Din nou, Discerne între cei mai buni

20 09 2014

Prilej de bucurie

În ultimii trei ani şi jumătate Discerne a tot crescut din toate punctele de vedere: vizitatori unici (peste 6000/lună), număr de abonaţi (merge spre 450), guest authori (eu nu îi mai număr), premii, page ranking (actualmente, 3/10).

De curând,

  • a depăşit un sfert de milion de vizualizări on-site şi

  • a atins 100 de posturi concepute de alţi autori (de obicei, guest authori)

  • a înregistrat joi 18 septembrie 2014 un număr-record de vizite (795 într-o singură zi) – atunci am publicat articolul acesta (care a înregistrat deja vreo 150 de vizualizări în total)

În tot acest timp, Discerne s-a păstrat, conform Zelist, poziţia între cele mai apreciate 10% din bloguri (ocazional intrând şi în top 200).

Dar cu toate acestea v-am obişnuit.

2012-emailteaser

  

Webstock 2014

Toamna aceasta, Discerne a fost nominalizat la categoria Publishing a concursului anual Webstock. Premiile se vor oferi pe 26 septembrie 2014, iar ceremonia se va transmite în direct, ca de obicei. Din păcate, eu nu voi putea participa la eveniment, întrucât nu voi fi în Bucureşti la acea dată. Între timp, până ieri, juriul a deliberat şi a ales câştigătorii.

A fi nominalizat la Webstock la categoria cea mai reprezentativă pentru conţinut original online este una din cele mai mari împliniri pe care le pot avea ca blogger, mai ales luând în considerare că multe din proiectele înscrise au în spate echipe editoriale cu mulţi specialişti. În spatele Discerne sunt în mare parte eu – cu sprijinul, bineînţeles, a o serie de colaboratori entuziaşti.

Desigur, concurenţa este strânsă şi sunt mult mai multe proiecte cu care am fost pus în faţă. Cei 21 de contracandidaţi la locurile I-III pot să fie descoperiţi aici. Între aceştia, se numără Alexandru Negrea cu ce mi s-a părut cel mai util şi focusat proiect, Andreea Berecleanu şi Mihaela Rădulescu, şi nu mai puţin decât brandul Cosmopolitan pe online. Ce doresc să subliniez este că, deşi proiectele sunt foarte diverse şi inegale, nominalizarea la această categorie este încă o confirmare că, cel puţin în ceea ce-şi propune, adică publishingul pe subiectele dezvoltare şi (auto)cunoaştere,  Discerne se află între cele mai bune bloguri de conţinut. Pentru că Discerne întotdeauna s-a comparat în primul rând cu sine.

logo

  

De ce ar merita Discerne să câştige

Discerne este un blog relevant pentru cei care doresc să se dezvolte (personal, profesional, spiritual) să se cunoască pe sine (din punctul de vedere al structurilor de personalitate şi al conştiinţei) şi să aibă o comunicare de calitate cu ceilalţi, reuşind să separe ceea ce este de calitate de ceea ce nu este de calitate. Spectrul său, deşi nu este atât de focusat precum al altor concurenţi (de exemplu Istoria Fotbalului , Universitatea de bere, Locuri Faine, Bucataras.ro), este asumat pe deplin, păstrând articole de calitate şi evergreen. Relevanţa sa în domeniul publishingului este cu atât mai mare cu cât de-a lungul timpului a crescut organic de la blog personal la blog colectiv şi şi-a dezvoltat în mod strategic o serie de tematici urmărite cu perseverenţă prin seriile de articole.

Discerne este un blog original prin conţinutul tematic abordat – uneori, unic prin amploare şi seriozitate în România (de exemplu, valori, cum se face recunoaşterea actelor de studii în străinătate), care deja a dat naştere unei cărţi tipărite, care a fost apreciată de critici şi specialişti. Desigur, nu prezintă o idee experimentală (aşa cum sunt RepliciDiverse.ro, MVSRVM  Skateboarding ShowsInterviuri pe Chat) .

Designul blogului Discerne nu este deloc original, având în vedere că este singurul competitor de la Publishing care funcţionează pe o platformă gratuită. Totuşi, asta este compensat de următoarele lucruri: conţinutul este uşor de citit (spaţierea dintre rânduri şi paragrafe este principalul avantaj pentru care am păstrat această temă) şi adesea ilustrat cu imagini. Experienţa pe care o creează prin asocierea între vitual şi text creează o senzaţie plăcută utilizatorului. Trebuie să ţinem cont de faptul că Discerne nu concurează la categoria Visual , dar apreciez cât de awesome arată Treizecizero.roCosmopolitan Romania şi Estetica Premium înscrişi la Publishing).

