Subminarea din interiorul Bisericii Ortodoxe prin ierarhii şi preoţii căzuţi în erezii

 

Nota editorului.

Acesta este primul articol public pe care îl găzduiesc din partea lui Radu Iacoboaie, un mărturisitor ortodox preocupat în mod deosebit de importanţa discernământului spiritual, care scrie foarte des şi pe multe alte bloguri despre probleme actuale care îi privesc mai ales pe ortodocşi.

Articolele sale sunt foarte energice şi vă invit să le citiţi cu interes, pentru că invită la studiu şi la aprofundare. Cu această ocazie, îi urăm, în preajma Paştelui lui Radu bun-venit pe Discerne cu acest prim post din multe altele.

Conţinutul îi aparţine lui Radu. Eu lucrez doar la formatarea textului, cu unele modificări minore, precum şi la structurarea acestuia pe titluri şi sub-titluri, pentru a le face mai uşor de parcurs. Articolele lui Radu vor fi semnate la sfârşit de el. Pentru orice fel de întrebări, sugestii, dialoguri, vă rog să folosiţi cu încredere rubrica de comentarii.

Ştefan Alexandrescu

  

Importanţa jertfei de sine în creştinism

Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine păcătosul!

În acest articol îmi propun să merg cu adevărul până la capăt și să mărturisesc Adevărul Care ne face liberi, spunând lucruri pe care poate niciun preot sau monah nu ar îndrăzni să-l spună pe față. De ce se tem mulți să mărturisească adevărul? Pentru că, mărturisirea Adevărului potrivit voii lui Dumnezeu, înseamnă și asumarea crucii, adică a unor atacuri din partea vrăjmașului.

Părintele Galeriu, un alt mărturisitor al credinței ortodoxe ca și Părinții Iustin Pârvu, Gheorghe Calciu-Dumitreasa, Dumitru Stăniloae, Arsenie Boca și mulți alții, ne spunea atât de frumos: ,,Cunoștința semețește, în schimb dragostea zidește…” Și mai spunea că, „noi ne înălțăm pe cruce prin suferință și jertfă”. Chiar lucrarea sa de doctorat s-a numit ,,Jertfă și răscumpărare.”

Câți dintre cei de astăzi ar accepta să se jertfească pentru Hristos, Care este Adevărul, și câți dintre noi și-ar da viața asemenea martirilor Constantin Brâncoveanu, cu cei patru fii ai săi (Constantin, Ștefan, Radu, Matei) și sfetnicul Ianache?

Asumarea jertfei sau a sacrificiului nostru pentru Hristos este o lucrare mântuitoare și o conlucrare divino-umană. Prin suferință și jertfă, suntem și noi crucificați și tindem astfel spre asemănarea cu Fiul lui Dumnezeu, Mântuitorul nostru Iisus Hristos. Ne numim creștini, pentru că urmăm modelul vieții lui Hristos (latinizat se spune Christos).

Rastignirea lui Hristos
Rastignirea lui Hristos

În viața noastră duhovnicească, suferința sau jertfa pentru Hristos, pe care le purtăm în inimile și cugetele noastre, reprezintă o probă a crucificării noastre, care ne înalță sufletul spre împărăția cerurilor. Doar prin jertfă și multă osteneală putem dobândi despătimirea (albirea hainelor păcatelor noastre) și mântuirea.

Creștinii din zilele noastre, de cele mai multe ori nu înțeleg lucrurile acestea ori nu vor să le accepte, nu văd faptul că jertfa și mărturisirea merg împreună nedespărțite. Iar mărturisirea adevărului, a lui Hristos, într-o societate secularizată și bolnavă, plină de ispite, patimi și rătăciri (erezii), este chiar în sine un act de jertfă, dar o jertfă bine plăcută lui Dumnezeu.

  

Importanţa înţelepciunii

Părintele Ilie Cleopa spunea printre multe altele: ,,Dacă înțelepciunea și cunoașterea Scripturii ar fi împreună la om, acestea ar fi ca și doi ochi în trup, văzând toate în chip desăvârșit.” Să reflectăm măcar puțin la aceste câteva cuvinte, rostite de către unul din marii duhovnici ai neamului românesc, cunoscut în țară și peste hotare.

Ce este oare înțelepciunea? Știm că ,,înțelepciunea acestei lumi este nebunie înaintea lui Dumnezeu”… Înțelepciunea, putem spune că este un dar divin prin care lucrează Duhul Sfânt și este unul din talanții pe care îl primesc doar cei cu frică de Dumnezeu și au mai multă râvnă pentru cunoaștere, dar nu orice fel de cunoaștere, ci cunoașterea lucrurilor nevăzute și contemplarea Creației dumnezeiești.

În timp ce, cunoașterea Scripturii este cunoașterea lui Dumnezeu, a învățăturilor și poruncilor Sale, cu alte cuvinte, teologia. Teologia nu este ca și credința adevărată, lucrătoare în sine. Și diavolul este un mare teolog, dar nu face voia lui Dumnezeu, ba chiar încearcă destructurarea lucrărilor divine (vezi tot mai evidenta destrămare a statelor, familiei, pervertirea sensului unor noțiuni precum naționalismul etc.).

Prin înțelepciune, părintele Cleopa se referă în primul rând la frica de Dumnezeu și frica de chinurile iadului (moartea veșnică). Pentru că, începutul înțelepciunii este frica de Dumnezeu și teama de a nu mai păcătui și pofta cea adevărată de învățătură. Învățătura creștină scoate la iveală adevăruri după care sufletul nostru ar vrea să se conducă. Mintea omenească, rațiunea însă, refuză uneori să accepte dogmele Bisericii și Cuvântul lui Dumnezeu care este numai adevăr. Deasupra rațiunii omenești stau rațiunile dumnezeiești.

Este o realitate de necontestat și dureroasă pentru noi în același timp, că există o acțiune tot mai concertată împotriva Bisericii lui Hristos la nivel global. Unele atacuri sunt fățișe, altele sunt însă săvârșite în ascuns sau ,,discrete”, cum le numesc francmasonii.

  

Schimbarea credinţei

Observăm cu luciditate tragică, cum unii dintre păstorii noștri duhovnicești, mergând până în vârful ierarhiei bisericești, au căzut în unele erezii. Cea mai mare este ecumenismul dar mai sunt și altele.

Francmasoneria mondială, această colosală organizație transnațională, stratificată în stil piramidal, are ca scop central DOMINAȚIA (SUBJUGAREA) TUTUROR STATELOR ȘI INDIVIZILOR (în disprețul autointitulatelor elite, față de cetățenii de rând, noi fiind doar simpli indivizi, simple numere sau mai rău ,,goimi”, adică animale, nu persoane!).

