Filmul românesc ”Scurtcircuit”, de Cătălin Saizescu, critică de Diana Grigoriu

Nota editorului: Singurul lucru care depășește ridicolul mândriei românilor de cinematografia proprie este ignoranța și dimensiunea furturilor care se practică drept regulă de bază. Pentru cei care nu sunt familiari, vă invit să aruncați o privire aici:

Hoţii de film românesc. Partea I.

Hoţii de film românesc. Partea II. Artis film.

Hoţii de film românesc, partea a III-a

Hoţii de filme, partea a IV-a: Elefant film

Inițial pregătisem 7 părți, dar m-am plictisit să urmăresc elucubrațiile și furturile incompetenților care se dau drept regizori. Din fericire, Diana Grigoriu a urmărit cu atenție unul din proiectele suspecte pe care doream să le aduc în atenția publicului. Iată o scurtă critică pe care ea a realizat-o pentru această recentă premieră românească.

Critica de Diana Grigoriu

Filmul regizat de odrasla lui Geo Saizescu este destul de slab cu multe momente melodramatic-larmoaiante care amintesc de melodramele teatrului bulevardier din secolul XIX, ceea ce nu dă deloc bine într-un film de actualitate care se vrea a fi realist.

Premieră scoasă pe burtă a filmului SCURTCIRCUIT – adică în timpul Festivalului de Film de la Berlin, când majoritatea criticilor de film sunt la Berlinală – realizat cu banii deturnați de la scenariul A DOUA ȘANSĂ. Cinemateca Română sala de la Eforie a găzduit premiera sa în 24 februarie 2018.
Filmul SCURTCIRCUIT este și fals pentru că nu redă faptele reale ale tragediei care a avut loc la Maternitatea Giulești. Incendiul de acolo s-a produs nu pentru că asistenta care supraveghea copii s-a dus doar 2 minute la WC. Să ne amintim că acea tragedie a avut los pe 15 august, în ziua de Sfânta Maria când la camera de garda a maternității se sărbătoreau Mariile și Marianele angajate ale spitalului. Asistenta a fost invitată la camera de gardă să servească o cupă de șampanie și o felie de tort. Așa că atunci când secția de prematuri a spitalului a luat foc, copii ardeau în flăcări în timp ce personalului spitalului, medici și asistente, chefuiau cu șampania în cap și prăjiturile în gât. Dar filmul mistifică adevărul pentru că noul manager al maternității Giulești Dr. Moisa Marcel Ovidiu este cumătrul lui Cătălin Saizescu iar finul trebuia să facă un film pe placul cumătrului care, mai mult ca sigur, vrea să spele imaginea spitalului pentru că femeile ocolesc acel spital și dacă nu mai au paciente nici doctorii nu mai au de unde lua șpăgi.

Mai amintesc aici și minusurile scenariului scris de Ioana Vicol, insuficienta documentare și lipsa de logică a unor momente din film. De exemplu, medicul care termină operația la lumina unui telefon mobil după ce spitalul rămâne în pană de curent electric. Scenarista Ioana Vicol ar fi trebuit să știe că orice spital care are bloc operator și secție de Terapie Intensivă este prevăzut cu sistem de generatoare proprii de curent electric care intră în funcțiune instantaneu, chiar dacă ar exista o pană de curent în tot orașul! Acesta este doar unul dintre momentele penibile și lipsite de logică artistică ale filmului SCURTCIRCUIT.
Și pentru că nu am fost de acord să mă treacă pe genericul filmului a tipărit 2 tipuri de afișe: pe primele afișe tipărite scrie „SCENARIU: Ioana Vicol, Cătălin Saizescu, Diana Grigoriu, Marius Barna” iar pe al doilea rând de afișe tipărite pentru premieră scrie „SCENARIUL: Ioana Vicol după o idee de Cătălin Saizescu după un scenariu de Diana Grigoriu și Marius Barna”.

Sunt jurnaliști care deja au sesizat șmecheria și râd de Cătălin Saizescu! De mai bine de un secol, de când există cinematografia română nu a apărut pe nici un afiș al nici unui film românesc așa o idioțenie! Poți să scrii pe afișul unui film „scenariul după opera literară, romanul, nuvela, etc” dar în nici un caz „scenariu după alt scenariu” Și regizorul speră ca găselnița asta să anuleze demersul legal al infracțiunii pe care a comis-o.

Pe Catalin Saizescu l-a interesat doar sa puna mana pe banii dati de CNC scenariului meu si sa faca alt film pe alt scenariu care nu a fost depus niciodata la vreun concurs al CNC. Acest film s-a făcut pe furtul unei finanțări de 8 miliarde ROL de la CNC și 1,5 miliarde de ROL sponsorizare de la TVR, bani obținuți de mine ca autorul scenariului original pe un concurs organizat legal pe scenariul A DOUA ȘANSĂ care nu are nici o legătură cu filmulețul lui Cătălin Saizescu care nu poate justifica cel puțin jumătate din bugetul filmului. Din producția acestui film lipsesc câteva miliarde!!! Mie îmi este foarte clar că, după ce au deturnat finanțarea proiectului A DOUA ȘANSĂ pentru scenariul Ionei Vicol care nu a fost depusă la nici un concurs al CNC, producătorii au băgat câteva miliarde în buzunarul lor și cu restul a făcut SCURTCIRCUIT mai mult gratis pentru că actorii, majoritatea amatori au fost plătiți foarte puțin, alții nu au fost plătiți deloc. Acest comportament merită să fie sesizat cu reclamație la Procuratură și la Poliție.

Copyright (C) Diana Grigoriu, feb 2018

Reclame

Un gând despre „Filmul românesc ”Scurtcircuit”, de Cătălin Saizescu, critică de Diana Grigoriu