Întoarce atenția clienților către tine scriind convingător!

 

N.r.

Astăzi debutează în premieră absolută pe internet cu un articol original o colaboratoare mai veche a blogului Discerne, ale cărei traduceri poate că le-ai citit în ultimii doi ani.

Este vorba despre Alexandra Ioana Mateiciuc, traducător și freelancer în domeniul copywritingului. Pe Alexandra o caracterizează energia entuziastă și logica gândirii mature pe care le poate aplica la sisteme complexe. Cu o experiență de peste 5 ani în vânzări, Alexandra a început să-și folosească creativitatea și să-și antreneze persuasiunea și în scris. Iată prima ei publicație originală. O felicit și vă invit să îi urăm împreună succes! Dacă îți place acest articol, dă-l mai departe!

[Introducere de Ștefan Alexandrescu]

pentru George – mulțumiri pentru susținere

 

Ce înseamnă copywriting?

Atunci când vorbim despre copywriting, vorbim despre a scrie texte cu scopul de a vinde, de a convinge sau a îndemna la acțiune un public-țintă. Un copywriter are ca scop unic acela de a determina publicul să ia o decizie, de cele mai multe ori aceea de a cumpăra un serviciu sau un produs.

Copywritingul trebuie să fie persuasiv, direct și simplu. Se folosește de artificii retorice și este deseori lipsit de informații detaliate, tocmai pentru că scopul său este acela de a obține o reacție imediată.

Un call to action, un slogan, un mesaj de promovare a unui produs ori serviciu, toate acestea respectă anumite reguli de redactare: accentul pe beneficiile consumatorului, centrarea mesajului pe public, cuvinte puternice, verbe dinamice etc.

 

Care sunt beneficiile dacă înveţi copywriting.

În primul rând, vei învăţa să comunici eficient şi persuasiv. Vei învăţa să-i duci pe ceilalţi în direcţia dorită de tine. Eu, de exemplu, am învăţat să-mi exprim sentimentele într-un mod eficient. Relaţiile de prietenie și de familie s-au îmbunătăţit semnificativ.

În al doilea rând înveți să-ți promovezi singur produsele și serviciile. Nu va trebui să angajezi pe cineva să o facă pentru tine. Te poate învăţa ŞTEFAN🙂

 

Cum se face.

Pentru a vinde un produs trebuie, înainte de toate, să identifici o problemă sau o necesitate a publicului căruia te adresezi. Clientul trebuie să înțeleagă beneficiul pe care îl va avea dacă te contactează sau cumpăra de la tine.

1) Introducerea trebuie să fie o frază relevantă care să trezească curiozitatea. Cititorul trebuie să se regăsească în ceea ce scrii. De exemplu: „Nu ești satisfăcut de crema ta de față? Ai pielea prea uscată și nu găsești un produs care să ți se potrivească? Atunci…”

Nu repeta titlul în introducere, ci oferă informații despre ceea ce urmează să explici și invită-l pe client să citească mai departe.

E simplu! Gândește-te la orice situație în care ai putea să îmbunătăţeşti ceva, și produsul care te-ar ajuta s-o faci. Restul, vine de la sine, cu puțina imaginaţie, desigur.

Dacă „lansezi” o problemă, publicul se regăseşte, tu îi oferi soluția pe tavă, clientului potențial îi va fi ușor să te țină minte sau chiar să pună mâna pe telefon. Trăim într-o societate copleşită de produse și servicii, iar ceea ce-l va face pe om să aleagă serviciul tău este ușurința cu care îl poate obţine. Nimeni nu vrea să se străduiască să găsească ceea de care are nevoie. Un text, clar, scris cu entuziasm și pasiune va face diferența.

2) Conţinutul trebuie să fie despre informaţie. După ce ai individuat problema și ai oferit soluția într-un mod simplu și eficient, astfel încât cititorul să perceapă ca fiind ușor ceea ce urmează să facă, îl inviți la acțiune. Creează impresia că totul este pregătit și ca tot ce trebuie să facă e să pună mâna pe telefon! Ar fi bine să ai și un bonus pentru cei ce te contactează imediat sau până la o anumită dată: un detaliu surpriză sau o reducere.

În cele ce urmează, prezintă-te, pe scurt, pentru a crea o idee despre cine va fi la celălalt capăt al firului. Nu intră, însă, în amănunte plictisitoare. Scrie exact ceea ce este relevant pentru acel serviciu/produs. Dacă începi să bați câmpii, cel mai probabil cititorul se va plictisi înainte de a ajunge la finalul mesajului.

3) În concluzie, fă un rezumat a tot ceea ce ai specificat în conţinut. Folosește un font diferit, astfel încât privirea celui ce scanează textul să fie atrasă de rândurile finale. Încheie cu un îndemn, scrie-ţi datele de contact și un link (dacă există) precedate de un verb ce invită la acțiune (call to action).

 

Cui ne adresăm?

Este foarte important să știi cui vrei să vinzi. Indentifică un public potenţial interesat de serviciile tale sau produsul tău. Este bine să le știi obiceiurile, nevoile, problemele cu care se confruntă cel mai des. Este indicat să vorbești cu anumite persoane și să întrebi cât ar plăti pentru ceea ce îți propui tu să oferi. În funcție de răspuns, poți să aplici sau să schimbi strategia, ceea ce te poate aduce mai aproape de succes.

 

Ce limbaj să folosim?

Cred că nu este bine să ne oprim la sloganuri de acum 100 de ani. Ar fi interesant ne jucăm cu creativitatea. Același limbaj folosit iar și iar poate plictisi, iar (ai prins ideea?) publicul potențial interesat de produsul „nou” își va redirecţiona atenția către fraze și sloganuri noi, distractive, simple. Pentru exerciții creative și pentru a nu cădea în capcana limbajului de lemn, vezi aici.

 

Să ne inspirăm sau nu din povești?

Eu cred că folosirea personajelor din basme poate aduce amintiri plăcute din copilărie, clientul se relaxează, zâmbeşte și este mai deschis oportunităţilor. Construiește nevoia cumpărătorului în jurul unei povești cu final fericit în care el este eroul sau prințesa.

De multe ori, nu produsul contează, ci povestea din spatele acestuia. Să distingem între preț și valoare și să lăsăm clientul să decidă cât ar valora pentru el/ea serviciu/produsul promovat!

 

Guest post de Alexandra Ioana Mateiciuc. Copyright © Alexandra Ioana Mateiciuc, 2017. Publicat în premieră pe blogul colectiv Discerne, 8 noiembrie 2017.

Anunțuri

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s