Această masonerie are, așadar, un interes major în manipularea și siluirea conștiințelor clericilor ortodocși și în educarea potrivit principiilor ecumeniste a tinerelor generații de preoți. Pentru că masonii au renunțat la ateism, ateismul fiind doar pentru mase, IAR MASONERIA ESTE O ORGANIZAȚIE RELIGIOASĂ ANTICREȘTINĂ! Și cu ajutorul lor important, se va ,,construi” lumea de mâine, societatea globalizată proiectată de arhitecții Noii Ordini Mondiale, imperiul mondial atotputernic condus de antihrist…

Observați cum, în timp ce tot mai puțini tineri își descoperă vocația monahală (iar dacă mass media centrală află ceva de genul acesta are promt o atitudine vădit anticreștină), tot mai mulți preoți tineri, care poate nu au apucat deloc vremurile comunismului ateu (dar ateu în mod oficial, pentru că în esență era profund satanic), îmbrățișează atât ecumenismul, cât și materialismul, comunismul și istoriografia comunistă, acceptă fără probleme de conștiință buletinele cu cip (cu scop de urmărire și control!), resping din start tot ceea ce ține de istoria reală a comunismului și a mișcării legionare (a cărei foarte scurtă istorie este predată potrivit unei viziuni comuniste), resping sau nu înțeleg martirajul foștilor deținuți politici din închisorile și lagărele comuniste (dintre care au fost chiar preoți de ordinul miilor, iar mulți deținuți și preoți au fost legionari).

Ne mai mirăm atunci de ce tineri preoți sau uneori chiar și mai vârstnici, nu îi mai pomenesc pe mucenicii și martirii temnițelor comuniste atunci când, la Sfânta Liturghie se iese cu Sfintele Daruri? Sau că ierarhia BOR nu îi canonizează pe Sfinții Închisorilor, precum Valeriu Gafencu, invocând diverse pretexte? Cineva spunea chiar, că Patriarhul Daniel a și declarat: ,,cât timp voi trăi eu, nu va fi canonizat niciun legionar!”

Ne mai mirăm atunci, că unii dintre acești tineri preoți, care de fapt ar trebui să fie misionari și să-și apere ortodoxia și neamul, fac pactul cu diavolul și unii ajung să se inițieze în tainele fărădelegii intrând în rândul francmasonilor?

Nu vă mirați! Este rodul educației necreștine pe care au primit-o în familie, în școli și facultăți, în societate (mass media, anturaj). Pentru că familia și școala nu le-au insuflat adevăratele valori (creștine și naționale): virtuțile creștine, dreapta credință care nu acceptă nici cel mai mic compromis de credință, frica de Dumnezeu și de Judecata de Apoi, iubirea aproapelui și iubirea de neam, cinstirea Sfinților Părinți, iubirea înaintașilor noștri care au luptat și apărat cu arma în mână credința și demnitatea poporului român, principiile muncii, ordinii și onoarei.

Mai multe informații puteți afla, citind lucrările unor autori precum Fabian Seiche (despre Biserica ortodoxă luptătoare, preoții torturați și uciși), deținuți supraviețuitori precum Dumitru Bordeianu, răposații Traian Popescu și Ion Gavrilă-Ogoranu. Există și alte cărți, precum Marșul distrugătorului, care ne vorbesc mai clar despre obiectivul ocultei mondiale de corupere a clericilor, în încercarea mereu actuală de desființare a creștinismului, a Bisericii lui Hristos. Mulți dintre clericii catolici știm că au fost și sunt înregimentați francmasoneriei.

Este dureros să vezi cum, unii episcopi căzuți în erezia ecumenismului (mai ales în Mitropolia Banatului: Mitropolitul Nicolae Corneanu, episcopia Caransebeșului îndeosebi) și foarte probabil și în cea masonică, dictează înlocuirea unor preoți parohi mai vârstnici (incomozi, ,,nereformați”), cu alții mai tineri sub pretexte de genul: primenirea parohiilor, vârsta lor înaintată, boala, demisia…

Credem că orice depunere din funcția de preot paroh și caterisirea nu trebuie niciodată folosite ca mijloace de intimidare, șantaj sau pedepsire.

Vă mulţumesc pentru atenţie!

Vă doresc un Paşte cât mai fericit întru credinţă!

 Guest post de Radu Iacoboaie

  

Copyright © Radu Iacoboaie, aprilie 2014

Dacă v-a plăcut acest articol, atunci vă recomand şi:

Brandingul Bisericii Ortodoxe Romane, sub (bine)cuvantarea I.P.S. Daniel (?)

Legea condamnării legionarilor folosită împotriva naţionalismului şi patriotismului românesc, împotriva drepturilor omului şi împotriva Constituţiei

Legea lui Crin Antonescu, Roşia Montană şi viitoarea cenzură din România

Modificarea O.U.G. 31/2002 este un atac la adresa conştiinţei ortodoxe a poporului român şi la adresa democraţie

secţiunea „Ortodoxie” pe Discerne

Anunțuri

42 de păreri la “Subminarea din interiorul Bisericii Ortodoxe prin ierarhii şi preoţii căzuţi în erezii”

  1. Mulțumim mult.
    De ce credeți că Lumina Sfântă se pogoară numai în ortodoxie și numai la Biserica Sfântului Mormânt? De ce la alți ,,creștini” nu se întâmplă această minune dumnezeiască? I-au scos odată pe ortodocși din Biserică și tot la ortodocși a venit Lumina Dumnezeiască.
    PENTRU CĂ ORTODOXIA ESTE SINGURA CREDINȚĂ ADEVĂRATĂ ȘI MÂNTUITOARE, ÎN CARE SE ÎNTÂMPLĂ MULTE MINUNI…

    Fie ca lumina Învierii Domnului să se reverse în sufletele și inimile tuturor drept măritorilor creștini.
    Să mergem fraților cu bucurie la Sfânta Biserică, să participăm cu tot sufletul la Sfânta Liturghie și să cântăm toți într-un glas:
    HRISTOS A ÎNVIAT DIN MORȚI
    CU MOARTEA PRE MOARTE CĂLCÂND
    ȘI CELOR DIN MORMINTE VIAȚĂ DĂRUINDU-LE…

    HRISTOS A ÎNVIAT! SĂRBĂTORI FERICITE ÎN PACE ȘI BUCURIE!

    Apreciază

  2. Pe subiectul reinhumarii parintelui Gheorghe Calciu-Dumitreasa, considerat sfant.
    HRISTOS A ÎNVIAT!
    Reînhumarea moaștelor Sfântului Gheorghe Calciu-Dumitreasa, pe care nu am reușit să-l cunosc personal, consider că a fost o mare greșeală. A ascunde lumina sub obroc nu este un act creștinesc. Ca mine cred că gândesc foarte mulți dintre ortodocși.
    Dumnezeu va rândui și cinstirea moaștelor sale dacă ne vom ruga mai mult acestui sfânt părinte, care a mucenicit 21 de ani în închisorile comuniste, trecând și prin închisoarea de la Pitești!
    Părintele Calciu este unul dintre marii dizidenți ai anticomunismului din România, luând atitudine extrem de curajoasă în anul 1978, în predicile sale de la Biserica Radu Vodă din București, în timpul dictaturii lui Ceaușescu, protestând împotriva demolării bisericii Enei. Aici la Radu Vodă a rostit celebrele 7 CUVINTE CĂTRE TINERI, consemnate într-o carte pe care am lecturat-o după 1989 și care mi-a schimbat zic eu cursul vieții mele, îndemnându-mă să cercetez cu multă atenție fenomenul comunismului și să dau mărturie pentru Hristos în articolele și cărțile pe care le-am scris. De aceea, mă rog în fiecare zi și la Sfântul Gheorghe Calciu-Dumitreasa, care deși a trăit în ultima parte a vieții în SUA (Washington), având parohie acolo, a scris articole de mare profunzime duhovnicească și chiar împotriva francmasoneriei…

