Ce mi-a inspirat filmul The Ultimate Gift. Partea II

Unul din filmele frumoase care pot fi recomandate în acestă perioadă, despre care am mai scris aici, este The Ultimate Gift. În această poveste modernă, personajul trece printr-o călătorie iniţiatică de-a lungul căreia descoperă mai multe daruri. În acest post, voi scrie despre încă două din aceste daruri.

 

3. Darul prieteniei

Unul dintre darurile cele mai de succes pe care le-am făcut a fost o ceaşcă de cafea. În 2006, obişnuiam să petrec destul de mult timp pe internet, cu Yahoo Messenger (pe vremea aceea, unul din serviciile favorite ale României pentru IM, instant messaging). Mi-am făcut mulţi prieteni pe internet, iar Iasmina Iordache era unul dintre ei. Ea se specializa în traduceri în română, engleză şi franceză. Locuia în Timişoara pe atunci. Nu ne-am întâlnit niciodată, dar i-am făcut unul dintre cele mai surprinzătoare cadouri primite de ea vreodată, după câte mi-a mărturisit.

Nu era vorba de conţinut, ci de formă. Într-o zi, era puţin supărată şi demoralizată şi atunci am întrebat-o: ” Ce te-ar face să te simţi mai bine?” Ea a răspuns „O cafea. Dar nu orice fel de cafea”. Şi mi-a descris cu detalii cum şi-ar dori să fie preparată cafeaua respectivă. I-am cerut adresa locuinţei, după care am contactat o altă prietenă de-a mea care locuia pe atunci în Timişoara. I-am spus reţeta cafelei şi adresa, apoi i-am cerut o favoare neobişnuită: „Ai vrea te rog să îi duci cafeaua aceasta Iasminei, şi să-i spui că e din partea mea?” şi, ta-daaaam, ea a acceptat! 🙂 Andreea a fost absolut încântată de idee. A pregătit deci, cafeaua, cu ajutorul iubitului ei, Andrei şi au dus-o direct la Iasmina acasă. Când mama Iasminei a deschis uşa, aceştia au spus: „Avem o cafea pentru Iasmina. E de la Ştefan!” Vă puteţi imagina uimirea!

S-au aşezat, au început să discute şi au povestit întreaga întâmplare. După câteva momente, Iasmina a postat că status pe YM „incredibil” şi am întrebat-o: „Cum ţi se pare cafeaua:)?”. Ea a răspuns:”mulţumesc foarte mult! Este exact cum mi-am dorit-o!”. Şi a continuat să se bucure de acea zi memorabilă, pe care am reuşit s-o pregătesc cu ajutorul unui prieten, pentru un alt prieten. Este darul pe care l-am făcut cu cea mai mare bucurie din întreaga mea viaţă. Însă nu era vorba de cafea, ci de darul prieteniei.

 

4. Darul învăţării

Am petrecut foarte mult timp învăţând într-un mod în care credeam că e corect. Dar, în 2003, am descoperit că exista în Iaşi un profesor minunat care îi învăţa pe studenţi să înveţe mai repede. Am fost intrigat de aceasta, aşa că m-am dus să-l caut. Din păcate, cursul începuse deja şi toate locurile erau ocupate. Dar am început să frecventez alte cursuri, gratuite, pe care el le ţinea: creativitate. Viaţa mea se împarte în două etape majore: înainte de a-l cunoaşte pe unul din mentorii mei, inventator, prof. ing. Radu Budei, şi după.

Totul din viaţa mea şi din mintea mea s-a transformat. M-a învăţat cum să învăţ, cum să citesc în mod eficace şi rapid, cum să mă concentrez. Cum să memorez. Cum să-mi organizez materialul de studiu şi timpul de învăţare. Darul său pentru mine şi pentru alte sute de persoane a fost să ne înveţe cum să învăţăm pentru a reţine şi folosi ceea ce învăţăm. Folosind metodele sale, mi-am îmbunătăţit calitatea întrebărilor pe care le puneam şi creativitatea dincolo de aşteptările mele. Mulţumită domnului profesor, formării şi suportului său emoţional, am reuşit să ating viteza de 10.000 cuvinte pe minut. Acum sunt un expert în învăţare eficientă şi am antrenat şi alţi oameni, dând mai departe ceea ce am primit de la mentorul meu. Mai multe despre această experienţă, te invit să citeşti în cartea mea, Modelarea din NLP, o cale rapidă spre excelenţă, în capitolul 23. Etapele verbului „a şti”. Cadranele cunoaşterii.

Mulţumesc domnule profesor Budei!

PS: Următoarele seminarii de citire rapidă, memorare şi concentrare vor avea loc în Bucureşti în weekendul 14-15 noiembrie.

 

Traducere a articolului The Ultimate Gift de Ştefan Alexandrescu, publicat iniţial pe Analytic Vision la 11 septembrie 2012. Reprodus de aici. Copyright © Ştefan Alexandrescu 2012 pentru versiunea în limba engleză. Traducere de Alexandra Ioana Mateiciuc. Copyright © Alexandra Ioana Mateiciuc, 2015, pentru versiunea în limba română

3 păreri la “Ce mi-a inspirat filmul The Ultimate Gift. Partea II”

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

