Ce mi-a inspirat filmul The Ultimate Gift. Partea I

9 07 2016

Mulţi dintre prieteni îmi spun că fac fie cele mai originale cadouri pentru zilele de naştere, fie cele mai personalizate urări în diferite ocazii şi aniversări. Aşa că, am decis să împart cu voi ceea ce consider eu cele mai bune cadouri de făcut şi de primit.

Nu de mult, am vizionat filmul The ultimate Gift. În cazul în care veţi lua filmul drept un basm modern, acesta va părea puţintel patetic pentru faptul că va face să plângeţi. Este vorba despre un tânăr care descoperă care sunt cele mai importante 12 cadouri pe care poţi să le faci sau să le primeşti. The Ultimate Gift, care a câştigat inimile criticilor şi audienţei, este acum valabil şi în format DVD. În film joacă nominalizata la Oscar Abigail Breslin, precum şi Drew Fuller, James Garner, Ali Hillis şi Brian Dennehy. Procuţia, realizată după bestsellerul omonim scris de Jim Stovall, este de neuitat, o poveste care te emoţionează. Aceasta a creat rădăcini puternice în mişcarea de a dărui şi a făcut ca milioane de dolari să fie donaţi in scop caritativ. Vizitaţi site-ul oficial pentru a înţelege mai multe despre film şi cauzele pentru care se implică.

 

Voi elabora câteva situaţii din film cu exemple şi cu experienţa personală.

 

1. Darul muncii.

Prima mea slujbă a fost de vis. În iunie 2001, m-am angajat pentru prima oară în Iaşi. Am fost angajat de un tânăr antreprenor ca şi critic de film pentru revista săptămânală locală Nopţi Albe. A fost o mare onoare pentru mine, având în vedere că eram un fanatic al filmelor. Treaba mea era să scriu câte puţin despre fiecare dintre cele 6-8 filme care rulau în sălile a 4 cinematografe de pe acele vremuri: Victoria, Republica, Casa de Cultură a Studenţilor (Sala Azur) şi Dacia şi trebuia să aleg un film pentru o recenzie de o pagină în fiecare săptămână. Copiile publicaţiilor mele au ajuns la 5000, revista apărând în fiecare vineri.

După 3 săptămâni, am fost promovat ca editor cultural – aceasta însemnând un număr dublu de pagini gestionate de mine ce implicau toate evenimentele culturale din Iaşi: teatru, vernisaje, expoziţii, concerte, cărţi, lansări, etc. Treaba mea era de a documenta şi de a recenziona toate acestea. Am fost numit oficial redactor (editor).

A fost o experienţă minunată pentru mine. Lucram în mod independent în cea mai mare parte a timpului (eram 4 oameni în echipă), intersectându-mi activitatea uneori cu un coleg de la advertising. 25% lucram pe teren (adunarea informaţiilor de la surse). Şeful meu mă învăţase, înainte să învăţ în facultate, cum să folosesc formule avansate pentru a găsi informaţie specifică pe Google. Aş putea spune cu mândrie că am beneficiat de un exemplu grozav, primind darul muncii de la şeful meu. Mulţumesc, Cosmin!

Una dintre provocările acestei slujbe a fost să am dea face cu Direcţia de Difuzare a Filmelor, fapt ce-mi permitea vizionarea filmelor gratis. Oamenii de acolo doreau să scriu anumite titluri, în timp ce eu doream să aleg altele. Cred că nu le-a picat bine faptul că am minimizat blockbustere ca Jurassic Park III, de exemplu. Până la urmă, nimeni nu şi-a mai băgat nasul în treaba mea. Tot ce am scris a fost publicat şi mi-am menţinut punctul de vedere chiar dacă greşeam, chiar şi după ce am fost concediat.

Iniţiativa a fost una avant-la-lettre şi revista de recenzie a fost urmată de B24Fun (şi în Iaşi). Şapte Seri , şi Tot O Dată. Dar în august 2001, „Nopţi Albe” a fost închis şi toată lumea a fost concediata.

Mai multe despre această experienţă, vă invit să descoperiţi în cartea mea din 2014, Ce (mai) înseamnă succesul la şcoală, capitolul V. Aaaa, el? El e Ştefan, cinefilul nostru… Şi aici sunt caietele de presă…

 

2. Darul banilor

După terminarea liceului, mama mea a fost de acord să mă susţină financiar în studiile mele şi mi-a permis să urmez mai multe specializări, să mă înscriu la mai multe facultăţi şi să mă decid, în anul 3 de facultate în ce câmpuri profesionale mi-aş dori să lucrez. În toţi aceşti ani, am făcut foarte multe greşeli, am risipit foarte multe resurse, dar se pare că am învăţat din greşeli şi investiţiile făcute au dat rezultate. Ca să fac o sumă, facultăţile, specializările şi training-urile pe care le-am urmat m-au costat mai mult de 10.000 de euro doar pentru taxe şi admiteri, ceea ce în România înseamnă foarte mult, mai ales că eram în primul deceniu al secolului. Dacă mama mea nu ar fi fost de acord să-mi plătească toate acestea, atunci nu aş fi beneficiat de învăţământ superior care, acum mă ajută să realizez aceste comentarii elaborate, de care vă bucuraţi când le citiţi, nu aş fi putut avea clienţii pe care îi am, pentru serviciile de consultanţă, pe care le ofer.

Deci sunt cine sunt datorită mamei mele. Mulţumesc, mamă!

 

Traducere a articolului The Ultimate Gift de Ştefan Alexandrescu, publicat iniţial pe Analytic Vision la 11 septembrie 2012. Reprodus de aici. Copyright © Ştefan Alexandrescu 2012 pentru versiunea în limba engleză. Traducere de Alexandra Ioana Mateiciuc. Copyright © Alexandra Ioana Mateiciuc, 2015, pentru versiunea în limba română


Acțiuni

Information

3 responses

16 07 2016
Ce mi-a inspirat filmul The Ultimate Gift. Partea II | DISCERNE

[…] din filmele frumoase care pot fi recomandate în acestă perioadă, despre care am mai scris aici, este The Ultimate Gift. În această poveste modernă, personajul trece printr-o călătorie […]

Apreciază

24 07 2016
Ce mi-a inspirat filmul The Ultimate Gift. Partea III | DISCERNE

[…] din filmele frumoase care pot fi recomandate în acestă perioadă, despre care am mai scris aici şi aici, este The Ultimate Gift. În această poveste modernă, personajul trece printr-o […]

Apreciază

27 07 2016
Ce mi-a inspirat filmul The Ultimate Gift. Partea IV | DISCERNE

[…] din filmele frumoase care pot fi recomandate în acestă perioadă, despre care am mai scris aici, aici, şi aici, este The Ultimate Gift. În această poveste modernă, personajul trece printr-o […]

Apreciază

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

