Despre strategie, între categorii şi tag-uri, partea II

13 01 2015

 

Am început săptămâna trecută să scriu, în prima parte a acestui articol, cu ce ajută categoriile şi tag-urile în organizarea conţinutului pe bloguri. Acum continui şi ofer şi câteva exemple şi argumente în plus.

Listele de articole

WordPress.com este un CMS (Content Management System) care îmi permite mie şi tuturor cititorilor mei să accesăm conţinutul de pe acest blog şi după tag-uri, şi după categorii. Însă filtrarea după aceste categorii şi tag-uri oferă o listă care poate să difere destul de mult faţă de organizarea la care eu m-am gândit într-o primă instanţă. De aceea, am creat listele de articole. Din când în când, după ce am publicat măcar 5 articole pe un anumit subiect, realizez un post cu scopul de a reuni articolele: îmi doresc ca ele să se găsească la un singur loc, astfel încât cel interesat să le poată consulta direct pe toate şi să aibă o imagine de ansamblu asupra unui subiect, care are o cuprindere mai amplă decât poate fi descrisă prin tag-uri şi mai restrânsă decât o poate avea prin categorii. Am listat categoriile principale şi cu sub-categoriile fiecărora aici.

Pe lângă aceasta, există fie serii, fie subiecte, care se încadrează în mai multe categorii şi subcategorii, iar numitorul lor comun este dincolo de tag-uri şi categorii (care sunt nişte filtre automate puse la dispoziţie de CMS-ul WordPress).

Iată, spre exemplu, o parte din listele de articole pe care le-am pus la dispoziţia cititorilor:

Articole despre citire rapidă

Articole despre ortodoxie

Articole despre stress & inteligenţa emoţională

Lista articolelor despre linia timpului şi gestiunea timpului

Recenzii de cărţi publicate în 2012

Recenzii de seriale publicate în 2012

Lista de post-uri despre filme în 2012

Lista învingătorului

Cele mai bune şi cele mai citite articole scrise de alţi autori şi publicate de Discerne

Articole despre advertising, PR şi promovare scrise de Ştefan Alexandrescu

Articole despre propagandă

Articole recunoscute public şi premiate pe Discerne

 

Taxonomii, folksonomii şi liste. De ce contează ele?

Există o sumedenie de motive pentru care contează să le foloseşti. Iată câteva dintre ele.

    • Indexarea în SERP (Search Engine Rseult Pages) – câteodată, vei avea multe vizite dintr-un singur tag care a fost folosit de către cei ce caută drept cuvânt-cheie. O idee bună este să foloseşti tag-uri inspirate după cuvintele-cheie după care deja ajung cititiroii pe blogul tău (aceste rezultate le vezi în statistici).

    • Organizarea informaţiei pentru tine. La început s-ar putea să îţi fie uşor să găseşti un articol în care ai exprimat o anumită idee. Dar când se ajunge la sute, cum se va întâmpla în timp dacă te ţii de treabă, atunci e bine să începi de la început cu o viziune clară.

categorii actualizate iunie 2016

    • Pentru cititorii tăi, s-ar putea să fie relevant modul în care ai organizat informaţia pe categorii şi tag-uri.

    • În funcţie de tag-uri şi categorii, WordPress sortează automat cele mai relevante trei articole pe care le poate recomanda la sfârşitul unui post.

    • Pentru motive de branding. Nişare, mai exact. Am să spun direct că eu, ca blogger, am făcut două lucruri rare pentru bloggerii din România:

  1. am scris în engleză mai bine de trei ani şi am 2 bloguri în engleză

  2. îmi nişez blogurile. 2 din blogurile mele sunt nişate, şi mai scriu şi pe alte site-uri nişate.

 

Îmbunătăţirea continuă

Pentru mine, feed-back-ul de la cititori este important, şi aici nu mă refer doar la statistici, care sunt cantitative, ori la comentarii, care sunt inexistente pe acest blog, ci la mailurile primite şi la discuţiile pe messenger pe marginea blogului.

collaboration

Aşadar, unele articole le-am retras provizoriu, pentru că am nevoie să le peticesc sau să le re-scriu. Ca tot omul, nu tot ce scriu rămâne bătut în cuie. Unele percepţii sau idei devin depăşite, irelevante, sau sunt înlocuite de informaţii noi. Aşadar, este important pentru mine să recunosc în faţa cititorilor mei: am mai scris şi aberaţii sau lucruri uşor deplasate, crezând că sunt corecte; Iertaţi-mă! Ce s-a încadrat aici, am corectat sau am şters.

Chiar şi acest articol a suferit o soartă asemănătoare. După doi ani de când l-am scris, l-am îmbogăţit, l-am corectat şi l-am republicat.

Am mai crescut şi am învăţat – şi de aceea ţin să împărtăşesc cu tine, cititorul meu fidel, doar ce e mai valoros. Ori asta îmi ia mult timp, pe care nu prea îl am. La momentul de faţă, folderul „private” de la Discerne numără aproape 40 de post-uri (neterminate / de rescris / de corectat / de documentat). Din momentul în care un articol nu este complet, îl trec automat pe privat până când îl re-scriu sau îl finalizez.

Articol scris pe 3 septembrie 2012, publicat la 13 septembrie 2012, rescris la 25 maii 2014 şi republicat la 9 octombrie 2014

Spor la împărţeala pe căprării!

Ştefan Alexandrescu

blogger din 2007 (cu anumite pauze)

Copyright © Ştefan Alexandrescu.

Materialele de pe acest blog sunt supuse acestui disclaimer.


Acțiuni

Information

One response

16 01 2016
Retrospectiva 2015 pe Discerne | DISCERNE

[…] strategie, între categorii şi taguri, partea I şi partea II […]

Apreciază

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

