Cicatricea din sufletul nostru

heartbreak-blog-600x250

Cred că toţi ne-am dorit la un moment dat să avem puterea a şterge momente din viaţa noastra, cel mai adesea momente dureroare, iubiri neimplinite şi de ce nu chiar persoane care ne-au provocat durere. Am putea să le ştergem din minte, dar din inimă cum le ştergem? Nu întâmplător am urmărit filmul Eternal Sunshine of the Spotless Mind, nu aş vrea să-i dau o notă, dar aş vrea să-l recomand spre vizionare tuturor acelor persoane care îşi doresc să şteargă o clipă din viaţa lor, o persoană, sau ani buni.

De multe ori mi-am dorit să şterg clipe, oameni, întâmplări din viaţa mea. Din păcate nu aveam nici un burete miraculos, nici o tastă “delete” şi nici o procedură medicală care să facă asta. Ca voi toţi am trecut prin acel moment şi îl revăd constant pentru a îmi aminti unde am fost şi unde sunt. Mi-am dat seama că un om plin de suferinţă, ajuns în pragul dorinţei de a şterge din mintea lui momente este un om care are multe de oferit, dar în acelaşi timp un om care nu mai acceptă să primească sfaturi din exterior sub formă de salvare.

Suferinţa fiecăruia e diferită, nimeni nu o poate înţelege şi mai presus de tot nimeni nu are nevoie de cineva care să-i spună “ştiu cum te simţi”. Omul care suferă nu mai poate accepta ca cei din jur să se folosească de suferinţa lui, implicit de el,  pentru a-şi etala suferinţa lor, sau pentru a fi acolo doar de dragul de a gusta din plăcerea de a îl vedea pe cel de lângă el cum suferă. Câţi dintre noi nu ne-am zis măcar o dată “bine că îl văd şi pe ăsta/asta cum suferă, că prea era el fericit/ă”?

Ne bucurăm în cel mai macabru mod de oamenii care suferă în jurul nostru, ne bucurăm că nu am fost sau suntem singurii, ne bucurăm să mai vedem şi pe alţii în jurul nostru la pământ şi cel mai rău, ne bucurăm că ne-au ales pe noi în acele momente şi putem savura declinul lor la maxim. Fie că vrem să acceptăm sau nu, asta suntem şi va exista cel puţin o persoană a cărei suferinţa ne va da satisfacţie.

Şi totuşi dacă am putea şterge acele momente de suferinţă, ce ar rămâne din noi?

Eu cred că am fi goi sufleteşte şi am face aceleaşi greşeli la infinit şi am ajunge de fiecare dată la aceeaşi durere şi într-un final, am fi nevoiţi să o acceptăm şi să trecem peste ea singuri, fără nici un fel de ajutor.

Durerile ne schimbă şi ne transformă în oameni mai puternici, ele  ne învaţă că putem pierde tot în jurul nostru, dar vom rezista atâta timp cât nu ne pierdem pe noi înşine, ne maturizează şi ne învaţă să fim pregătiţi oricând pentru o durere mai mare, ne inspiră şi ne transformă din oameni visători în oameni realişti. Totuşi, durerile rămân acolo, în mintea noastră, în inima noastră şi nu vom putea fi niciodată cum am fost. Ele sunt cicatricea pe care nimeni nu o vede, dar noi ştim de existenţa ei în fiecare secundă şi păcate ea se reflectă în comportomentul nostru faţă de cei din jur.

Sunt oameni care aleg să ne fie alături, să le pese de noi, să ne arate că sunt acolo, cu un sms, cu un banc, prin prezenţa lor fizică. Ne ascultă şi indirect ne ajută să trecem peste anumite momente, dar de fiecare dată când vor pleca de lângă noi ne vor lăsa zâmbetul lor. Vor rupe din ei pozitivism, fericire, iubire şi vor pleca goi şi trişti. Nu ştim, nu vrem şi nu putem conştientiza câţi oameni lăsăm în urma noastră fără zâmbet şi vom înţelege prea târziu că toţi acei oameni ne iubesc cicatricea pe care avem impresia că ştim doar noi de ea.

Câte zâmbete a distrus cicatricea din sufletul tău?

Guest post de Bianca Roxana Ionel. Publicat iniţial aici. Copyright (C) Bianca Roxana Ionel, 17 februarie 2015. Dacă ţi-a plăcut acest articol, atunci te invit să citeşti şi acest interviu cu ea şi blogul ei.

biancaionelwebdeveloper

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

