Hrana vie, vegană

Delia Simona Popa, autorul articolului
Delia Simona Popa, autorul articolului

 

Hrana vie, vegană, aşa cum îi spune numele, este “VIE”, bazată pe alimente de provenienţa vegetală: legume, leguminoase, seminţe, ierburi, nuci şi fructe.

De fapt, când ne referim la “hrana vie”, curentul “raw-food”, “hrana crudă”, nu trebuie să ne gândim doar la o dietă. Aceasta nu este o dietă, este un stil de viaţă, poate cel mai sănătos stil de viaţă. Aceasta pentru că nu ne vom rezuma doar la alimentaţie, ci şi la hidratare şi calitatea apei pe care o bem, la exerciţiul fizic, la modul în care respirăm, la orele de odihnă, la modul în care ne gestionam emoţiile şi la tot ce presupune să avem grijă de acest vehicul important, acest dar care ne-a fost dat: corpul nostru.

Pentru a fi considerat “hrana vie”, un preparat nu trebuie să fie gătit la o temperatură mai mare de 40-45 de grade. Aceasta este temperatura dincolo de care enzimele şi mare parte din nutrienţi încep să fie distruşi. Ca să înţelegem mai bine însemnătatea acestui fapt, trebuie să ştim că enzimele mai sunt cunoscute ca fiind “scânteia vieţii”. Fără acestea, viaţa nu ar fi posibilă. Sunt baza construcţiei organismului nostru. Sunt necesare pentru orice reacţie chimică din organism. Sigur, corpul nostru produce chiar el enzime, însă de ce să îl epuizăm, să îl obosim pe el, când avem la îndemâna hrana vie? Lipsa enzimelor din alimentaţie conduce la apariţia dezechilibrelor şi bolilor în organism. Hrana gătită, pentru a fi procesată, are nevoie de enzime pe care corpul începe să le producă, creând un stres inutil şi consumând resursele necesare pentru alte sarcini, cum ar fi, de exemplu, asigurarea imunităţii noastre.

Nu întâmplător am adus vorba despre imunitate, pentru că astfel descoperim unul dintre beneficiile majore ale hranei vii şi anume: creşterea rezistenţei organismului în faţa diferitelor boli.

În general, bolile cu care se confrunta oamenii în ziua de azi, sunt boli datorate unei nutriţii inadecvate: mâncăm pe apucate; nu bem apă; consumăm doar alimente gătite, în special prăjeli şi CARNE; nu facem mişcare fizică. Acest lucru este valabil, indiferent că discutăm despre o simplă răceală sau că discutăm despre boli dintre cele mai grave: cancer, diabet, boli cardiovasculare şi aşa mai departe. Sunt numeroase exemple ale oamenilor care s-au vindecat cu ajutorul hranei vii, oameni declaraţi “incurabili”. Este binecunoscut cazul doamnei Elena Nită Ibrian, care s-a vindecat de o formă de cancer foarte agresiv, cu ajutorul hranei vii şi este considerată ca fiind “părintele” hranei vii în România. Dar ca dânsa sunt milioane de alţi oameni. Organismul are capacitatea de a se auto vindeca şi rămâne într-o stare de sănătate perfectă când îi oferim condiţiile necesare (hrana sănătoasă, hidratare, mişcare, etc.). Desigur că ideal este să nu ajungi în caz de forţă majoră pentru a-ţi schimba stilul de viaţă, ci să previi apariţia afecţiunilor prin grija faţă de propriul organism, mai exact printr-o mai mare iubire de sine.

Dincolo de acest beneficiu major al hranei vii, alegând acest stil de viaţa ne putem aştepta:

– La o mai mare vitalitate şi energie;

– La o nevoie redusă de somn;

– La lipsa oboselii;

– La strălucirea pielii, întărirea firului de păr şi a unghiilor;

– La o greutate normală;

– La dispariţia unor pofte nesănătoase

Desigur că există şi “miturile” referitoare la hrana vie. În general, oamenii aleg să nu recurgă la schimbarea stilului de viaţă din diverse motive, printre cele mai cunoscute:

