Combinații alimentare, calorii și febre musculare

La un moment dat, în viața noastră ajungem să fim nemulțumiți de felul în care arătăm și din dorința de a atinge perfecțiunea sau cine știe ce dimensiuni ideale, ne supunem organismul la sute de schimbări. Din păcate, nu îți spune nimeni că acele dimensiuni ideale nu îți garantează că și tu te vei simți buricul perfecțiunii, fibra fibrelor sau Miss 0% grăsimi.

Articolul e dedicat femeilor, în special celor care au un metabolism de ăla leneș și o viață “activă” cu minim 12 ore scufundate în scaunul de la birou și apoi pe cel de acasă și care caută de foarte mult timp rezolvarea enigmei “mă îngraș cu aer“!

Fără voință nu faci nimic!

Oraganismul are nevoie între 1200-1500 calorii pe zi. Dacă azi de înfometezi și mâine ronțăi și pentru azi, organismul își face provizii, că el săracu’ nu știe ce îți mai trece poimâine prin cap. Evident, acele provizii se pun bine pe tine pentru mult timp.

Febra musculară trece cu efort, nu cu ciocolată, nu cu aspirină, sau cu alte doctorii. Dacă ai stat ca ursoaica în bârlog toată iarna și în prelungiri până în primăvară și prin iunie ai decis că e timpul să dai jos burta, cum ai vrea să reacționeze muschii tăi adormiți, la efort? Normal că ai făcut febră și normal că până nu îți trece stai și te smiorcăi în pat că te doare, nu? Off, acum e timpul să te duci înapoi la sală și mai faci un antrenament și îți spun că mâine o să te doară și mai tare, dar dacă nu renunți, peste vreo trei zile vei observa că febra dispare și tu devii un pic imună la acea durere surdă.

Felul în care combini alimentele se reflectă în imaginea ta din oglindă. Cum există persoane incompatibile, există și alimente care nu ne ajută organismul să preia ceea ce are el nevoie și cel mai important alimente care ne împiedică organismul să își realizeze procesul de digestie la performanțe maxime. Consider că ar trebui respectate următoarele reguli când vine vorba de combinat alimente:

  • nu combina proteine cu proteine (ou cu carne, carne cu branzeturi, ou cu branzeturi, etc),
  • nu combina amidonuri cu proteine (orez cu carne, orez cu lactate, cartofi cu carne, etc),
  • nu combina pastele cu carne sau brânză,
  • legumele se combină cu proteinele sau cu amidonurile,
  • nu combina fructele cu legumele la aceeași masă.

Știu, citind regulile de mai sus o să vă întrebați ce viață o duceți de acum înainte, și o să plângeți după bunătățile rezultate din încălcarea regulilor de mai sus, dar, nimeni nu vă cere să vă transformați viața peste noapte.

Din punctul meu de vedere, dacă încerci să respecți treptat aceste reguli vei ajunge să fii încântat de ele, vei descoperi rețete noi și te vei simți tu mai bine, pentru că la urma urmei de la asta am plecat și aici vrem să ajungem, să ne simțim bine în propriul corp.

Necesarul zilnic de apă este între 30-35ml pe kg/corp, dacă bei mai multă, nu este nici o problemă, important este să te hidratezi pe tot parcusul zilei. Am avut și eu o perioadă când uitam să beau apă, dar mi-am instalat o aplicație despre care v-am mai vorbit aici – Water Your Body și după o perioadă mi-a intrat în reflex să beau apă.

Sportul este important – nu e nevoie să îți faci abonamente la sală, poți face sport și acasă. Există foarte multe filmulețe pe Youtube care te pot ajuta să te miști, exact cum vrei și cum îți place ție.

Sfaturile de mai sus nu vă garantează o scădere în greutate și vin din experiența proprie. Mi-a luat cam trei ani pentru a le include în rutina mea zilnică, nu a fost ușor, uneori le încalc, uneori le încalc prea mult, dar niciodată nu renunț la ele.

Guest post de Bianca Roxana Ionel. Publicat iniţial aici. Copyright (C) Bianca Roxana Ionel, 5 octombrie 2015. Dacă ţi-a plăcut acest articol, atunci te invit să citeşti şi acest interviu cu ea şi blogul ei.

biancaionelwebdeveloper

Anunțuri

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s