Cadranul care face lucrurile sa se întâmple

Anul nou a început. Oamenii au inceput deja sa facă planuri. Unul din acele lucruri care se întâmplă de obicei în jurul acestei perioade a anului este confuzia între cele patru de mai jos.

 

I. Deși ar putea părea o eroare comună, confuzia între abstract și general și între concret și specific pot crea importante neintelegeri în stabilirea obiectivelor. Misiunea mea în acest articol este de a te ajuta să înțelegi și să formulezi limbajul corespunzătoare pentru formularea obiectivelor. [abstract și general]

 

II. Pentru a realiza acest obiectiv, eu folosesc patru exemple, astfel încât, în formularea mesajului inferențial, vei dezvolta cu măiestrie abilitatea de a observa structura exactă a limbajului, astfel încât vei fi atent/ă la diferențele dintre aceste noțiuni în viitor. [abstract și specific]

III. Planul pe care cineva l-ar folosi pentru a imparti o astfel de informație ar fi următorul:

1. Crează o reprezentare clară a ceea ce doreşti să comunici / realizezi.

2. Stabileşte o imagine clară a conceptului. Crează separare conceptuală. Există X categorii. Acestea sunt … (A, B, C și D, etc.)

3. Impărtaşeşte structura de gândire cu alți specialiști: „Ce părere ai despre asta?”

4. Prezintă o ilustrare de mesaj pentru fiecare dintre categorii, dând exemple. Astfel, nu numai că vei scrie despre concept, ci vei încorpora, de asemenea, o demonstrație a conceptului în structura prezentării.

5. Dă share la articolul creat. [concret si specific].

6. Intoarce-te la articol dupa cativa ani si îmbunătăţeşte-l, aşa cum am facut eu în următorul paragraf.

Am citit o mulțime de cărți, am participat la o multime de training-uri și pot să-ţi spun din experiența mea, am văzut, am întâlnit și am vorbit cu o mulţime de oameni binevoitori care au îndrugat vrute şi nevrute despre planificare, obiective, misiune, viziune. Acești oameni nu aveau structura bine definită în capul lor. Prin urmare, în opinia mea, faceau confuzie intre lucruri. Dar, dacă privesti mai indeaproape ceea ce reprezinta termeni, modul în care aceştia sunt utilizaţi și care este etimologia lor, vei termina cu această concluzie. Dacă ai îndoieli cu privire la ceea ce am afirmat, doar întrebă-te aceasta, spre exemplu: „în cazul în care această viziune ar fi abstractă, cum ar fi formulată?” Și vei vedea în mod clar că, în acest exemplu, viziunea este ceva mai mult despre cum facem lucrurile, nu despre ce facem, prin urmare, este ceva concret. Chiar şi Wikipedia spune [en, wiki] că viziunea este mai clară decât un vis şi are mai puţine interpretări. De ce? Pentru ca este mai concretă. În schimb, misiunea poate lua mai multe forme.

Adevărul este orice concept poate fi reprezentat atâta timp cât ai o structură pentru acesta.

Creierul recunoaste structura. Puteți înțelege un concept foarte avansat, fără o metaforă, dacă cineva îl prezintă în mod corespunzător. Cred în a demonstra modul în care funcționează structura.

Doar pentru că nu se poate atinge, aceasta nu înseamnă că nu există… Asta înseamnă doar că nimeni încă nu ti l-a prezentat în structura corectă de conținut, conceptualizându-i structura.

 

IV. Viziunea mea este că, după ce vei citi acest articol, vei avea o imagine exactă despre care sunt diferențele dintre misiune, viziune, obiective și planuri. [concreta și generală]

 

Pe scurt:

Misiune (De ce?) = abstract + general

Viziune (Cum?) = concret + general

Obiective (Ce?) = abstract + specific

Planuri (Cum mai exact?) = concret + specific

Îţi doresc un an foarte practic! Sper ca din viziunea ta să iasă planurile potrivite pentru a atinge obiectivele misiunii tale!

 

Ștefan Alexandrescu, consultant în dezvoltare personală și profesională

Reclame

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.