Cum să administrezi organizația

Copyright (C) Blue Diamond Gallery. Licenţa CC-By SA 3.0 NY
Copyright (C) Blue Diamond Gallery. Licenţa CC By-SA 3.0 NY

În primul rând o clarificare importantă cu privire la diferențe fundamentale între administrare și management (gestiune).

Un administrator identifică resursele (umane și non-umane) disponibile pentru realizarea unor obiective și le alocă prioritar după reguli pe care tot el le stabilește. Un administrator ia decizii cu privire la cât, cum, când și ce resurse sunt folosite pentru operațiunile unei organizații. Un administrator formulează politicile, principiile și criteriile după care operează cei care implementează. Un administrator interacționează direct cu statul, din punct de vedere legislativ și judecătoresc.

Un manager folosește resursele puse la dispoziție conform politicilor stabilite de administrație. Un manager coordonează oamenii (resursele umane) ca să lucreze cu resursele non-umane astfel încât scopurile planificate de el să fie implementate cu succes la timp. Managerul creează mediul de lucru și stabilește secvența concretă a sarcinilor în care trebuie împărțită munca pentru un proiect și alocă aceste sarcini la oamenii potriviți care să le execute.

Folosind o metaforă, administratorul este arhitectul care proiectează, iar managerul este inginerul de șantier.

În organizațiile mici, de obicei poziția de management se suprapune cu cea de administrare. Legile cer ca societățile comerciale să aibă un administrator, dar nu neapărat și un manager.

Am scris și găzduit articole administrative segmentabile în 4 sub-liste. În cadrul acestei liste, am inclus și articole programate să apară ulterior acestui articol. Linkurile vor deveni active la data menționată între parantezele pătrate doar la linkurile specificate.

  

Administrare în general

Certificatul energetic – un pas spre viitor

Autorizarea firmelor

Fend Your Back from Non-Sense: Get Value! (link valid de la 19.10.2022)

  

Contabilitate și fiscalitate

Active şi pasive

Conturile de cheltuieli

Cheltuieli deductibile

Indicatori contabili şi note explicative la bilanţ

TVA / TVA [link valid de la 19.4.2022]

Optimizarea fiscala, intre tehnica si abordare / Optimizarea fiscală, între tehnică și abordare [link valid de la 3.5.2022]

  

ONG-uri

Recrutarea voluntarilor pentru ONG-uri

Îmbunătăţirea imaginii ONG-urilor prin relaţii publice / Improving the Image of NGOs by Means of Public Relations [link valid de la 17.2.2022]

7 întrebări de succes pentru a obţine sponsorizări / 7 Successful Questions to Ask in order to Obtain Sponsorships [link valid de la 17.3.2022]

Ce să eviţi când cauţi sponsorizări / What to Avoid When Looking for Sponsorship [link valid de la 25.2.2022]

Cum să-ţi păstrezi echipa motivată

Contribuie în Şcoala pentru o Românie Verde pentru a susţine Zibo.ro să planteze 1 milion de copaci în România!

Contribuția, între dărnicie și complex de salvator / The Contribution, Between Generosity and Saviour Complex [en]

  

Acte administrative în resurse umane

De-a lungul timpului, am scris mai multe materiale de specialitate pentru utilizare în resurse umane, atât pe partea de organizare juridică internă, cât şi pe partea de psihologie organizaţională.

Atunci când vorbim despre acest aspect, cei mai mulţi din cei care absolvă formările de inspector de resurse umane cu diplome oferite de statul român caută modele tipare, pe care să le preia în activitatea lor fără să gândească prea mult. Asta înseamnă că ei vor să cumpere peşte în loc să înveţe să pescuiască.

Cele mai ample şi cele mai multe asemenea materiale pe care le-am lucrat au fost personalizate pentru clienţii mei. Totuşi, am oferit şi câteva mostre despre „cum se face”. Din numărul mare de vizualizări pe articolele care „oferă peşte” le au, faţă de cele care îi învaţă pe oameni „să pescuiască”, înţeleg că există un anumit număr de vizitatori care intră pe blogul acesta doar pentru că găseşte „mocăciuni”.

Totuşi, pentru cei care vor să înveţe să gândească asemenea documente interne pe termen lung, astfel încât să evite banii aruncaţi pe fereastră din cauza incompetenţilor angajaţi aiurea, timpul şi nervii irosiţi pe campaniile de recrutare aiurea şi un turn-over rate inacceptabil, vă invit, aruncaţi o privire caldă aici.

De ce e importantă fişa postului

Obligativitatea fişei postului

Specificarea posturilor, document fundamental pentru fisa postului si anuntul de angajare / Specificarea posturilor, document fundamental pentru fișa postului și anunțul de angajare [link valid de la 27.6.2022]

Etica in designul si structurarea posturilor /The Ethics in Job Design & Structure [en]

Fişa postului pentru assistant manager pentru o companie de consultanţă mică din Bucureşti

Model de fişa postului pentru manager resurse umane

The Romanian Market of Compensations and Benefits [en]

  

Marcus Victor Grant

Copyright © Marcus Victor Grant 2016-prezent, toate drepturile rezervate.

Materialele publicate pe acest blog sunt supuse acestui disclaimer.  

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.