    Valeriu says:April 25, 2014 at 10:17 am (pe blogul Saccsiv)
    Autorul testamentului pe care-l discreditaţi este aparţinătorul sfintelor moaşte. Dumnezeu să vă ocrotească de mânia Sfântului Gheorghe Calciu pe care-l batjocoriţi în duh, la fel cum l-au batjocorit trupeşte cei din Piteşti şi cei ce l-au dezhumat…”

    INCREDIBIL DAR ADEVĂRAT!
    Cum poate cineva confunda adevărul cu minciuna…
    Cei care l-au dezgropat în frunte cu monahul Teodot presupun, au dorit atât de mult să-l cinstească cu adevărat, cunoscându-i viața, mărturisirea de credință (asemenea cu cea a Sfântului Mărturisitor Iustin Pârvu) și opera părintelui Gheorghe Calciu-Dumitreasa.
    Și pentru faptul că MOAȘTELE UNUI SFÂNT APARȚIN DE DREPT ÎNTREGII COMUNITĂȚI ORTODOXE! Nu mai este vorba de un simplu trup, care aparține familiei… Să fie clar acest lucru pentru cei care nu înțeleg sau mai degrabă nu vor să înțeleagă însemnătatea acestor lucruri.
    În comentariul acestui Valeriu analizați vă rog tot ceea ce susține el.
    Întrebări legitime din partea noastră:
    CINE ÎL DISCREDITEAZĂ? (cei care regretă acest sacrilegiu sau cei care AU ÎNGROPAT MOAȘTELE UNUI SFÂNT PENTRU A ÎMPIEDICA PE ROMÂNI SĂ AIBĂ MAI MULTĂ EVLAVIE ȘI AJUTOR DE LA UN MARE MĂRTURISITOR AL ORTODOXIEI ȘI DIZIDENT ANTICOMUNIST)
    AUTORUL ÎNSUȘI RECUNOAȘTE CĂ ESTE VORBA DESPRE SFINTE MOAȘTE! MÂNIA SFÂNTULUI? ȘI IARĂȘI RECUNOAȘTE CĂ ESTE VORBA DESPRE UN SFÂNT!
    APOI, DESPRE CARE ,,BATJOCORIRE ÎN DUH” ESTE VORBA? Și face apoi o analogie extrem de deplasată cu tortura părintelui la Pitești… POATE SĂ VADĂ CINEVA, VREUN ORTODOX CU CAPUL PE UMERI (care are dreapta socoteală) ÎN MONAHUL TEODOT ȘI CEILALȚI CARE L-AU AJUTAT ÎN ACEST DEMERS FIRESC, TORȚIONARI AI PĂRINTELUI GHEORGHE CALCIU-DUMITREASA?
    Cine îmi va răspunde la aceste întrebări? Îmi va răspunde oare Valeriu?

    Apreciază

  3. Domnule Radu, de curând am observat că sunteți un autor prolific de articole care tratează problemele actuale din perspectivă creștin ortodoxă. Așa că, deși nu stau bine cu timpul, m-am pus chiar în clipa de față să vă citesc, recunosc… pe sărite. Totuși, în cazul de față am dat de o afirmație a dumneavoastră, care mi-a stârnit reacția de contestare. Vă rog să nu vă supărați că pornesc dialogul cu o mică critică și specific că critica mea este legată strict de ideea dumneavoastră, pe care o reproduc în continuare, nu de întreg materialul la care discutăm. Așadar, spuneați că ”Ne mai mirăm atunci de ce tineri preoți sau uneori chiar și mai vârstnici, nu îi mai pomenesc pe mucenicii și martirii temnițelor comuniste atunci când, la Sfânta Liturghie se iese cu Sfintele Daruri? Sau că ierarhia BOR nu îi canonizează pe Sfinții Închisorilor, precum Valeriu Gafencu, invocând diverse pretexte? Cineva spunea chiar, că Patriarhul Daniel a și declarat: ,,cât timp voi trăi eu, nu va fi canonizat niciun legionar!””

    Mai sus ați atribuit patriarhului Daniel ideea că ar fi împotriva canonizării sfinților din închisori care au avut trecut legionar. Țin să precizez că ceea ce ați spus este doar o afirmație în nume propriu, nu o dovadă în sine. Iar faptul că nu precizați cine (cu nume, prenume și funcție) a fost persoana care l-ar fi auzit pe patriarh afirmând asta, aruncă afirmația respectivă și mai mult în sfera bârfelor. Să nu vă supărați pe remarcă.
    Când vine vorba de chestiuni sensibile, și mai ales când i se atribuie ceva negativ cuiva (indiferent cine) se aduc și dovezi în acest sens. Ori nu există în cazul de față, ceea ce nu este corect, nu mai zic creștinește.

    Mai mult, presupunând prin absurd că afirmația patriarhului a fost adevărată, asta nu înseamnă că sfinți ai închisorilor nu vor fi canonizați în timpul patriarhatului PF Daniel. Și asta din simplul motiv că nu toți sfinții închisorilor au avut trecut sau simpatii legionare. Deci pretextul legionarismului nu poate fi ridicat la modul general, oricât de pretext ar fi.

    Însă oricum ar fi, hai să discutăm pe fapte, vis a vis de patriarhul Daniel. Iar faptă este faptul că încă din octombrie 2009, în cadrul Ziarului Lumina există secțiunea Memoria Bisericii (http://ziarullumina.ro/religios/memoria-bisericii), dedicată în special martirilor și mărturisitorilor din închisori. Aici putem găsi nenumărate articole în care sunt cinstiți preoți (în special) sau mireni, indiferent de apartenența lor politică la un moment dat, deci indiferent dacă au fost sau nu membri ori simpatizanți legionari. Și această rubrică, care are deja o vechime de aproape 4 ani, a apărut cu binecuvântarea patriarhului Daniel. Alte cuvinte sunt de prisos în legătură cu acest lucru.

    Apreciază

    1. Buna ziua. Va multumesc pentru comentariu. Va scrie Stefan, care coordoneaza proiectul blogului, ca cel ce a aprobat acest articol. Intr-adevar, domnul Iacoboaie are tendinta de a face afirmatii fara a cita sursa, dar nu cred ca este vorba despre barfa, ci despre faptul ca nu mai tine minte exact sursa, luand in considerare ca atat de multa informatie trece pe la dansul. Observatia dumneavoastra e binevenita si complementara articolului. Va multumesc.

