri. Toate acestea nu pot fi evitate.

 

Cât contează o bună planificare pentru o livrare etică?

Primul lucru care trebuie luat considerare pentru vorbitor este: „să fie ei înșiși” Adică mai exact cine îi ascultă. Dacă te adresezi unui public, trebuie să cunoşti publicul. Cine face parte, cât de multe ştiu despre ceea ce vorbeşti, care ce este interesul lor despre acest subiect, ce fel de întrebări vor pune, etc. Este un semn de respect față de mesajul tău, pentru fiecare dintre participanții din public și față de organizatori. Și, ia în considerare faptul că în ziua de azi oricine te poate înregistra video / audio cu un simplu telefon sau player multimedia, să nu mai vorbim despre fotografii. Apoi, ele pot fi puse pe internet, etichetate cu numele tău și accesate de oricine, pentru restul eternității. Dacă nu ai respect pentru toate acestea, vei fi ţinut minte. Nu-ţi pui în practică numai abilităţile, ci şi valorile.

Desigur, cu cât îţi planifici mai bine discursul, ai grijă de mediu (setările de lumină, înălţime, zgomot, distanță, temperatura, tehnologie, etc.), cu atât mai mult respect vei arăta pentru publicul tău. Acestea ar putea părea responsabilitatea organizatorilor. Dar dacă îți pasă cu adevărat brand-ul personal, de mesajul tău și de public, asumă-ţi responsabilitatea de a verifica de trei ori.

Să presupunem că te adresezi unui public bine educat, bine informat și interesat de subiectul de tine prezentat. Publicul a fost preselectat și ai pus anumite întrebări la început pentru a te asigura că sunteți pe aceeași pagină. Acum ai atenția lui. Ai autoritatea formală în cameră. Din acest moment, dacă foloseşti cu pricepere persuasiunea, poți imprima orice idee în minte. Ai putea concepe măiestrie discursul tău, astfel încât publicul să înțeleagă și să poată fi de acord cu aceasta, cel puțin până la un anumit punct. Ai putea chiar să-l manipulezi!

Dincolo de asta, se află întrebarea: care este linia de demarcație dintre influență, persuasiune și manipulare? Când serveşte bine și când nu?

Înainte de toate, nici unul dintre acești termeni nu are o semnificație negativă în sine după părerea mea. O mamă îşi poate manipula copiii spunând:”? Ai prefera să bei medicamentul [cu gust rău] din cana albă sau din cana albastră”, folosind o tehnică ”double bind” pentru determinarea unei acțiuni. Unii nu ar considera acest lucru manipulare, pentru că, spun ei, manipularea este întotdeauna negativă. În loc să te plângi de conceptele: responsabilitate, obligaţii, lecţii de viaţă, vom face puţina practică.

Să revenim la distincția fină între a influenţa, a convinge și a manipula pe cineva. Deși există modalități nenumărate de a face oricare dintre acestea, să zicem că vrem să transmitem mesajul că, folosind centurile de siguranță în timpul condusului pentru toţi pasagerii, salvează vieţi. Idee nobilă, nu crezi? Vom vedea.

 

Influenţare

Când vei începe să te gândeşti la acest lucru, vei găsi, în mod natural ceea ce îţi spun tot mai interesant. „Privind la statisticile accidentelor din Statele Unite ale Americii, în 2004, au murit mai multe persoane care nu au folosit centura de siguranță, decât în cazul celor care care o purtau / deși, conform statisticilor federale, mai mult de 80% dintre conducătorii auto folosesc centurile. […] Aparent, să nu porţi centură de siguranță în timpul mersului cu mașina este aproximativ același lucru cu a avea un pumnal fixat pe volan.”.

Înainte să ne gândim mai departe la modul în care acest lucru ne afectează viețile, să considerăm toate diferențele mici, aparent detalii minore, cum ar fi a pune centura de siguranță înainte de a conduce şi efectul real al acestor detalii aparent minore. Diferența dintre folosirea şi nefolosirea centurii de siguranţă ar putea fi diferenţa dintre viaţă şi moarte.

Persuasiune

Închide ochii. [lumina devine mai slabă] Imaginează-ţi că eşti într-o mașină de top pe o autostradă. [muzica potrivită] Simţi vântul şi toate lucrurile din jurul tău. Ajungi la intersecție. Încetineşti, dar nu în timp util și un camion îţi iese în fața de nicăieri. Nu ai timp să reacționezi. [luminile se sting]. Totul s-a întunecat. [linişte pentru câteva clipe]. Doar ce ai murit pentru că nu purtai centura de siguranță [luminile devin mai puternice]. Bine ai revenit!

Manipulare.

Lumina devine mai slabă. Prezinţi un videoclip cu un tip pe nume David, împreună cu soția sa, Molly și fiul lor, Tommy. Sunt veseli, se joacă în grădină. Apoi arăţi câteva poze cu ei urcând în maşina familiei. După care arăţi la morgă imagini cu David, Molly și Tommy. Ei nu au folosit centura de siguranță. Arunci rapid nişte statistici grafice cu oameni, pe un mare ecran colorat. În cele din urmă, rămâi un moment în tăcere, în semn de respect pentru David, Molly, Tommy și celelalte mii de oameni care şi-au pierdut viața în timpul perioadei X în zona Y și spui o rugăciune.

Traducere a articolului „To Manipulate Or Not to Manipulate, That Is the Question” de Ştefan Alexandrescu, publicat iniţial pe Analytic Vision la 6 apirlie 2012.Traducere de AIM. Copyright © Ştefan Alexandrescu

Un gând despre „A manipula sau a nu manipula, aceasta este întrebarea

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.