Patru sfaturi referitoare la sindromul privitului la monitor​

Sindromul privitului la monitor sau Computer Vision Syndrome cum le spun englezii, reprezintă un complex sau o serie de probleme de vedere ce au legătură cu folosirea monitorului. Câteva dintre simptomele ale acestui sindrom sunt: vedere încețoșată, dureri de ceafă sau umeri, dureri de cap și încordări ale ochilor.

 Dacă ești unul dintre cei care suferă de aceste simptome, poate te întrebi ce poți face în legatura cu acestea! Cu toate că nu există o pastilă magică care te va vindeca de „sindromul privitului la monitor”, sunt niște lucruri pe care le poți face pentru a scăpa de aceste simptome.

  În acest articol îți voi da câteva sfaturi care iti vor ajuta ochii să nu mai sufere!

 

1) Ajusteaza-ți monitorul

Prin simplul fapt că poți să schimbi poziția monitorului poți evita unele mișcări incomode ale ochilor și ale capului care sunt asociate cu „sindromul privitului la calculator”. Monitorul tău trebuie să stea drept în fața ochilor tăi la o distanță de 45-70 cm. Partea de sus a monitorului trebuie să vină la nivelul ochilor tăi, astfel încât când privești spre acesta, privirea să fie ușor înclinată privind de sus în jos și nu invers. 

Ajustează-ți monitorul găsind o poziție comodă. Ceea ce citești la monitor sau vizionezi  este bine să se situeze ușor sub nivelul ochilor tăi. În felul acesta poți face mai ușoară viața ochilor tăi.

 

2) Atenție la intensitatea luminii monitorului 

Luminozitatea monitorului tău le poate dăuna ochilor tăi! De asemenea și luminozitatea din mediul tău de lucru poate avea același efect. Ai parte de o lumină puternică, deranjantă în biroul tău? Află de unde vine această lumină. Poate vine de la o fereastră, poate este reflecția unei lumini într-o oglindă sau este o lumină a unui TV sau altui monitor din încăpere.

Odată ce ai identificat lumina deranjantă, ia măsuri pentru a scăpa de aceasta. 

Un sfat practic și util ar fi să îți așezi o lampă în spatele monitorului care să lumineze pe întuneric. În felul acesta, intensitatea luminii monitorului este atenuată de lumina din spatele acestuia. Încearcă asta și ai să înțelegi mai bine despre ce vorbesc. Ochii tăi se vor simți mult mai bine și vor obosi mai greu. Sau în loc de asta, ai putea să folosești o lumină ambientală dacă ai la candelabru. 

Un ultim lucru pe care vreau să ți-l spun aici este să te asiguri că ai monitorul curat. Nu vrei să-ți fortezi ochii, holbându-ți privirea la un monitor plin de praf!

 

3) Programează-ți pauze

Știm cu toții cât de greu este să păstrezi noțiunea timpului atunci lucrezi. Începe să acorzi atenție la cât de mult „ți-ai lipit” ochii de monitor – și observă sau chiar notează-ți cât de des au luat ochii tăi pauză. Cred că nu prea des, nu-i așa? Folosește regula „10-3-10” pentru asta si softurile pe care le-ai primit ca bonusuri cand ai comandat pachetul „Vedere Fara Ochelari”.

În rest nu uita să-ți odihnești ochii cât de des simți nevoia și mai ales să clipești foarte des pentru a-ți menține ochii lubrifiați.

 

4) Utilizatori de calculator care au nevoie de o atenție specială 

Oamenii în vârstă și copiii mici sunt mai predispuși de a dezvolta „sindromul privitului la monitor”. Cei în vârstă ar trebui să se ferească de lumini intense cât de mult posibil și să urmeze sfaturile de mai sus cu strictețe.

Utilizatorii de monitoare(în special cei care lucreaza la acestea) care au peste 50 de ani, conform unor studii de specialitatea efectuate de Asociația Americană de Optometrie, aceștia au nevoie defapt de 2 ori mai multă lumină decât cei tineri.

De câte ori fiul sau fiica ta, s-au așezat în fața monitorului după ce ți-ai terminat treaba la acesta? Copiii împart de multe ori calculatoarele cu adulții, iar dacă adulții nu sunt atenți poziția la care și-au lăsat monitoarele sa le vină destul de incomod copiilor, ceea ce în timp va duce la dezvoltarea sindromului despre care vorbesc în această lecție.

În concluzie, părinții ar trebui să aibe grijă de felul în care copilul lor stă în fața monitorului. La ce poziție se află monitorul la nivelul ochilor copilului și cat de des face pauze.

Ca un gând de final, oprește-te din a-ți mai forța ochii, holbându-te la monitor. Ajustează-ți monitorul în așa fel încât să nu ai nevoie de a face asta. Toate aceste momente în care îți chinui ochii fără să-ți dai seama pot duce la o serie de probleme ce au legatura cu „Sindromul Privitului la Monitor”.

Sper că ți-a plăcut acest articol și că îți va fi de folos începând de ACUM!

P.S: Fa-i o bucurie unui prieten care poartă ochelari sau lentile de contact si trimite-i te rog acest articol!

Guest post scris de Daniel Dinu, publicat de Ştefan Alexandrescu pentru Discerne. Dacă ţi-a plăcut acest articol, atunci îţi recomand să citeşti mai multe pe site-ul autorului, aici.

Copyright (C) Daniel Dinu, 2014

Anunțuri

O părere la “Patru sfaturi referitoare la sindromul privitului la monitor​”

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s