În ceea ce priveşte structura, navigabilitatea şi funcţionalitatea, Discerne stă foarte bine la organizarea conţinutului (mai ales luând în considerare că este atât de stufos şi divers). Conţinutul blogului e clar structurat atât per ansamblu la nivele de categorii şi arhivă (actualizate manual), cât şi în cadrul articolelor (foarte adesea pe titluri şi subtituluri), şi prin legăturile între ele (liste de articole, retrospective, internal linking manual, tag-uri, recomandări automate). Conţinutul este actualizat constant prin eliminarea periodică a articolelor mai puţin relevante sau citite.

În ceea ce priveşte interactivitatea, una din valorile manifestate ale blogului Discerne este colaborarea. Oricine consideră că are un cuvânt de spus în ceea ce priveşte conţinutul site-ului este invitat să propună articole, iar dezbaterea este încurajată prin intermediul comentariilor (iată aici un bun exemplu, care s-a finalizat cu dezvoltarea unui nou articol). Desigur, Discerne nu a creat o platformă pentru dezvoltarea unei comunităţi, dar a susţinut comunitatea pe care deja o creasem în 2007.

Acestea fiind scrise, consider că există, între concurenţi multe proiecte valoroase pe secţiunea lor. Din întâmplare, pe mine nu mă interesează câtuşi de puţin fotbalul, berea sau tenisul aşa că nu am navigat mult pe aceste site-uri, dar apreciez efortul impresionant al fondatorilor acestor proiecte. Cel mai valoros proiect dintre toate, pentru toată lumea, mi se pare Marketing în Social Media.

M-aş bucura ca Discerne să figureze undeva în primele trei poziţii sau măcar să primească vreo menţiune şi de aceea am explicat care sunt avantajele pe care consider că le are în funcţie de criteriile juriului.

  

Mică retrospectivă

Pe lângă autorii constanţi cu care deja v-aţi obişnuit (eu, George Perju, Ovidiu Drobotă, Radu Iacoboaie – care între timp şi -a deschis propriul blog, Bianca Roxana Ionel, Mihaela Andreea Radu), am început să public alţi câţiva autori noi de la care vă invit să continuaţi să citiţi articole şi toamna aceasta: Daniel Dinu, Angelina Maertens, Ciprian Miron, Daniela-Adriana Bojincă. Aşadar, cu siguranţă versiunea de anul viitor a acestui post retrospectiv va arăta şi mai divers. Le mulţumesc, pe această cale, tuturor. Conţinutul vostru original a ajutat Discerne să fie acolo unde este astăzi.

Din punctul de vedere al tematicii abordate pe larg, în 2014:

De asemenea eu, aproape am atins 100 de articole originale publicate pe Jurnalul Bucureştiului , unde scriu din aprilie 2014. Actualizez o dată la două săptămâni lista articolelor publicate pe Jurnalul Bucureştiului aici.

Anul acesta preconizez că voi publica şi al 20-lea articol în jurnalul lunar Economia Online, care a împlinit 2 ani de la lansarea revistei. Poţi citi lista articolelor mele în Economia Online aici şi aici.

  

Portret Ştefan Alexandrescu Copyright (C) Adriana Trandafirescu

Portret Ştefan Alexandrescu Copyright (C) Adriana Trandafirescu

Îţi mulţumesc

Îţi mulţumesc, dragă cititor/oare, pentru interesul manifestat şi te invit să te abonezi la blog, dacă nu ai făcut-o deja, şi să dai mai departe prin reţele sociale şi mesaje linkurile la articolele care îţi plac. Aici găseşti întreaga listă a articolelor publice.

Îţi mulţumesc pentru comentarii, like-uri, share-uri, e-mail-uri şi republicări.

Mulţumesc, de asemenea, membrilor juriului pentru ediţia 2014 de la Webstock, pentru evaluarea lor profesională:

Adrian Alexandrescu

Cristina Bazavan

Andrei Cismaru

Mihai Drăgan

Laurenţiu Dumitrescu

Roxana Iancu

Ştefan Iarca

Radu Ionescu

Justin Kadima

Alexandru Negrea

Silviu Nicolescu

Adrian Pavelescu

Vlad Popovici

Daniel Secăreanu

Anca Stoica

Ştefan Stroe

Cătălin Teniţă

Dan Vîrtopeanu

Vă urez tuturor lectură plăcută în continuare!