      Apreciază

  4. ECUMENISMUL ÎNCEARCĂ SĂ ÎNGROAPE ORTODOXIA!
         Radu Iacoboaie, 5 iulie 2014

        Doamne Iisuse Hristoase, Fiul Lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine păcătosul! Fiecare pas făcut de noi spre ecumenism înseamnă un cui bătut la sicriul ortodoxiei…
        Frați ortodocși, Evanghelia Sfântului Ioan, în capitolul 10 (Iisus, Păstorul cel bun, și oile Sale) ne vorbește despre Mântuitorul Iisus Hristos și despre iubirea Lui nemărginită față de noi, cei care credem cu adevărat în El. În versetul 15 este scris: ,,Precum Mă cunoaște Tatăl și Eu cunosc pe Tatăl. Și sufletul Îmi pun pentru oi.” Iar în versetul 27: ,,Oile Mele ascultă de glasul Meu, și Eu le cunosc pe ele, și ele vin după Mine.” Așadar, noi ortodocșii suntem cei care mergem după învățătura lăsată de Mântuitorul nostru.
        În privința unirii (în sensul de ecumenicitate, nu ecumenism), consider că versetul 16 ne spune foarte clar: ,,Am și alte oi, care nu sunt din staulul acesta. Și pe acelea trebuie să le aduc, și vor auzi glasul Meu și va fi o turmă și un păstor.” Cu alte cuvinte, mântuirea s-a dat și celorlalte neamuri, în afara celui iudeu din vechime.
        Piatra de poticnire pentru ecumeniști însă este interpretarea care se dă acestor cuvinte ,,și va fi o turmă și un păstor”. În contextul prezentat, se subînțelege că ,,Păstorul” este Hristos și ,,turma” este mulțimea credincioșilor care cred în El și fac voia Lui (ortodocșii). Este un adevăr incontestabil.
        Ecumeniștii, mergând pe linia interpretării sectare tendențiose, a scoaterii din context a unor pasaje din Sfânta Scriptură, înțeleg și spun cu totul altceva. Ei se gândesc că este vorba despre un Păstor din lumea aceasta iar cel mai îndrituit pentru ei este desigur Papa, care guvernează în calitate de conducător politic statul independent Vatican, și păstorește în același timp peste un miliard de credincioși catolici din toată lumea.
        Ecumeniștii nu fac altceva prin această interpretare strâmbă, deformată, decât să readucă în actualitatea vremurilor pe care le trăim a dorinței fariseilor și cărturarilor iudei, inclusiv a zeloților, de a avea un conducător, un împărat din lumea aceasta. Și negreșit va deveni. Se va prezenta în locul lui Hristos pe care nu L-au primit și îl vor primi pe antihristul care va veni, după cum este profețit în Cartea Apocalipsei. Dar greșeala se vede și din această strămutare a ,,dorinței” acesteia. Atunci, ei se străduiau din răsputeri să scape de sub jugul robiei stăpânirii romane, căutau dreptatea lumească. Nu întâmplător arhiereul Caiafa îi instigase împotriva Lui Hristos, gândind că este mai bine să moară un om și să fie salvat neamul lor, profețind răstignirea Sa.
        Evreii sioniști, care merg în continuare pe teza poporului ales de Dumnezeu și se simt perfect îndreptățiți să conducă și să stăpânească întreaga lume, așteaptă și astăzi pe Mesia. Și multe semne din jurul nostru ne fac să credem că timpul antihristului se apropie. De aceea AU NĂSCOCIT ECUMENISMUL, PENTRU A PREGĂTI TERENUL LUI ANTIHRIST. Și nu l-au inventat de azi de ieri. Este programat de la sfârșitul secolului al XIX-lea.
        De ce este necesară această unire ecumenistă? Unirea credincioșilor este imperativ necesară pentru a-l întrona pe antihrist ca împărat al lumii întregi, o lume în care trebuie să existe o singură religie, un singur guvern, o singură justiție, o singură monedă (și aceea virtuală, în mediul electronic). Iar dacă statele lumii, îndeosebi cele ortodoxe se vor opune ecumenismului, credem că se va declanșa cel de-al treilea război mondial. Oricum este profețit. Și dacă un singur stat care deține arme nucleare va ataca, se va ajunge la un război devastator. Și cei care vor supraviețui îl vor accepta mai ușor pe antihrist, care le va promite pacea…
        Este la o scară mult mai mare, cam ceea ce s-a petrecut în fosta Iugoslavie, unde ortodocșii s-au opus în mod hotărât unirii cu ereticii catolici și unde, sub pretextul nerespectării drepturilor omului de către regimul Miloșevici etc., au intervenit brutal forțele militare ale NATO, care au bombardat luni în șir acest stat vecin cu România, inclusiv capitala sa Belgradul. Mergeți să vedeți și astăzi urmele acestui război.

        MASONERIE – COMUNISM – ECUMENISM. Ecumenismul este așadar o formă a globalismului actual, care vizează globalizarea religioasă. Dar nu există nici un motiv îndreptățit pentru realizarea acestui proiect globalizant. Cum să faci un ghiveci din toate religiile și credințele lumii pentru a-i aduna pe toți laolaltă și să iei câte ceva de la fiecare? Adevărul nu este fragmentar. Ei zic că nici o religie nu deține adevărul absolut. Total greșit. Ei zic că toți avem același Dumnezeu. Nu este adevărat. Există un singur Dumnezeu, Viu și Atotputernic, Creatorul tuturor celor văzute și nevăzute și nenumărați zei mincinoși creați de mintea omului. Și mai există și unii oameni care se cred pe pământ dumnezei în mândria lor luciferică: masonii. În ortodoxie însă, omul tinde spre dumnezeire (sfințenie) iar smerenia înseamnă să te consideri pe tine cel mai mare păcătos… Amin

         Cu dragoste întru Hristos, nevrednicul Radu Iacoboaie
         5 iulie 2014

    Apreciază

  5. Doamne ajută, Ștefan, mulțumesc de ospitalitate!

    Domnule Radu, mi-ați răspuns fugitiv că ”Cu o floare nu se face primăvară… Sper că înțelegeți la ce mă refer…”, însă eu vă arătasem că:
    a) ați adus Patriarhului Daniel o acuză fără probă
    b) Patriarhul Daniel are deschidere față de subiectul generic popularizat ca ”sfinții închisorilor”.

