Cum să te ”vinzi” în cadrul unui interviu?

Bună, numele meu este Mihaela Andreea, sunt studentă în anul I la master și de puțin timp am început să scriu pe blogul meu din dorința de a împărtăși și altora din puțina mea experiență în resurse umane și din conținutul cărților pe care le citesc , inclusiv pentru îmbogățirea ariei de cunoștințe.

Mihaela Andreea Radu
Mihaela Andreea Radu

Experiența mea în resurse umane este de 6 luni, iar în această perioadă am învățat foarte mult din ceea ce ține de organizarea și desfășurarea unui interviu de selecție, precum și alte aspecte practice privind evaluarea angajaților. Am scris articolele din aria de HR atât pentru tine, viitorul recruter, cât şi pentru tine, candidatul de azi. Te invit să descopi mai multe informații citind articolele mele aici şi să te abonezi prin e-mail folosind butonul „follow” din meniul vertical de la dreapta.

În toamna 2013 am participat la un workshop susținut de Andreea Nichifor, consultant/senior recruiter la Humangest, în cadrul ”Angajatori de Top”.

Subiectul dezbătut a fost ”Cum să te vinzi în cadrul unui interviu?”.

„How to Sell Anything” Copyright (C) Anna Vital

Ponturi

  1. Pregătirea pentru interviu: informații despre companie, ce face și eventual informații despre persoana cu care vei susține interviul

    1. Atenție la site-urile de socializare, ele pot fi verificate de recruiter!

  2. Fii punctual/ă!

  3. Limbajul corpului

    1. Nonverbal-pozitiv: strângere de mână fermă, zâmbet (”sunt prietenos, sigur pe mine, ușor de abordat”), contact vizual (arăți interes față de post și față de intervievator)

    2. Tips: umerii trași înapoi, atitudine de învingător (atenție să nu păreți aroganți); reglează-ți tonul vocii, îmbrăcăminte adaptată pentru fiecare post în parte.

  4. Întrebări de evitat

    1. Ce face compania angajatoare?

    2. În cât timp voi fi promovat?

    3. Este restricționat accesul la anumite site-uri?

    4. Care este salariul? (personal, această întrebare mi se pare spinoasă, deoarece ideal ar fi să știm dinainte care ar fi marja în care se încadrează salariul. Astfel, în cazul în care salariul oferit nu corespunde cu așteptările noastre, putem salva timp prețios atât pentru noi, cât și pentru recruiter)

  5. Întreabă despre:

    1. Mediul de lucru

    2. Cultura organizațională

    3. Așteptările lor cu privire la performanță

    4. Echipa cu care vei lucra

    5. Perspectivele de dezvoltare

  6. Fii atent la mediul de lucru: dacă angajații sunt destinși, interacționează între ei, atmosfera este caldă și relaxată.

Cultura organizațională poate fi intuită și în funcție de spațiul fizic.

Astfel, conform Georgetei Pânișoară (Managementul Resurselor Umane, Polirom), întâlnim:

–  Într-o organizație cu o cultura de tip rețea (loialitate, prietenie și intimitate, rutină, ritualuri), ușile birourilor sunt întredeschise, angajații intră și ies nestingheriți, birourile sunt decorate cu obiecte personale, iar activitățile sociale au alocate un spațiu generos

–  O organizație cu o cultură de tip ”mercenar” (individualism competitiv și realizări personale) are spațiul astfel organizat încât șă fie funcțional, iar intrarea poate fi astfel proiectată încât să sublinieze reputația firmei

– Cultura fragmentară (lipsește munca interdependentă, inovații pornesc de la indivizi, nu se la grupuri) se remarcă prin spațiul proiectat pentru a ajuta angajații să muncească fără întreruperi (ușilor birourilor sunt închise, iar acestea sunt bine echipate pentru a nu fi necesară părăsirea lui)

–  Cultura comunitară (nivel crescut de sociabilitate+nivel crescut de solidaritate) are foarte mult spațiu la comun (fiecare folosește un birou în funcție de nevoi, nu știi care birou al cui e).

Pentru a fi tu cel ales în cadrul unui interviu ai nevoie de: Pasiune + Reflexul de business (dincolo de latura estetică) + Dorința de dezvoltare și implicare + Obiective realiste (în medie, s-a constatat că este nevoie de 2-3 ani pentru a crește într-o companie) + Performanța + Conjunctura + Calități profesionale și personale.

Pentru câteva exemple, te invit să urmăreşti cu atenţie materialul de mai jos

 

Dacă ţi-a plăcut acest articol, atunci îţi recomand şi

articolele mele despre resurse umane

aceste articole despre brandingul personal

Succes!

Guest post de Mihaela Andreea Radu

Articol republicat de aici.

Copyright © Mihaela Andreea Radu, 2014.

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.