Trei moduri uşoare de a reduce tensiunea oculară

Indiferent de meseria pe care o ai, ochii tăi lucrează din greu toată ziua și singura dată când fac pauză este atunci când dormi. Mușchii oculari sunt cei mai folosiți și activi mușchi din întregul corp și pot fi ușor suprasolicitați.

Ești prea concentrat pe munca ta și nu clipești suficient? A nu clipi suficient poate duce la simptome dureroase când ai parte de ochi uscați. Sau lucrezi în condiții slab luminate sau prea luminate? Asta poate produce ochilor tăi oboseală și astfel ei se vor încorda intens și îți vor provoca dureri de cap, amețeli și usturimi ale ochilor.

 

Deconectează-te

Lumini fosforescente. Monitorul computerului. Ecranele LCD. Închide smartphone-ul, tableta. Intensitatea luminii electronicelor poate duce la încordarea ochilor. Dacă petreci mult timp privind la ecrane, este important să faci o pauză de câteva minute la fiecare oră și să te „deconectezi” de la tot ce e electronic.

Îți recomand ca la fiecare 25 de minute de activitate intensă, să faci pauză 5 minute. Astfel într-o oră, se va aduna timp de lucru efectiv – 50 de minute și 10 minute pauză. În felul acesta vei fi și mai eficient în munca pe care o desfășori, observând câte ai făcut într-o oră sau mai bine zis în acele 50 de minute și vei avea și 2 pauze, suficient cât să-ți odihnești mintea și ochii.

Fă din asta o rutină zilnică! Și când ești la calculator sau la laptop, nu uita de regula 10-3-10!!

 

Clipește

Crezi sau nu, clipitul este crucial pentru funcționarea ochilor tăi. Poate că nu realizezi asta, dar când stai cu ochii fixați în ecran toata ziua, este foarte ușor să uiți să clipești.

Ochiul normal ar trebui să clipească în jur de 10 ori pe minut, dar când ne focusam privirea asupra unui obiect cum ar fi calculatorul, rata de clipiri scade la doar 2 ori pe minut!

Clipitul este o modalitate importantă de a ne lubrifia ochii.

Când nu clipești suficient, ar trebui să știi până acum că ochii vor începe să te usture sau să te înțepe. Încearcă să ții cont cât de mult clipești și să-ți mărești numărul de clipiri. Dacă experimentezi simptome de ochi uscați, a face din clipitul frecvent un obicei, te-ar putea ajuta să reduci aceste simptome semnificativ.

 

Fixează-ți privirea unde trebuie

Dacă ochii tăi se simt obosiți, un simplu exercițiu de focalizare ar putea fi tot ce ai nevoie!

Exercițiul de focusare a privirii pe care o să ți-l prezint este foarte simplu de făcut.

Începe să privești către un obiect care se află în apropiere la o distanță de aproximativ 15 cm sau chiar mai departe. Fixează-ți privirea asupra acelui obiect timp de câteva secunde și apoi găsește un obiect care se află la o distanță de 3 metri față de tine.

Fixează-ți privirea și asupra acelui obiect, timp de câteva secunde și apoi revin-o cu privirea asupra obiectului aflat în apropiere. Repeta acest schimb de priviri focusate la distanță și în apropiere de vreo 10-15 ori.

Acest exercițiu îți permite să-ți lucrezi mușchii oculari.

Ține minte, aducându-ți aminte să iei o pauză scurtă de 5 minute odată la 25 de minute de activitate, clipind regulat de cel puțin 10 ori pe minut (odată la 5-6 secunde ar fi indicat) și, adăugând acest exercițiu simplu de focusare a privirii și relaxare a ochilor, în rutina ta zilnică, vei reduce în timp (și poate chiar într-un timp relativ scurt) tensiunea oculară și îți vei menține ochii sănătoși și fericiți!

P.S: Fă-i o bucurie unui prieten care poartă ochelari sau lentile și trimite-i acest articol!

Dacă ţi-a plăcut acest articol, atunci îţi recomand să citeşti mai multe pe site-ul autorului, aici.

Guest post scris de Daniel Dinu. Copyright (C) Daniel Dinu, 2014.

Publicat de Marcus Victor Grant

4 gânduri despre „Trei moduri uşoare de a reduce tensiunea oculară

  1. Am citit cu interes articolul și voi pune in practica sfaturile Dvs. Sunt pe cale de diagnosticare, sper sa nu fie glaucom. Vă mulțumesc din suflet pentru aceste infirmatii, gratuite. Voi reveni să vă comunic rezultatele.

    Apreciază

  2. Salutare. Am citit articolul dvs cu mare interes. Urmeaza sa fac si eu un consult, al doilea, sa se stabilieasca daca aceasta tensiune persista sau nu. La primul control am avut tensiunea oculara ridicata. Ati raspuns doamnei ca va poate scrie in privat legat de solutia propusa de dvs. Unde as putea sa va scriu si eu in privat, legat de aceasta solutie? Multumesc!

    Apreciază

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.