    Că nu se face primăvară cu o floare, așa este, dar eu vă invit să discerneți că este o mare diferență între un potrivnic al sfinților din închisori și cineva care face un minim, minimorum pentru memoria și cinstirea lor. Ori dumneavoastră l-ați așezat pe patriarh la colțul oprobiului. Ce vă veți face dacă mâine, poimâine… sau peste un an, doi, va apărea cu binecuvântarea patriarhului o antologie cu mărturisitorii din închisori, antologie în care să fie cuprinși și foști legionari?
    Nu vă va părea rău pentru eticheta pusă prea grăbit?
    Desigur, înțeleg foarte bine că dumneavostră vorbiți de canonizare, ceea ce e cu totul altceva față de o carte sau un simpozion. Numai că dacă actuala ierarhie se face ”vinovată” de faptul că nu canonizează odată măcar câțiva dintre sfinții închisorilor, să vedeți ce ”delăsători” și ”ignoranți” au fost ierarhii dintotdeauna ai BOR, câtă vreme Daniil Sihastru, era cinstit ca sfânt încă din tinerețile sale (atenție, încă din tinerețile sale!) de către întreg poporul și au trebuit să treacă aproape 500 de ani până la canonizare!
    Dar sfântul voievod Ștefan, la care poporul deasemenea avea evlavie că-i sfânt? De ce a trebuit să treacă sute de ani până la canonizare când era atâta evlavie în popor, și atâta nor de mărturii?
    Eu n-am răspuns pentru întrebarea asta, nici nu vrea să sugerez că ar trebui să treacă sute de ani până la canonizarea sfinților din închisori dar vreau să arăt că așa este practica în Biserica Ortodoxă Română… canonizează greu, și foarte greu. Deci nu este vorba atât de indiferența ierarhiei actuale cât e vorba de o practică lentă, devenită tradiție. Și dacă e să acuzăm de ”lentoare”… atunci ar trebui să acuzăm inclusiv pe vlădicii de dinainte.
    Iar eu sunt de părere că nu e de folos nimănui.
    Acum mi-a atras atenția și întrebarea retorică că ” tineri preoți sau uneori chiar și mai vârstnici, nu îi mai pomenesc pe mucenicii și martirii temnițelor comuniste atunci când, la Sfânta Liturghie se iese cu Sfintele Daruri”.
    Dar e imposibil ca mucenicii și martirii temnițelor comuniste să nu mai fie pomeniți la Sfintele Daruri, indiferent că preoții vor sau nu vor asta, câtă vreme toți preoții rostesc ectenia de pomenire pentru ”ostaşii şi luptătorii români din toate timpurile, din toate locurile, jertfiţi pe câmpurile de luptă, în lagăre, în închisori, pentru apărarea patriei, a credinţei strămoşeşti, pentru întregirea neamului, libertatea şi demnitatea poporului român.”
    În această ectenie, se înțelege cât se poate de clar că sunt vizați și mucenicii din temnițele comuniste, dar și eroii luptători anticomuniști din munți, eroii din primul și al doilea război modial, martirii de la revoluție, etc.
    Deci ei sunt pomeniți de-a pururi.

    Doamne ajută!

    Apreciază

    1. ADEVĂRUL ESTE CĂ MULȚI PREOȚI, TINERI ȘI MAI VÂRSTNICI NU MAI ROSTESC TOATĂ ECTENIA, ROSTESC DOAR PRIMA JUMĂTATE! AM OBSERVAT PERSONAL ACEST LUCRU MERGÂND LA MULTE BISERICI. Este vorba de : ”ostaşii şi luptătorii români din toate timpurile, din toate locurile, jertfiţi pe câmpurile de luptă, în lagăre, în închisori, pentru apărarea patriei, a credinţei strămoşeşti, pentru întregirea neamului, libertatea şi demnitatea poporului român.” EI POMENESC PE SCURT DOAR PE: ,,ostaşii şi luptătorii români din toate timpurile, din toate locurile, jertfiţi pe câmpurile de luptă”.
      Și eu vă întreb de ce alte țări ortodoxe și-au canonizat mucenicii din închisorile și lagărele comuniste, iar la noi nu?
      Dacă va apărea o carte despre mărturisitorii din temnițele comuniste, incluzând pe legionari, SUNT CONVINS CĂ NU VA FI DELOC CREDIBILĂ, ÎNTRUCÂT ESTE MULT PREA PUȚIN ȘI PARE O SIMPLĂ FORMALITATE.
      Este acum un fapt de notorietate, că Patriarhul este mason sau cochetează cu masonii și ecumeniștii. Și spuneți-mi vă rog care este ACUZAȚIA?

      Apreciază

    2. frate dan in ceea ce il priveste pe patriarh acesta lasa urme ft. adinci dupa el, deci haide te rog sa fim realisti si argumentez : prezenta acestuia la diverse intruniri ecumeniste [ex. c.m.b], propaganda fatisa cipului biometric [vedem, pozitia patriarhiei prin pr. costel stoica], lovirea parintelui adrian fageteanu cu o carja metalica, ca sa nu mai vorbim de faptul ca parintele iustin a fost catalogat habotnic de catre ”patriarhia romana” acest parinte iustin care pt. noi romani este un mitropolit serafim de pireu al romaniei, si multe altele gafe ale patriarhiei care nu mai are rost ca sa le enumeram pt. ca le stim ft. bine acelea care sunt

      Apreciază

  6. Domnule Radu, deși eu nu am sesizat scurtarea ecteniei până acum pe la parohiile la ale căror sfinte liturghii am participat, vă cred pe cuvânt când spuneți că există (mulți) preoți care nu mai rostesc toată ectenia de care discutăm. (bine-ar fi să-i întrebați/să-i întrebăm de ce nu fac treaba asta până la capăt). Cred asta pentru că este un fapt cercetat de dumneavoastră, o concluzie bazată pe fapte.

    Însă dați-mi voie să mă îndoiesc că patriarhul Daniel ar fi mason sau ar cocheta cu masonii.

    Mie mi se pare că este de notorietate faptul că Patriarhul este calomniat de câțiva ani, ca fiind mason. În blogosfera ortodoxă, există unele voci foarte gălăgioase și agresive care nu-l mai scot pe patriarh din această etichetă încă de alegerea sa ca întâistătător al BOR. (http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/bor–patriarhul-daniel-nu-este-mason-108264)

    Însă niciunul dintre calomniatorii săi nu a adus măcar o singură dovadă că patriarhul ar fi mason, sau măcar ar ”cocheta” cu masonii! Ori o acuză nedovedită este o calomnie, deci un păcat!… și încă unul foarte urât. În plus, lăsând deoparte și creștinismul, fiecare persoană din țara asta are dreptul la prezumția de nevinovăție, până la proba contrarie. Ori se pare că patriarhul Daniel nu are acest drept: ”el este mason (sau cochetează cu masonii) pentru că este ecumenist, iar dacă este ecumenist înseamnă că e mason”. Eu vă invit însă frățește să ieșiți din această logică păguboasă. Pentru că a avea înclinații spre ecumenism sau chiar acte de ecumenism, nu înseamnă în mod necesar și obligatoriu a fi mason sau a cocheta cu masoneria.
    Da, este un fapt că Patriarhul a trecut peste canoane rugându-se în cadrul unor slujbe, împreună cu prelați eterodocși. Există filmări în acest sens. Desigur, regretabil dar sperăm nerepetabil. Însă de aici până la apartenența la masonerie, sau cochetarea cu masoneria, este cale lungă ca de la cer la pământ.

    Ceea ce fac calomniatorii patriarhului Daniel este un păcat săvârșit în mod sistematic, pe care respectivii îl consideră un act de mărturisire de credință. Și cu atât mai mare este înșelarea. Nu mai zic de tulburările care s-au tot făcut, dându-se naștere la un val anti-sinodal, deci anti-ierarhie… deci un val cu duh sectar…. și mă abțin să dau nume.

    Să fim serioși. Simpla fotografiere cu persoane influiente din UE, care au apartenență la masonerie sau simpatii în acest sens, nu te așează în tabăra lor. (http://deveghepatriei.wordpress.com/2013/06/01/fratele-mason-daniel-ciobotea-pretinsul-patriarh-al-romaniei-ecumenist-indracit-se-intalneste-cu-fratii-lui-de-loja-masonica-din-europa/)
    Ele sunt expresia unor protocoale de diplomație, de bun simț, nimic mai mult. La fel, întâlnirea cu o persoană cu apartenență certă la masonerie, nu te așează în rândul cochetării cu masoneria, la fel cum nici fotografierea unui mason cu un creștin autentic nu-l face pe cel dintâi creștin pravoslavnic. Altfel, dacă simpla interacțiune cu oameni apostaziați ar fi dovadă de apostazie, înseamnă că fariseii și cărturarii l-au acuzat pe bună dreptate pe Hristos Domnul că e păcătos că umblă cu vameșii și prostituatele!
    Domnule Radu, vă rog frățește să discerneți asupra faptelor și intențiilor oamenilor. Fac apel la acest proces de analiză pentru că ne aflăm pe un site dedicat acestei cauze.

