6 paşi pentru a deveni mai puternic emoţional

Sensibilitatea este cel mai mare defect al tău? Dacă răspunsul este “da”, atunci ai ajuns în locul potrivit şi citeşti articolul de care ai nevoie. În general persoanele sensibile au o problemă când vine vorba de gestionarea problemelor vieţii şi în găsirea unui echilibru interior, de aceea e nevoie de multă răbdare şi înţelegere pentru ele. Cum toate au un răspuns şi eu cred în capacitatea oamenilor de a se schimba atunci când îşi doresc asta, super sensibilitatea poate fi “tratată” cu un pic de încredere în forţele proprii şi multă răbdare.

1. Tu eşti propriul tău stăpân şi vei fi întotdeauna. Nimeni în afară de tine nu te poate ajuta să îţi depăşeşti problemele zilnice. Minte ta, poate fi cel mai bun prieten sau cel mai mare duşman şi ar trebui să fii atent la cum reacţionezi în anumite situaţii limită, dar şi în situaţii obişnuite. Ai nevoie de control şi de o analiza introspectivă asupra ta. Toţi avem nevoie să ne uităm în interiorul nostru şi să ne regăsim, buni, răi, sensibili sau puternici, să căutăm cauzele stărilor noastre şi să găsim soluţii. Dacă te-ai lovit la un deget, simţi durere şi cauţi o soluţie să ameliorezi durerea, să pansezi rana dacă există şi să îţi continui activitatea în care eşti angajat. La fel trebuie să faci şi cu sentimentele tale, dar în acest caz trebuie să fii sincer cu tine şi să accepţi adevărul orice ar fi el. Dacă alegi să îţi examinezi sensibilitatea, este un pas important şi primul tău pas spre transformarea ta emoţională. Este exact ca acceptarea unui alcoolic a condiţiei sale şi prima şedinţă alături de alcoolici anonimi.  După acest pas, este momentul  în care să te pui sub microscop şi să începi să te pui singur în diferite situaţii ipotetice pentru a înţelege cum reacţionezi. Ia o situaţie, adaugă persoane, adaugă profunzime şi vezi ceea ce îţi declanşează emoţia. Poate fi o persoană, un grup de persoane sau pur şi simplu viziunea ta asupra unor lucruri. Exproararea propriei persoane durează, ai nevoie timp, răbdare şi tot mai multe situaţii şi variabile. Ai putea nota într-un carneţel factorii declanşatori. Ideal este  să îi identifici şi pe parcurs să lucrezi la abordarea lor dintr-o perspectivă diferită, față de cea obișnuită, pentru a evita emoţia puternică ce duce la sensibilitate.

emotie bianca ionel

2. Află care este butonul ce îți declanșează sensibilitatea. Toți avem un buton magic, doar că unii dintre noi reușesc să îl oprească la timp, iar alții au nevoie să îl găsească și să înțeleagă cum funcționează. Acest buton este strâns legat de factorii declanșatori ai emoției, o dată înțeleși factorii, se rezolvă problema. Acești factori sunt asemănători triggerelor folosite în programare, și pot fi chiar parte din rutina noastră zilnică, sau pot fi reprezentați de oameni, melodii, mirosuri sau situații din viața noastră. Creierul obișnuiește să facă asocieri, o piesă mai lentă poate fi asociată cu un moment trist care să ne sensibilizeze. Noi trebuie să identificăm triggerul și să fim pregătiți să îl neutralizăm instant. Fie că vorbim de o piesă, de o rutină sau de un anumit miros, toate pot fi rapid schimbate sau înlocuite, iar emoția trebuie conștientizată și controlată încât să evităm sensibilizarea noastră.

