Ce este mai eficient: SEO sau PPC?

27 octombrie este ziua mondială a internetului! Află aici de ce. Așadar, am ales să public în premieră în limba română acest articol tematic.

Gândindu-te la prosperitatea afacerii tale on-line, începi să te preocupi de metodele moderne de optimizare pe internet. Este o provocare să găseşti combinația potrivită pentru scopurile tale.

Ce trebuie să știi este că atât SEO (Search Engine Optimisation) cât şi PPC (Pay Per Click) sunt necesare pentru creşterea vânzărilor tale online, DACĂ ştii CÂND, CUM şi CÂT să foloseşti fiecare dintre acestea.

Pe termen lung, SEO este mai eficient decât PPC, dar trebuie să aștepți cel puțin câteva luni pentru a avea rezultate relevante. Dacă ai un site web pe care tocmai l-ai creat și nu ai atât de mult conținut, dar ai de gând să scrii, cel mai bine este să te concentrezi pe SEO. Acest lucru îţi va aduce o creștere organică care va aduce ROI (Return On Investment) în timp.

Dacă nu eşti familiarizat cu tehnicile SEO, poți angaja un consultant să lucreze pentru tine sau pentru a te antrena. Scopul SEO este de a-ţi face site-ul relevant prin propriile mijloace, şi în general costă mai puţin decât PPC. Dacă nu ai multe resurse pentru a începe şi îţi doreşti într-adevăr să creezi un produs interesant care să atragă pe termen lung, SEO este alegerea pentru tine.

Utilizarea optimă a PPC se face în două momente importante. Una este când ești la început, dar nu ai timp pentru creștere organică sau pentru un conţinut în scris, dar ai un buget. Cealaltă este, după cel puțin câteva luni de conținut scris și inteligent, SEO proactiv. Când ai un site web care are deja ceva trafic, un conținut interesant, o rată de respingere (bouncing rate) scăzută și actualizări constante, atunci vei obține cele mai bune rezultate folosind PPC.

Aceasta este o măsură foarte eficientă atunci când este orientată în mod corespunzător, pentru că vei plăti doar pentru persoanele care accesează pe link-ul promovat. Pentru PPC, e mai bine să ai un buget lunar stabil, care poate varia, pentru o afacere mică, de la câteva sute de dolari / luna, la o mie de dolari sau mai mult. Te poți aștepta ca, atunci când campaniile PPC sunt conduse de experţi, să câştigi de 5-10 ori mai mult decât investiția inițială, și asta rapid: te poţi aștepta la rezultate în 1-2 săptămâni. O campanie proastă PPC este atunci când eşti pe break-even sau, mai rău, atunci când pierzi bani.

Când externalizezi SEO şi PPC, cel mai bine este să angajezi un consultant pentru a evalua câţi bani să investeşti în fiecare dintre acestea, când și pentru cât timp. Pentru întreprinderile nişate e mai ușor la SEO decât la o companie cu un segment de activitate generală, dar în acest caz te poți aștepta o rată mai mică de ROI pentru PPC. Este normal să ai 75-95% din buget direcționat către PPC și restul pentru SEO. Totul depinde de produs, de cât de mult timp și bani eşti dispus să investeşti în site-ul tău. Dacă vrei rezultate, totul este strategie.

Traducere a articolului „What Is More Effective: SEO Or PPC? ” de Ştefan Alexandrescu, publicat iniţial pe Analytic Vision la 13 iulie 2012. Copyright © Ştefan Alexandrescu 2012 pentru versiunea în limba engleză. Traducere de Alexandra Ioana Mateiciuc. Copyright © Alexandra Ioana Mateiciuc, 2016, pentru versiunea în limba română

Anunțuri

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s