    Dacă Patriarhul Daniel s-a întâlnit cu masoni mai mult sau mai puțin dovediți, asta nu ne dă dreptul să-l plasăm în sfera masonilor, cum nici dumneavoastră nu sunteți plasat în sfere de apartenență neortodoxă dacă vă întâlniți cu persoane dubioase (ori chiar anti-creștine) în interes de serviciu.
    V-ați gândit vreodată că patriarhul Daniel apără interesele Bisericii? V-ați gândit că astfel de întâlniri nu pot fi evitate pentru că s-ar face rău Bisericii?
    Deci vă rog, nu întrețineți o acuzație nefondată! Iar dacă aveți dovezi în acest sens, atunci vă rog, nu ezitați să o arătați tuturora spre lămurire. Ar fi o premieră în blogosfera ortodoxă. Însă eu mă îndoiesc că aveți măcar o singură dovadă în acest sens.

    Trecând mai departe, susțineți că ”dacă va apărea o carte despre mărturisitorii din temnițele comuniste, incluzând pe legionari, SUNT CONVINS CĂ NU VA FI DELOC CREDIBILĂ, ÎNTRUCÂT ESTE MULT PREA PUȚIN ȘI PARE O SIMPLĂ FORMALITATE.”, dar afirmația dumneavoastră denotă mai degrabă o preconcepție. Pur și simplu presupuneți că nu va fi credibilă o astfel de carte, doar pentru că ar veni sub oblăduirea patriarhului Daniel. Să nu vă supărați pe remarcă pentru că o carte, de oricare fel ar fi, scoasă de editura institutului biblic și apărută cu binecuvântarea patriarhului… numai formalitate nu este. Dar rămâne de văzut în următoarea perioadă de timp ce și cum.

    În final, încerc să vă răspund și la întrebarea ”de ce alte țări ortodoxe și-au canonizat mucenicii din închisorile și lagărele comuniste, iar la noi nu?”
    După opinia mea, răspunsul nu poate fi unilateral: ”din cauza sinodului!” Cauzele sunt multiple, și nu țin doar de ierarhi:

    a) v-am argumentat în mesajul de mai sus că practica canonizării în BOR este lentă și foarte lentă de obicei, în comparație cu alte biserici surori, precum cea a Rusiei sau a Serbiei. Să dăm vina pe actualul sinod peste această practică moștenită nu-i drept.

    b) Rusia nu a avut ceva similar Mișcării Legionare, care să creeze atâta aderență dar și tulburări sociale care să dea naștere la atâta controversă. (gândiți-vă numai la faptul că fără o informare în masă, corectă, s-ar sminti foarte mulți creștini ai bisericii aflând de sfinți canonizați care au aparținut Mișcării Legionare. Deci este mai întâi este nevoie de o limpezire a apelor, o trecere prin sită a faptelor, e evaluare onestă a Legiunii, atât istoric cât și doctrinar, și un consens de opinie măcar în sânul Bisericii dacă istoricii n-au reușit). În acest sens, sunt de mare folos actualele conferințe și dezbateri care se țin pe subect. Ele fac parte din planul lui Dumnezeu pentru canonizarea sfinților noi mucenici, dar nu prea realizăm asta.

    c) Noi nu suntem un imperiu și o putere ca Rusia ca să facem lucruri de impact național cu ușurință, chiar dacă ele deranjează pe anti-creștinii vecini sau din curte. Câtă vreme ne aflăm în epoca globalismului, naționalismul și chiar patriotismul sunt incorect-politice față de trend, ori a canoniza sfinți patrioți și naționaliști e un afront la UE, masonerie, etc. Dar ce sprijin ar putea avea întâistătătorii noștri în conducătorii politici, care până la urmă sunt fii ai Bisericii, nu? Nu vedeți cum chiar institutul Elie Wiesel este pus sub protecție guvernamentală în timp ce calcă pe reperele naționale? În situația de vață, vă dați seama ce vânătoare de ”extremiști” în sutană s-ar stârni dacă s-ar canoniza sfinți care au aparținut Legiunii? (repet, nu sugerez că lucrurile n-ar trebui făcute, dar să fie făcute bine, că prigonitorii de astăzi abia așteaptă o mică greșeală)

    d) Desigur, un motiv sunt și ierarhii fricoși (nu neaparat indiferenți sau cu resentimente față de sfinții închisorilor), pentru că nu prea cred că mai există astfel de ierarhi (n-am nici eu dovezi dar nici dumneavoastră). Câți și cum sunt numai Dumnezeu îi știe. Noi să ne rugăm să-i întârească Domnul pe calea mărturisirii. A-i arăta pe sinodali cu degetul în mod sistematic ca unici vinovați de situație, este cel puțin nedrept pentru că foarte mulți credincioșii din Biserică, cel puțin cei de vârsta a doua și a treia, deci cei care au prins și au trăit comunismul, sunt indiferenți, total indiferenți față de noii martiri și mărturisitori. Și asta din vina lor, nu din a ierarhilor. Ce ne facem cu ei, că sunt nespus mai mulți decât ierarhii. Dacă arătăm cu degetul la ierarhie, ar trebui mai întâi să arătăm cu degetul prin familiile noastre.

    În plus, sunt de părere că ierarhii refractari sau indiferenți nu vor fi niciodată sensibilizați pe acest subiect prin critică ostentativă ci vor fi sensibilizați cu evlavia propriilor păstoriți. Vor fi sensibilizați când vor vedea că poporul pravoslavnic nu doar cinstește pe noii martiri și mărturisitori, ci îi și urmează în modelul de viețuire creștină. Așa se vor lămuri că e lucrare de la Domnul și trebuie sprijinită cu toate forțele.

    Închei aici cu un Doamne ajută!

    Apreciază

  7. Cu multe aspecte din comentariul dumneavoastră nu sunt de acord. Și aș avea nevoie de timp, să răspund la obiect potrivit dreptului la replică. Doriți poate să mă provocați să scriu un articol despre Patriarh, ca să pot fi acuzat de ceva, nu-i așa?
    V-aș sugera să vă puneți la punct cu informațiile despre Mișcarea Legionară. Eu am redactat în urmă cu mai mulți ani antologia JERTFA TINERETULUI NAȚIONALIST DIN PERIOADA INTERBELICĂ, cu subtitlul Confruntarea masoneriei cu Mișcarea Legionară. Sunt reunite foarte multe informații esențiale atât despre masoni, cât și despre legionari. Această lucrare cred că i-a deranjat și pe unii sionisti care conduc printre altele și România…

    Apreciază

  8. Nici nu mă așteptam să fiți de acord cu opiniile mele domnule Radu. Numai că într-o polemică, de orice natură ar fi ea, contează argumentele corecte. Eu nu vă provoc la nimic, nu-mi este în fire, v-am invitat doar să faceți proba afirmațiilor dumneavoastră, în speță că patriarhul Daniel ar fi împotriva canonizării sfinților din închisori care au avut apartenență legionară și mai nou, să vă dovediți afirmația că PF Daniel este mason, sau ”cochetează” cu masoneria. Citez: ”Este acum un fapt de notorietate, că Patriarhul este mason sau cochetează cu masonii și ecumeniștii.”