3. Petrece timp cu tine. Nu e suficient să știi un drum, mai ai nevoie să îl și exploatezi în detaliu. E nevoie să îți acorzi ție timp, să îți pui întrebări și să te pui în situații ipotetice încercând să găsești noi factori declanșatori. Treptat vei ajunge să îți antrenezi mintea și aceasta va răspunde din reflex la anumiți factori sau mai rapid în alte situații. Alege să îți înțelegi sensibilitatea și să o exploatezi la maximum. Nu e suficient să treci doar o dată printr-o anumită stare, e nevoie să revii și să abordezi de fiecare dată situația diferit până când soluția găsită va fi una cu care te vei simți confortabil și va fi în concordanță cu valorile tale spirituale și morale. Uneori soluțiile găsite pot fi impulsuri de moment ce ne vor ajuta să depășim momentul, dar nu și emoția, sau ne vor lăsa un sentiment de vinovăție în urmă. Acesta este încă un motiv pentru care noi trebuie să ne cunoaștem și să ne dedicăm timp nouă.

emotionally-intelligent

4. Totul stă în echilibru. Ca orice element al acestei lumi, echilibrul este secretul spre liniștea noastră interioară. Pot fi situații în care mintea noastră să dorească să lase liberă sensibilitatea și sunt momente în care pur și simplu vor fi indiferenți și nu vom dori să ne implicăm de nici un fel în ceea ce se petrecere. Din dorința de a depăși sensibilitatea excesivă puteam cădea în extrema cealaltă și vom deveni insensibili excesiv, de aceea trebuie să găsim o cale de mijloc pentru a împăca cele două extreme. Nu e vorba doar de o simplă alegere, e vorba de găsirea unui echilibru în toate deciziile noastre.

5.Nu transforma această sensibilitate excesivă într-o problemă uriașă. Toată lumea s-a confruntat cu ea, alții încă se confruntă. Nu te aștepta să poți ridica din umeri și să mergi mai departe din prima zi, pentru că totul trebuie făcut cu răbdare și calm. Unii învățăm mai ușor, alții mai greu, iar mintea noastră, așa cum am mai spus este cel mai puternic prieten sau dușman. Uneori ne dorim să păstrăm anumite emoții mai puternice, alteori nu dorim să mai simțit nimic. Această gestiune se face în timp și nu trebuie să ne învinovățim dacă am fost și azi prea sensibili sau dacă am plâns din nou la o problemă mai veche. Totul este o luptă, iar inamic mereu va ataca atunci când noi voi respira ușurați și vor crede că am depășit momentul. Mintea noastră știe toate mișcările noastre, sentimentele noastre se pot ascunde și pot lua diferite forme, dar vor exista mereu acolo și vor putea să ne invadeze în orice secundă. Important este ca noi să abordăm relaxați situația și să înțelegem că nu este o problemă, este parte din noi.

6. Nu te autocompătimi! Evită să cazi în faza în care îți plângi de milă pentru ceea ce ești și pentru ceea ce simți. Vei ajunge la un egoism crescut din această milă falsă. Fii puternic și acceptă-te așa cum ești, premiază-te pentru fiecare moment în care ai reacționat diferit și ai încredere în tine și în ceea ce faci și simți. Când cazi într-o depresie fă lucruri care îți plac și astfel vei trece mai ușor peste momentul respectiv.

 

Acestea fiind spune, te invit să îți achiziționezi un jurnal și să scrii, să te lași pradă emoțiilor și apoi să le analizezi într-un mod cât mai obiectiv. Treptat vei prinde curaj și vei înțelege că nu e chiar așa rău să fii sensibil excesiv și toată munca ta de transformare a sensibilității va avea și alte beneficii, vei deveni mai încrezător, mai optimist și vei vedea adevărata ta reflexie în oglindă.

Guest post de Bianca Roxana Ionel. Publicat iniţial aici. Copyright (C) Bianca Roxana Ionel, 15 aprilie 2015. Dacă ţi-a plăcut acest articol, atunci te invit să citeşti şi acest interviu cu ea şi blogul ei.

biancaionelwebdeveloper

Anunțuri

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s