Exerciţii pentru cearcăne şi ochi tensionaţi

Probabil că ai simţit de multe ori cum ochii îţi sunt tensionaţi datorită muncii pe care o depui în timpul zilei şi aici mă refer la concentrarea intensă pe care o ai atunci când lucrezi, citeşti sau faci alte lucruri.

Sau poate că vrei ca ochii tăi să arate mai în „formă” ca până acum și anume să scapi de cearcănele de la ochi și să nu mai arate umflați.

Fiindcă ştiu şi eu cum este, la fel ca tine, m-am gândit să scriu un articol pe această temă, prin care să înveţi cum să-ţi detensionezi ochii atunci când ai nevoie.

În felul acesta pe lângă faptul că îţi ajuţi ochii să arate mai bine și mai „proaspeţi”, reuşeşti să previi deteriorarea vederii, care poate duce la miopie, astigmatism şi în cel mai rău caz la glaucom, strabism sau ambliopie (care poate fi o cauză a strabismului).

Ţi-am pregătit o serie de exerciţii care au rolul de a îmbunătăţi circulaţia sângelui din zonele ochilor, întăresc pleoapele şi ajuta ca cearcănele de la ochi să dispară. Astfel, ochii tăi vor arăta mai plini de viaţă şi mai atrăgători.
Aceste exerciţii faciale îmbunătăţesc circulaţia sângelui din zonele ochilor, întăresc pleoapele şi ajuta ca cearcănele să dispară. Astfel ochii tăi vor arăta mai plini de viaţă şi mai atrăgători.

eye2

Înainte de a-ţi prezenta exerciţiile, ţin să menţionez câteva aspecte foarte importante legate de modul în care te invit să le realizezi. Masajul ochilor şi a zonelor din preajma ochilor trebuie făcute cu mişcări fine, gentile (nu bruşte), încete (nu rapide), calme (nu tensionate). Orice ai face, nu apăsa pe ochi! Presiunea aplicată trebuie să fie gentilă la atingere. Scopul lor este să îţi rezolve anumite probleme, nu să-ţi creeze altele noi. Ia-ţi o mică pauză de 1-2 minute înainte să faci aceste exerciţii primele dăţi. Linişteşte-te şi urmează cu atenţie instrucţiunile.

Acum să trecem la partea practică…

1. Aşează degetele arătătoare în colţurile exterioare ale ochilor apoi masează zonele respective prin simpla alungire a ochilor în jos, în lateral, în sus şi circular atât în sensul acelor de ceas cât şi în sens contrar. Mută-ţi apoi degetele pe colţurile interioare ale ochilor şi fă acelaşi lucru. Atenţie! Acest exerciţiu trebuie făcut fără a atinge ochii, ci doar pielea din jur.

Masează în felul acesta din ce în ce mai tare după care fă o pauză. Repetă acest exerciţiu de 10 ori concentrându-ţi atenţia pe muşchii oculari externi care sunt în jurul globilor oculari (nu se văd) şi care coordonează mobilitatea lor. Datorită acestor muşchi, ochii tăi se pot mişca.

  După ce ai terminat cu seria de repetări, închide ochii şi numără până la 40 şi în acelaşi timp concentrează-te pe aceşti muşchi. Nu-i lăsa să se relaxeze în timp ce numeri.

Pentru primele 2-3 săptămâni acest exerciţiu este suficient să-l practici de 2 ori pe zi. Dacă „pungile” de sub ochi sunt destul de mari considera că trebuie să-l repeţi de 3 ori pe zi.

Dacă eşti în grabă dimineaţa şi nu ai timp să termini seria de repetări, atunci repeta acest exerciţiu doar de 2-3 ori şi vei simţi ca ochii tăi vor fi mai învioraţi şi probabil vor arăta mai bine.

  2. Aşează 2 degete sub fiecare ochi, apoi priveşte în sus, apoi în jos. Masează circular înspre exterior la ambii ochi. Apoi masează circular în interior. Repetă acest exerciţiu de 10 ori. Apoi aplică exerciţiul cu ochii închişi încă de 10 ori. exercitii pt limfa

3. Masează zonele de sub sprâncene care se afla de-o parte şi de alta a nasului, acolo unde se termină podul nasului, în interiorul arcadei orbitelor. Odată ce ai identificat aceste zone, masează-le circular cu degetele mari. Masează intens circular de minim 10 ori în direcţia acelor de ceas şi de minim 10 ori contrar acelor de ceas. În timp ce masezi, susţine masările circulare, ţinându-ţi degetele arătătoare pe frunte. Astfel, exerciţiul va fi mai eficient.

Iată un material video care ilustrează foarte bine o variaţie pe marginea celui de-al treilea exerciţiu, pentru femeile cu unghii lungi

 

Iată şi un video cu exerciţii care sunt uşor de făcut pentru bărbaţi

 

P.S: Dacă crezi că acest articol i-ar fi de folos unui prieten şi vrei să-l ajuţi, trimite-i aceasta pagină şi îţi va fi recunoscător!

Guest post scris de Daniel Dinu, completat, editat şi publicat de Ştefan Alexandrescu pentru Discerne. Dacă ţi-a plăcut acest articol, atunci îţi recomand să citeşti mai multe pe site-ul autorului, aici.

Copyright (C) Daniel Dinu

Anunțuri

2 gânduri despre „Exerciţii pentru cearcăne şi ochi tensionaţi”

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s