    Sunt afirmații acuzatoare pe care le-ați făcut dar nu le-ați dovedit, la fel ca și mulți alții. Altfel, dacă nu aveți această posibilitate, v-am rugat să nu mai faceți un păcat.

    În rest, mulțumesc pentru sfat, subiectul este în preocupările mele constante.

    PT ȘTEFAN: Îmi cer iertare pentru faptul că îți consum timp cu opiniile mele și dacă lucrul acesta îți displace, mă angajez să mă opresc din conversație.

    Apreciază

      1. Frate Ștefan, știi cum sună îndemnul? Poftiți în ring, continuați ceea ce ați început! Spre deliciul celor ce privesc spectacolul unui meci de box…  Eu nu sunt pentru duel. Nici măcar la nivel spiritual. În trecut cei care se duelau cu adevărat fizic, erau socotiți sinucișași și preoții ortodocși le refuzau înmormântarea și erau îngropați undeva la marginea cimitirului sau în afara lui.

        ÎNCERC DOAR SĂ MĂRTURISESC ADEVĂRUL ORI DE CÂTE ORI VĂD CĂ ESTE AMENINȚAT ȘI ESTE NECESAR. MĂRTURISESC CĂ NU AM NICIUN MERIT. PENTRU CĂ TOATĂ SLAVA ȘI ÎNCHINĂCIUNEA SE CUVINE NUMAI  LUI DUMNEZEU, CARE ÎȘI REVARSĂ CU MULTĂ DRAGOSTE DARURILE ASUPRA NOASTRĂ. Amin

        Apreciază

      2. Si domnul Dan incearca acelasi lucru. Eu nu tin cu nimeni. Mie imi place sa cred ca doi crestini pot sa fie in deazcord pe anumite idei si detalii fara sa fie in conflict unul cu altul. Credeti ca dumneavoastra reusiti sa polemizati fara sa luati lucrurile personal?

        Apreciază

      3. Dacă domnul este într-o erezie (masonică, ecumenistă) nu se poate decât până la un punct. Un creștin nu poate vorbi cu ereticii. Este păcat subliniat prin canoanele Bisericii Ortodoxe și de Sfinții Părinți. Dacă nu dorește îndreptare, dialogul nu mai poate continua…

        Apreciază

      4. Nu toți preoții rostesc la ieșirea cu Sfintele Daruri, când se citesc POMENIRILE, ectenia respectivă în totalitate.
        În LITURGHIER (Ed. Institutului biblic și de misiune ortodoxă, București, 2012) scrie foarte clar:

        ,,…PE FERICIȚII ÎNTRU ADORMIRE EROI, OSTAȘI ȘI LUPTĂTORI ROMÂNI, DIN TOATE TIMPURILE ȘI DIN TOATE LOCURILE, CARE S-AU JERTFIT PE CÂMPURILE DE LUPTĂ, ÎN LAGĂRE ȘI ÎN ÎNCHISORI, PENTRU APĂRAREA PATRIEI ȘI A CREDINȚEI (ORTODOXE) STRĂMOȘEȘTI, PENTRU ÎNTREGIREA NEAMULUI, PENTRU LIBERTATEA ȘI DEMNITATEA POPORULUI ROMÂN, SĂ-I POMENEASCĂ DOMNUL DUMNEZEU ÎNTRU ÎMPĂRĂȚIA SA.”
        Textul reprodus se găsește în Liturghier, la pag. 163-164.

        Am scris cu majuscule pentru ca acest text să fie mult mai vizibil, considerându-l de o mare importanță în plan duhovnicesc. Este una din rugăciunile de cerere adresate lui Dumnezeu. Și de aceea, este foarte important să ne rugăm ȘI PENTRU POMENIREA SFINȚILOR MUCENICI CARE AU MURIT ÎN ÎNCHISORILE ȘI LAGĂRELE COMUNISTE.
        Am ascultat la unele Sfinte Liturghii, cum preoții adăugau la ce este scris în LITURGHIER cuvântul ,,COMUNISTE”, pentru a sublinia și a rămâne în memoria credincioșilor acești sfinți mucenici.
        Din păcate, mulți preoți mai ales din zona Munteniei, scurtează mult această POMENIRE și îi pomenesc doar pe ostașii români căzuți pe câmpurile de luptă. Atât…

        De aceea, am și scris acest articol Nu-i uitaţi pe sfinţii închisorilor comuniste! ,DE CE UNII PREOȚI NU-I MAI POMENESC PE MUCENICII ȘI MĂRTURISITORII DIN ÎNCHISORILE ȘI LAGĂRELE COMUNISTE? (Articol postat pe ziarul on-line Natiunea, 5 mai 2014 și blogurile Saccsiv, 27 aprilie 2014 și CREDINȚĂ DREAPTĂ ORTODOXĂ!!!, 27 aprilie 2014)

        Apreciază

      5. Mă întreb de ce a existat și există încă atâta secretomanie legată de incidentul foarte grav al lovirii în cap a părintelui Adrian Făgețeanu? Doar pentru faptul că ar fi afectată imaginea actualului Patriarh Daniel, care la vremea respectivă fusese trimis la mănăstirea Antim din București de fostul Patriarh Teoctist să învețe de la părintele Adrian Făgețeanu?
        CE L-A ÎMPINS LA UN ASEMENEA GEST INCALIFICABIL, CARE POATE FI CHIAR TENTATIVĂ DE OMOR? Oricum, părintele a fost supus ulterior unei operații și nu a mai trăit mult timp. A trecut la Domnul pe 1 octombrie 2011.

        Părintele Făgețeanu MĂRTURISEȘTE într-un scurt interviu, că la o Sfântă Liturghie de la mănăstirea Antim unde slujea, actualul Patriarh Daniel adăugise câteva cuvinte la Cuvintele Mântuitorului în pilda tânărului bogat care voia să moștească Împărăția cerurilor: ,,DACĂ EU MĂ ROG PENTRU ACEST TÂNĂR, ATUNCEA…”, la care neputând răbda, părintele i-a strigat în față: ,,ERETICULE! N-AI VOIE NICI SĂ ADAUGI, NICI SĂ SCAZI LA CUVINTELE MÂNTUITORULUI!”
        Urmarea a fost lovirea cu bastonul de oțel a părintelui Adrian Făgețeanu, care a fost dus cu salvarea la spital…
        CUM S-A PUTUT TRECE AȘA DE UȘOR PESTE UN INCIDENT ATÂT DE GRAV, ORICINE AR FI FOST ÎN LOCUL LUI?
        IAR MAI TÂRZIU, CU AJUTORUL MASONILOR DIN ZONA BANATULUI, CUM A PUTUT SĂ FIE ALES PATRIARHUL ROMÂNIEI ÎN LOC SĂ FIE ALES PE BUNĂ DREPTATE MITROPOLITUL DE ATUNCI BARTOLOMEU ANANIA, VREDNICĂ A-I FI POMENIREA?
        Doamne ajută!

