De unde ştii că nutrimentele pe care le consumi pentru ochi îşi fac treaba?

  Esti ceea ce mananci, dupa cum se spune. Insa, tu esti sigur ce alimente sunt sanatoase pentru ochi?

   Daca nu ai timp sa-ti gatesti o masa asa cum trebuie, bogata in nutrimentele benefice ochilor tai si intregului corp, poate ca te bazezi pe un supliment alimentar care umple golurile din dieta. Totusi, de unde vei stii ca acest lucru functioneaza?

   Zilele acestea am gasit mai multe surse de informatii ca niciodata. Asa ca am sortat cateva reguli de baza care te va ajuta sa-ti hranesti ochii. 

morcovi ochelari

Asadar, sa incepem…

Regula #1: Cheia suplimentelor alimentare nu reprezinta cantitatea pe care o consumi, ci cantitatea pe care corpul tau o absoarbe

La majoritatea nutrimentelormineralele trebuie sa ajunga la ficat ca apoi corpul sa se foloseasca de acestea. Fibrele sunt in stransa legatura cu mineralele si cu alti compusi si poate interveni in procesul de absorbtie.

Asa ca daca vei lua vitamine si minerale in acelasi timp ce consumi fibre, fibrele se vor lega de vitamine si minerale, cauzand absorbtie limitata, scazand din beneficiile nutritionale.

Regula # 2: Consuma cele mai multe suplimente impreuna cu mancare

Sunt cateva suplimente care ar trebui luate pe stomacul gol: remediile pe baza de ierburi sau probioticele, fierul si calciul sunt doar cateva. Daca iei un supliment cu calciu e recomandat sa-l iei seara, deoarece se instaleaza mai bine in oase in timp ce dormi. Ajuta mai bine la intarirea si dezvoltarea sistemului osos.

Dar cele mai multe vitamine trebuie luate dupa ce mananci. De exemplu, vitaminele A, D, E si fosforul sunt solubile in grasimi ceea ce inseamna ca trebuie sa fie ceva grasimi in stomac atunci cand le iei, pentru ca absorbtia sa se faca cum trebuie.

Pe langa toate acestea, grasimile joaca un rol important in digestiegrasimile incetinesc digestia, oferindu-i corpului tau timpul necesar de a absorbi nutrimentele, eficient.

Regula # 3: Bea multa apa pentru a mari procesul de absorbire a nutrimentelor

A bea apa in mod regulat in timpul zilei, ajuta corpul sa metabolizeze vitaminele si nutrimentele intr-un mod mai eficient ca tu sa culegi din plin beneficiile.

Dupa cum am spus si in alt articol, ar trebui sa bei aproximativ 2 litri de apa pe zi, iar vara, poti merge lejer pana in 3 litri pe zi. Corpul are multa nevoie de apa. Nici nu e de mirare daca acesta este alcatuit in cea mai mare parte din apa. Nu te lasa insetat mult timp. Defapt, incearca sa nu te lasi insetat deloc.

Un alt lucru de retinut – orice bautura care contine cofeina, cum ar fi cafeaua, cola, pepsi, ciocolata calda si energizantele, pot inhiba absorbtia vitaminelor si mineralelor si pe langa asta vor fi mai usor eliminate prin excretie.

Regula #4: Nu ai cum sa dai gres cu: cartofi dulci, spanac si varza verde creata

Aceste trei alimente iti vor imbunatati considerabil vederea, in timp cu un buget redus. Poti sa le gatesti cu paste si orez. Sau poti sa le asortezi cu un pui fript pentru o masa delicioasa bogata in beta-caroten, luteina, zeaxantina, vitamina C, vitamina A si altele.

P.S: Daca crezi ca acest articol i-ar fi de folos unui prieten si vrei sa-l ajuti, trimite-i aceste informatii si iti va fi recunoscator! 

Guest post scris de Daniel Dinu, publicat de Ştefan Alexandrescu pentru Discerne. Dacă ţi-a plăcut acest articol, atunci îţi recomand să citeşti mai multe pe site-ul autorului, aici.

Copyright (C) Daniel Dinu, 2014

 

Anunțuri

O părere la “De unde ştii că nutrimentele pe care le consumi pentru ochi îşi fac treaba?”

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s