Cum a fost la workshopul de concentrare

18 10 2015

Guest post de Mădălina Iancu

Pentru ca mi-a placut workshopul de citire rapida, care face parte dintr-o serie de 3 workshopuri ce au legatura intre ele (citire rapida, memorare si concentrare, care se leaga una de alta), am decis ca, a doua zi sa ma duc si la cel ce concentrare, desi nu era in plan. Nu de alta, dar recunosc ca sunt un pic deficitara la acest capitol si am zis ca ar fi bine sa imbunatatesc acest aspect, caci e mai mult decat util in viata.

Am fost aproximativ aceiasi participanti de la workshopul de citire rapida insa s-au mai adaugat si altii, astfel ca am fost mai numerosi, ceea ce a fost bine, mai ales la partea de exercitii practice, de lucrat pe perechi. Trainer a fost tot Ștefan Alexandrescu.

IMG-20150227-WA0000Ca sa fii concentrat pe ceea ce faci, este necesar sa reduci la maxim distragerile de orice fel. Atat pe cele exterioare (mail, Facebook, catelul, telefonul, vecinii si alte asemenea), cat si pe cele interne (propriile tale ganduri, sentimente, zburat gandul in alte parti, etc. Ei ! aici e aici !). Pe mine, marturisesc ca ma cam perturba ambele. Sau mai bine zis, le cam las sa ma perturbe. :)

Am invatat ca exista o anumita muzica recomandata atunci cand vrei sa te concentrezi. Si as mentiona aici doar o parte : muzica epica (pe care o ascult chiar acum in timp ce scriu acest articol, desi nu sunt fana a genului, dar am constat ca ma ajuta totusi), Hans Zimmer, Dave Grusin si bineanteles muzica clasica (gen Vivaldi, Chopin, Handel, Beethoven si altii). De muzica clasica stiam ca ajuta creierul, insa de ceilalti muzicieni nu auzisem in viata mea.

focus

Am mai invatat si diverse tehnici care te ajuta sa prioritizezi sarcinile si to do list-ul si sa le imparti in « feliute » mai mici astfel incat sa te poti concentra pe perioade mai scurte de timp.

Am fost provocati, pe parcursul workshopului de concentrare si cu diverse exercitii interactive, la care a trebuit sa lucram in perechi si sa schimbam partenerii. Cele mai interesante mi s-au parut cele de tipul a te uita in ochii partenerului incercand sa ii transmiti o idee si cel facut de agentii KGB (nu va spun mai mult dar e un test bun, de atentie si memorare). Bineanteles ca nu m-am putut concentra pana la capat pentru ca cineva a inceput sa rada si in momentul ala pa pa concentrare. Am inceput si eu sa rad, ca o adolescenta si greu mi-a fost sa revin la starea de concentrare si sa ma opresc din ras. :) Am avut insa noroc cu partenerul de exercitiu care m-a sustinut, cu ai sai ochi verzi si calmi.

09k_concentrare

Au fost destul de intense unele exercitii, combinate pe alocuri si cu tehnici de NLP, astfel ca spre sfarsitul workshopului nu am mai putut sa le fac pe ultimele. Mi s-au parut destul de puternice, cam multe intr-un interval destul de scurt de timp si probabil ca m-au cam obosit, asa ca nu am mai rezistat la un moment dat.

Si ceea ce nu ma asteptam la un asemenea workhop a fost sa avem parte de. analiza de poezii. Da, chiar asa !

In concluzie a fost un workshop cu de toate. In 5 ore am acumulat destule tehnici si cunostinte. Numai sa le si aplic si sa ma tin de ele. Caci aici e marea provocare dupa ce pleci de la orice workshop. Sa faci ce te invata trainerul. :)

stay-focused

Recomand cu caldură modulul de concentrare în cadrul acestui workshop caci va poate deschide noi perspective si e cu adevarat util.

Copyright (C) aprilie 2015. Reprodus cu permisiunea scrisă a autorului de aici.


Acțiuni

Information

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