Ştefan Alexandrescu

fondatorul şi managerul proiectului editorial

Discerne.wordpress.com


Acțiuni

Information

9 responses

20 09 2014
Bianca

Felicitari!

Apreciază

20 09 2014
discerne

Multumesc, Bianca!

Apreciază

20 09 2014
Emil Calinescu

Desi nu ai fost deloc fair-play si ai atacat un contra-candidat, eu te felicit pentru nominalizare. Oricat de mult ti-ar displacea interviurile mele, poate candva vei ajunge si tu acolo. Pana atunci, te anunt ca in viitorul foarte apropiat unul dintre colaboratorii tai imi va acorda un interviu. Sper sa dai dovada de fair-play si sa NU incerci sa-l convingi sa nu mai faca acest lucru. Nu zic cine este colaboratorul, vei vedea dupa 🙂

De asemenea, regret ca nu ne vom intalni la Webstock. Oricat de mult ti-ar displacea blogul meu ori interviurile mele, o bere impreuna poate ti-ar fi schimbat parerea despre mine. Macar cea offline 🙂

Salutari si felicitari inca o data pentru nominalizare!

Apreciază

20 09 2014
discerne

Eu nu te-am atacat pe tine, Emil. Imi pare rau daca gandesti asa. Eu am apreciat ideea ta cu interviurile pe chat, mi se pare interesanta, dar am criticat executia. Dupa cum observi, blogul meu se numeste Discerne si promoveaza discernamantul, are chiar o categorie care se numeste „impotriva incompetentei”. Eu am parcurs cu atentie toate site-urile concurente ca sa imi fac o idee, iar indemnul tau la comentariu: „daca ai ceva de spus… daca nu taci pe veci” mi s-a parut o conditionare fortata. Eu critic ce nu-mi place, spun ce am de spus, si in fata, astfel ca mi s-a parut ca este util sa fie cineva care sa te aduca cu picioarele pe pamant, altfel exista riscul ca unii sa se ia dupa tine si sa halucineze ca se poate face jurnalism (sau blogging) de calitate fara probleme si fara prea multa munca si pregatire in spate (care intamplator, sunt necesare in pregatirea interviurilor oricat talent ai avea).
Sunt deschis spre o intalnire, dar nu beau bere. Mai vorbim.
Multumesc, felicitari si tie pentru nominalizare!
Mult succes cu interviurile pe care le iei! Daca vei lua in calcul ce ti-am scris sunt convins ca vor deveni mai bune!
Din punctul meu de vedere, esti liber sa iei interviu la cine doresti, eu nu formez „bisericute”.

Apreciază

20 09 2014
Emil Calinescu

Inchei polemica, desi tu sustii ca ai fi inceput-o. Nu am luat-o personal, ti-am inteles punctul de vedere, insa cred ca ar fi fost mai fair-play daca ti l-ai fi exprimat DUPA si nu inainte. Atata tot.

O zi buna sa ai 🙂

Apreciază

22 09 2014
Ovidiu

Un blog minunat, cu articole pe masura! 😀

Apreciază

22 09 2014
discerne

Asta inclusiv datorita tie, multumesc!

Apreciază

1 08 2015
Vacanţa de vară pe Discerne | DISCERNE

[…] nominalizarea primită la Webstock în septembrie 2014 şi semnificaţia ei, despre care am scris aici. Există numeroase articole recunoscute public şi premiate pe […]

Apreciază

11 10 2016
Povestea Discerne s-a încheiat deocamdată | DISCERNE

[…] Simt nevoia să realizez acest articol de ”rămas bun” deocamdată din perspectiva pe care o am acum și îmi cer iertare pentru faptul că nu e unul din cele mai bune articole de pe blog și, ca de obicei, nu e scurt. De aceea, în primul rând, țin să mulțumesc cititorilor care au mai rămas suficient încât să viziteze acest post. Sutele de vizitatori în fiecare zi care încă mai vizitează blogul meu, deși sunt mai puțini lună de lună (pentru că am publicat puțin și rar în ultima vreme), reprezintă confirmarea valorii sale. […]

Apreciază

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

