Ce mi-a inspirat filmul The Ultimate Gift. Partea III

24 07 2016

Unul din filmele frumoase care pot fi recomandate în acestă perioadă, despre care am mai scris aici şi aici, este The Ultimate Gift. În această poveste modernă, personajul trece printr-o călătorie iniţiatică de-a lungul căreia descoperă mai multe daruri. În acest post, voi aborda încă patru din aceste daruri.

 

5. Darul problemelor

De-a lungul vieţii am trecut prin următoarele:

  • am fost accidentat de o maşină;

  • am avut 3 accidente cu bicicleta şi am distrus 2 biciclete;

  • am avut alergii la anumite mâncăruri;

  • am avut probleme cu ochii, am purtat ochelari 11 ani;

  • întreaga instalaţie electrică din apartamentul în care locuiam s-a defectat (a trebuit refăcută în totalitate, iar în alt apartament, a fost chiar şi un incendiu de la o priză de curent) – cireşte povestea aici;

  • am urcat pe munte la altitudinea de peste 2700 metri

  • am mers pe cărbuni încinşi de 3 ori;

  • am eşuat în afaceri;

  • am eşuat în cercetare;

  • am pierdut toţi banii pe care îi aveam;

  • am fost jefuit de câteva ori;

  • m-am pierdut în ploaie şi întuneric, în mijlocul pustietăţii;

  • am avut inima frântă, am fost înşelat, părăsit;

  • am fost umilit în public de câteva ori;

  • am suferit pierderea bunicilor, a doi unchi, unei mătuşă şi a unui prieten de familie apropiat;

  • am suferit de o operaţie chirurgicală, de care depindea viaţa mea;

  • am fost dat afară fără o justificare corectă din nu mai ţin minte câte grupuri şi instituţii;

  • n-am avut unde să dorm (doar pentru o noapte);

  • m-am făcut de râs în timpul vorbitului în public;

  • am fost umilit pe internet;

  • m-am mutat de vreo 10 ori (am locuit în 4 oraşe diferite);

  • a trebuit să respect o dietă alimentară din cauza unor probleme de sănătate.

Mulţumită lui Dumnezeu, am trecut peste toate aceste dificultăţi care ar părea incomode, oribile sau deprimante pentru unele persoane, iar acum sunt sănătos, puternic, mai îmbogăţit în experienţă. Mai mult de atât, nu le mai consider probleme, ci provocări. Am învăţat din toate acestea şi am mers mai departe. Acum îi sprijin pe alţii să-şi rezolve problemele. Citeşte aici despre cum poţi să faci şi tu paşi în direcţia asta.

 

6. Darul familiei

Atât tatăl meu, cât şi mama mea, provin din familii numeroase, deci am multe mătuşi, unchi, verişori, nepoţi şi o soră vitregă. Cu toate că unele din aceste rude sunt de-a dreptul nebune, majoritatea sunt oameni bine intenţionaţi, care pot fi destul de afectuoşimcătre ceilalţi membri ai familiei, cu grijă şi cu ajutor, aşa cum ar trebui să fie o familie. Chiar dacă părinţii mei au fost divorţaţi aproape întraga mea viaţă, sensul mai amplu de a avea o familie mai mare există şi poate să fie un prilej de bucurie să-i întâlnesc pe unii din ei din când în când. Dintr-un asemenea mediu, cu siguranţă poate să existe un sentiment de securitate şi confort.

 

7. Darul râsului

Râsul este expresia sănătoasă a bucuriei. Bucuria este o emoţie minunată, iar în limba engleză Joy, numele emoţiei este chiar un prenume des întâlnit. Să faci pe cineva să râdă cu tot sufletul, să se bucure şi să facă haz de necaz este unul din secretele unei vieţi lungi şi sănătoase. Să faci oamenii să râdă activează centrul plăcerii în creier, fapt ce influenţează positiv sănătatea. A face oamenii să râdă şi să le dai o stare de bine este o mare calitate, nu neapărat spunând bancuri. Este o adevărată provocare, mai ales că fiecare persoană percepe în mod diferit umorul. Deci, oamenii pe care încerci să-i amuzi sunt în publicul tău-ţintă? Aceasta este adevărata întrebare… Dacă da, le poţi face un mare cadou.

 

8. Darul viselor

Oh, da, visele. VIZIUNE. INSPIRAŢIE. GÂNDIRE GLOBALĂ.

 

Traducere a articolului The Ultimate Gift de Ştefan Alexandrescu, publicat iniţial pe Analytic Vision la 11 septembrie 2012. Reprodus de aici. Copyright © Ştefan Alexandrescu 2012 pentru versiunea în limba engleză. Traducere de Alexandra Ioana Mateiciuc. Copyright © Alexandra Ioana Mateiciuc, 2015, pentru versiunea în limba română


Acțiuni

Information

One response

27 07 2016
Ce mi-a inspirat filmul The Ultimate Gift. Partea IV | DISCERNE

[…] frumoase care pot fi recomandate în acestă perioadă, despre care am mai scris aici, aici, şi aici, este The Ultimate Gift. În această poveste modernă, personajul trece printr-o călătorie […]

Apreciază

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