Nu am timp → doar considerând faptul că nu mai gătim mâncarea, ne putem reduce timpul afectat acestei activităţi; Apoi, totul se rezumă la un program, la intrarea într-o rutină: îmi pun la hidratat seminţele de cu seara, am grijă să ud germenii şi vlăstarii, îmi pregătesc bolul cu legume înainte să plec la servici. În plus, să ne reamintim că hrana vie îţi conferă o vitalitate şi o energie maximă, astfel te vei putea trezi mult mai devreme şi vei avea tot timpul să îţi urmăreşti programul tău de viaţă sănătoasă;

Este costisitor → să ne gândim… este mai scump 1 kg de morcovi sau 1 kg de carne? Sigur, aparatura folosită în bucătăria raw poate să constituie o investiţie, însă aceasta aparatura nu este absolut necesară pentru că cineva să înceapă acest stil de viaţă;

Nu mă satur din salate → în primul rând, hrana vie consta într-o varietate de preparate (supe, smoothie-uri, pâinici, sosuri, prăjituri şi multe alte delicatese), practic nu există preparat gătit ce nu ar putea fi reprodus cu ajutorul hranei vii (maioneza → maioneza din avocado etc); în al doilea rând, hrana vie ne asigura necesarul de nutrienţi din plin, faţă de un preparat gătit ce nu numai că este lipsit de vitamine, minerale şi enzime, dar necesită şi un efort din partea organismului pentru a fi digerat. Astfel, alegând hrana vie o să constataţi că veţi mânca mai puţin decât aţi face-o consumând o hrană gătită. Cu alte cuvinte, nu poţi să mănânci un castron de salată de varză, însă poţi mânca un castron de mâncare de varză şi tot să îţi mai fie foame;

Pentru a da rezultate trebuie să mănânc doar hrana vie → absolut deloc; rezultatele încep să se vadă de îndată ce alegeţi să vă schimbaţi stilul de viaţă; chiar şi simpla dorinţă este un factor pozitiv; eu am un principiu pe care încerc să îl respect: 80% din alimentaţie să fie crud şi restul de 20% poate să fie gătit;

Este doar un curent la modă → aici răspunsul este simplu: se întâmpla prin anii 1945 când doamna Ibrian s-a vindecat de cancer cu ajutorul hranei vii; mai mult chiar, aflam din biblie ca: “Iată vă dau vouă toate ierburile care au sămânţă în ele, de pe toată faţa pământului şi toţi pomii care au roade cu sămânţă în ele. Acestea să fie hrană voastră.”

Nu pot să trăiesc fără carne! De unde îmi voi lua proteinele? → pe noi mai puţin ne interesează proteinele, cât ne interesează asigurarea tuturor aminoacizilor esenţiali; pe lângă faptul că şi legumele şi leguminoasele conţin proteine, trebuie menţionat faptul că toţi aminoacizii esenţiali se regăsesc în hrana vie;

Dar vitamina B12 → dacă digestia noastră funcţionează perfect, organismul este capabil să îşi producă singur vitamina B12; desigur că există posibilitatea suplimentarii alimentaţiei cu vitamina B12 sintetică (injecţii sau pastile) sau obţinerea sa din sursele vegetale, printre cele mai bogate fiind: spirulina, chlorella, borş, varza murată, drojdia inactivă;

În concluzie, aş vrea să recapitulăm cum ne ajută hrana vie:

  • Previne — apariţia bolilor!

  • Vindeca diversele afecţiuni cu care se confrunta omul!

  • Conţine enzime!

  • Detoxifică!

  • Energizează!

  • Înfrumuseţează!

  • Întinereşte!

  • Echilibrează!

În final, să ne aducem aminte de spusele lui Albert Einstein: “Nimic nu va aduce beneficii mai mari pentru sănătatea umană şi nu va creşte şansele de supravieţuire a vieţii pe Pământ că evoluţia spre o dietă vegetariană.”.

Iar eu adaug: cu cât mai crud mănânci, cu atât mai HRĂNĂTOS eşti!

Guest post by Delia Simona Popa.

Copyright (C) Delia Simona Popa, martie 2013. Reprodus cu permisiunea scrisă a autorului de aici. Vă invităm să intraţi pe blogul ei pentru şi mai multe sfaturi hranatoase!

Anunțuri

2 gânduri despre „Hrana vie, vegană”

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s