Sport acasa vs sport la sală

5 11 2015

Dacă aici vorbeam despre febră musculară, acum revin cu o postare despre sport și sper ca în urma acestei postări să găsiți mai multe motive pentru a face sport zilnic, măcar 30 de minute, indiferent de varianta preferată. În această postare mă voi referi strict antrenamentele gen aerobic, care se desfășoară cu mai multe persoane în același timp, multe fete în general, băieții alegând să tragă de “fiare”.

Sport la sală

  • ai nevoie de un abonament care variază de la 85-150 RON pe lună,
  • ai nevoie de echipament sportiv adecvat, prosopel, sticluța cu apă,
  • ai nevoie de timp, în general o oră și de speranța că acea oră se va integra ușor cu programul tău,
  • ai un antrenor care din când în când se mai uită și la tine și îți mai spune dacă execuți bine sau nu un exercițiu,
  • ai alte colege fie mai experimentate fie mai novice,
  • uneori e atât de aglomerat de ajungi să te lovești de colega de lângă tine.

Sport acasă

  • ai nevoie de voință și motivație,
  • echipamentul nu prea contează, pentru că nu te vede nimeni, dar nici în blugi nu poți face sport,
  • timp îți găsești dacă vrei,
  • antrenorul tău va fi unul virtual, care nu te va putea corecta în cazul în care nu execuți un exercițiu corespunzător,
  • nu mai ai pe nimeni alături care să te încurce, eventual te poate încurca decorul, dacă nu alegi o cameră spațioasă.

Acum e momentul să-ți povestesc care e adevărul cu abonamentul la sală. Programul unei săli e până la orele 22:00, cel puțin pe partea de programe de aerobic, cel puțin in Iași. Cele mai interesante antrenamente se fac undeva în intervalul orar 17-19, așadar, dacă ai serviciu, ar trebui să alergi un pic înainte ca să prinzi ceva mai interesant. Dacă ajungi după ora 19 sala va fi plină de alte muncitoare ca tine, obosite și deloc motivante. Ora de aerobic va fi una foarte monotonă, antrenorul va simți lipsa de energie și o va lăsa mai moale și tot așa. Dacă ajungi între orele 17-19 te vei izbi de altă problemă: intensitatea exercițiilor. În intervalul acesta vin veteranele orelor de aerobic, pline de pătrățele și fibră, ele deja cunosc excercețiile, le execută aproape din reflex și tu vei ajunge să gâfui undeva în spatele sălii încercând să ții pasul cu ele. Vei pleca demoralizată acasă și chiar există posibilitatea să renunți.

Eu am fost mare iubitoare de mers la sală, până când programul meu a luat-o ranza și devenea aproape imposibil să ajung la sală. De ce? Sala la care mergeam era la 10 minute de mers pe jos de casă, dar eram nevoită să ajung acolo cu cel puțin 20 de minute înainte pentru a mă schimba în echipament sportiv și pentru evita aglomerația dintre două antrenamente. La plecare, pe timp de vară e ok, faci un duș, te schimbi și pleci acasă, dar când vremea nu mai este prietenoasă, ai nevoie de încă 30 de minute după antrenament să îți usuci părul, să te liniștești și apoi să ieși la frig. Așadar, ora la sală se transformă în orele la sală, mai exact două.

Nu puteam mânca ceva chiar cu zece minute înainte de a ajunge la sală, și evit să mănânc după antrenamentele fizice, deci, mai avem nevoie cel puțin de o oră jumătate înainte pentru a fi pregătită de efort fizic. În condițiile în care ajung acasă între 17-18, antrenamentele mele la sală erau fie de la ora 20 fie de la 21. Și nu era chiar drăguț.

Antrenamentele uneori sunt foarte solicitante, dacă ai în sală câteva fete care fac asta de o viață și antrenorul își ține ora după dinamica lor va fi foarte greu să ții pasul. Dacă ai și o respirație costo-diafragmală, vei mai avea un motiv să fii mai înceată când vine vorba de abdomene și alte excerciții care îți necesită mușchii abdomenului. De ce? Pentru că ți se blochează diafragma în timpul exercițiului, pentru că ești nevoit să îți controlezi mai atent respirația și hai unu, doi, unu, doi…

Treptat am început să fac antrenamente acasă, Youtube-ul e plin de excerciții, unele chiar identice cu cele făcute la sală. Mi-am dat seama că e mult mai comod și pot să fiu mult mai atentă la calitate și mai puțin la cantitate. Dacă la sală dadeam orice să țin ritmul cu restul iubitoarelor de sport, acasă pot să fiu un pic mai înceată și să-mi controlez respirația, să fiu atentă la poziția spatelui și la alte elemente de acest gen, care la sală îți cam scapă, pentru că te grăbești să ții pasul.

La sală în ritmul alert de acolo nu reușeam să fac zece abdomene fără să îmi simt diafragma blocată și liptă de spate, acasă am reușit să depășesc numărul de zece, fără să mai am această problemă, pentru că am avut timp să fiu atentă la respirație, la execuție și apoi la număr.

Dacă ești genul de persoană care nu are nevoie de încă cineva alături ca să facă excerciții fizice, sportul acasă este o alegere foarte bună, foarte ieftină și relaxantă.

Important! Înainte de orice antrenament acasă (în general antrenamentele de la sală includ aceste excerciții), e important să faci câteva minute de încălzire și la final câteva minute de stretching.

Voi unde alegeți să faceți sport?

Guest post de Bianca Roxana Ionel. Publicat iniţial aici la 5 octombrie 2015 Copyright (C) Bianca Roxana Ionel, 2015. Dacă ţi-a plăcut acest articol, atunci te invit să citeşti şi acest interviu cu ea şi blogul ei.

Anunțuri

Acțiuni

Information

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: