De unde ştii că nutrimentele pe care le consumi pentru ochi îşi fac treaba?

Ești ceea ce mănânci, după cum se spune. Însă, tu ești sigur ce alimente sunt sănătoase pentru ochi?

Dacă nu ai timp să-ți gătești o masă așa cum trebuie, bogată în nutrimentele benefice ochilor tăi și întregului corp, poate că te bazezi pe un supliment alimentar care umple golurile din dietă. Totuși, de unde vei știi că acest lucru funcționează?

Zilele acestea am găsit mai multe surse de informații ca niciodată. Așa că am sortat câteva reguli de bază care te vor ajuta să-ți hrănești ochii.

(continuă să citești după media ↓)

morcovi ochelari

Așadar, să începem…

Regula #1: Cheia suplimentelor alimentare nu reprezintă cantitatea pe care o consumi, ci cantitatea pe care corpul tău o absoarbe

La majoritatea nutrimentelor, mineralele trebuie să ajungă la ficat ca apoi corpul să se folosească de acestea. Fibrele sunt în strânsă legatură cu mineralele și cu alți compuși și poate interveni în procesul de absorbție.

Așa că, dacă vei lua vitamine și minerale în același timp în care consumi fibre, fibrele se vor lega de vitamine și minerale, cauzând absorbție limitată, scăzând din beneficiile nutriționale.

Regula # 2: Consumă cele mai multe suplimente împreună cu mâncare

Sunt câteva suplimente care ar trebui luate pe stomacul gol: remediile pe bază de ierburi sau probioticele, fierul și calciul sunt doar câteva. Dacă iei un supliment cu calciu, e recomandat să-l iei seara, deoarece se instalează mai bine în oase în timp ce dormi. Ajută mai bine la întărirea și dezvoltarea sistemului osos.

Dar cele mai multe vitamine trebuie luate după ce mănânci. De exemplu, vitaminele A, D, E și fosforul sunt solubile în grăsimi ceea ce înseamnă că trebuie să fie ceva grăsimi în stomac atunci când le iei, pentru că absorbția să se facă cum trebuie.

Pe lângă toate acestea, grăsimile joacă un rol important în digestie: grăsimile încetinesc digestia, oferindu-i corpului tău timpul necesar de a absorbi nutrimentele eficient.

Regula # 3: Bea multă apă pentru a mări procesul de absorbire a nutrimentelor

A bea apă în mod regulat în timpul zilei, ajută corpul să metabolizeze vitaminele și nutrimentele într-un mod mai eficient ca tu să culegi din plin beneficiile.

După cum am spus și în alt articol, ar trebui să bei aproximativ 2 litri de apă pe zi, iar vara poți merge lejer până în 3 litri pe zi. Corpul are multă nevoie de apă. Nici nu e de mirare dacă acesta este alcătuit în cea mai mare parte din apă. Nu te lăsa însetat mult timp. Defapt, încearcă să nu te lași însetat deloc.

Un alt lucru de reținut – orice băutură care conține cofeină, cum ar fi cafeaua, Cola, Pepsi, ciocolata caldă și energizantele, pot inhiba absorbția vitaminelor și mineralelor și, pe lângă asta, vor fi mai ușor eliminate prin excreție.

Regula #4: Nu ai cum să dai greș cu: cartofi dulci, spanac și varza verde creață

Aceste trei alimente îți vor îmbunătăți considerabil vederea, în timp cu un buget redus. Poți să le gătești cu paste și orez. Sau poți să le asortezi cu un pui fript pentru o masă delicioasă bogată în beta-caroten, luteină, zeaxantină, vitamina C, vitamina A și altele.

P.S: Dacă crezi că acest articol i-ar fi de folos unui prieten și vrei să-l ajuți, trimite-i aceste informații și îți va fi recunoscător!

Dacă ţi-a plăcut acest articol, atunci îţi recomand să citeşti mai multe pe site-ul autorului, aici.

Guest post scris de Daniel Dinu. Copyright (C) Daniel Dinu, 2014.

Publicat de Marcus Victor Grant

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.