Ce să FACI și ce să NU FACI în legatură cu TRISTETEA

CE SĂ FACI

  • Stabilește limite;

  • Respectă și trăiește emoția;

  • Caută o mediu sigur;

De exemplu, poate fi folositor să suni pe cineva care-ți înțelege tristețea sau să cauți un ambient ce oferă securitate. Ți se poate întampla să fii trist/ă, nu este o alegere. Dar să fii singur/ă cand esti trist/ă este o alegere;

  • Exprimă-ți emoția într-o manieră creativă.

De exemplu: pictură, teatru, desen, scris, metafore. Uneori, oamenii găsesc dificil să vorbească deschis despre propriile emoții.

 

CE SĂ NU FACI

  • Nu transforma tristețea în dependență;

Nu confunda nevoile pe care le ai. Toate tiparele adaptate se nasc din convingerea că starea egoului copil nu are nevoie sa-si exprime emoțiile.

  • Nu te autosabota.

Uneori, momentul/ambientul nu este potrivit pentru a-ți exprima o emoție în momentul când apare. Emoțiile sunt fapte. Este de preferat și uneori necesar să amâni exprimarea unei astfel de emoții decât să izbucnești mai tarziu sau s-o ignori. 

Citește mai departe și restul articolelor despre aceste emoții: 

frică și teamă

furie,

bucurie

Traducere a articolului „DOs and DON’Ts about Sadness” de Ştefan Alexandrescu, conceput în 2008 și publicat iniţial pe Analytic Vision la 12 iulie 2011. Traducere de AIM. Copyright © Ştefan Alexandrescu

 

Un gând despre „Ce să FACI și ce să NU FACI în legatură cu TRISTETEA

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.