        Apreciază

      1. Multumesc pentru link, este intr-adevar un nod de linkuri foarte bun post-ul acela. Nu e chiar un articol, e un post hyperlink, dar mi se pare util.

        Apreciază

  9. Vă invit de asemenea să citiți din antologia MASONERIA – ORGANIZAȚIE RELIGIOASĂ ANTICREȘTINĂ (Radu Iacoboaie, Pitești, 2014) subtitlurile următoare:

    Masoneria, patriarhul şi Catedrala Neamului. p 173
    BISERICA AMENINŢATĂ DE SECULARIZARE.p .175
    Lista RUȘINII: Ecumeniștii din BOR care s-au rugat cu ereticii 18-25 ianuarie 2013 p 178
    DIN SCRIERILE ŞI VIAŢA SFINŢILOR PĂRINŢI (REFERITOR LA EREZIE ŞI ECUMENISM)p. 180
    Dumitru Stăniloae: „Ecumenismul este produsul masoneriei” „mari duhovnici români despre ecumenism” – video, analiza fenomenului saccsiv on ianuarie 21, 2009 p.193

    Apreciază

  10. Domnule Radu, din afirmația adresată lui Ștefan, conform căreia ” Dacă domnul [adică eu, interlocutorul dumneavoastră n.m.] este într-o erezie (masonică, ecumenistă) nu se poate decât până la un punct. Un creștin nu poate vorbi cu ereticii. Este păcat subliniat prin canoanele Bisericii Ortodoxe și de Sfinții Părinți. Dacă nu dorește îndreptare, dialogul nu mai poate continua… ”… constat că în mod aprioric mă bănuiți de posibilă erezie în timp ce dumneavoastră v-ați așezat deja în poziția dreptului… care îndreaptă. Sper că lucrul acesta nu v-a intrat în reflex. Eu sunt de părere că suspiciunea față de un om pe care nu-l cunoașteți, oricare ar fi el, este un păcat. Sau poate v-am înțeles eu greșit mesajul?

    Citindu-vă materialul cu Patriarhul Daniel și Catedrala Mântuirii Neamului din antologia Masoneria – Organizație religioasă anticreștină, observ că nu aduceți nicio dovadă că patriarhul ar fi mason sau ar cocheta cu masoneria, ba mai mult, observ o bănuială gratuită și obsesivă de apartenență la masonerie a unor persoane, precum Gigi Becali. Apartenența la masonerie a cuiva se demonstrează cu probe: cu trimiteri la asumări publice sau scrise ale celor în cauză, fie online, fie în cărți asumate de aceștia; sau cu participări la evenimente de profil, fotografiate frumos… să creadă și ”necredincioșii” ca mine.

    De incidentul dintre pr. Adrian Făgețeanu și patriarh știam dintr-un interviu luat părintelui, în care a amintit de asta ”printre rânduri” (dacă nu mă înșeală memoria) însă din ceea ce ați reprodus dumneavoastră v-ați întrebat dacă nu cumva reacția inițială a părintelui Adrian a fost necreștină? Pentru că a adăuga cuvinte la cuvintele Mântuitorului, în același duh și în același sens, nu constituie un păcat, ba chiar au fost sfinți care au predicat pe alocuri în acest stil de ”ca și cum vorbește Dumnezeu însuși”. Ori a numi ”eretic” pe întâistătătorul BOR pentru o astfel de abordare teologică, este cel puțin subminare a autorității. Desigur, nu scuz cu nimic gestul incalificabil al patriarhului, dacă așa au stat lucrurile.

    În rest, v-aș ruga să mă tratați ca un partener de dialog… chiar dacă nu suntem pe aceleași poziții de opinie. Confruntarea unor idei are rostul cernerii lor, al cântăririi lor în lumina Adevărului Hristos.

    Apreciază

    1. Dumneavostră doriți desigur dovezi palpabile dar țin să vă amintesc că nu suntem la proces. Există multe dovezi care ne arată apartenența Patriarhului la masonerie și ecumenism. Mai sunt și alte capitole în acea antologie. Mai sunt unele materiale pe blogul Graiul Ortodox (vezi Alegerea Patriarhului) și pe Saccsiv îndeosebi…
      Doriți să scriu un articol pe tema aceasta ca să avem un subiect de discuție?

      Apreciază

      1. Cred ca ar fi o idee excelenta sa scrieti chiar amandoi cate un articol pe subiect, pentru ca aveti idei interesante care merita sa fie tratate in amploarea lor.

        Apreciază

      2. De pildă: Patriarhul Daniel face ascultare față de Patriarhul Ecumenic (de fapt ECUMENIST) Bartolomeu I.
        Iată cum reacționează grecii față de Întâistătătorul Bisericii Ortodoxe a Greciei, un popor ortodox care nu tolerează ecumenismul și masoneria, unit prin ierarhii lor.

        Ortodocșii greci cer caterisirea de urgență a patriarhului ecumenist Bartolomeu
        Publicat pe Jul 12, 2014 în Ecumenism, Ortodoxia astăzi

        Grupuri intregi de laici si clerici merg la mitropolitii de care apartin cerand oprirea pomenirii Patriarhului Bartolomeu, respectiv discutarea in Sinod a aplicarii canoanelor pentru Patriarhul Ecumenic, care a facut impreuna-rugaciune cu papa Francisc la Ierusalim.
        Avand in vedere ceea ce spun Canoanele Sfintilor Parinti, noi, crestinii ortodocsi cu constiinta dogmatica treaza, cerem caterisirea Patriarhului Ecumenic Bartolomeu I.

        Mitropolia Veriei, Nausei si Campaniei
        Sfanta Mitropolie a Gortinei si Megalopolis
        Despre intalnirea de la Ierusalim dintre papa si patriarh

        Parintele Paisie Arghioritul ne spune ca atunci cand ne rugam impreuna trebuie sa avem toti aceeasi credinta. Acest cuvant al parintelui Paisie ne este suficient ca sa condamnam impreuna-rugaciunile “pe care SS Bartolomeu le face cu Romano-Catolicii”. Romano-Catolicii sunt eretici. Rugaciunea impreuna cu ereticii nu ajunge la Dumnezeu, ci cade in gol. Nu era nevoie sa ne spuna parintele Paisie acest lucru, pentru ca este scris in Pidalion (Carma Bisericii- Sfintele Canoane). In baza acestor canoane din Pidalion, oricine se roaga cu ereticii (vezi Patriarhul Ecumenic cu papa) trebuie caterisit. Cei ce se roaga impreuna cu papa sunt condamnati de Canoanele Sfintilor Apostoli si ale Sfintilor Parinti prin CATERISIRE. Atentie, caci si laicii care se roaga cu ereticii sunt afurisiti de Biserica. Voi, laicii, sa dati exemplu clericilor filopapisti care se roaga cu ereticii, si sa ii opriti de la aceste practici condamnate de Sf Canoane, pentru ca, asa cum a demonstrat istoria bisericii, voi, laicii sunteti pastratorii si aparatorii Dreptei Credinte.
        Pentru Dreapta Credinta au curs siroaie de sange. Sa stam bine!

        + Ieremia, Mitropolitul Gortinei si Megalopolisului

        Sursa http://aktines.blogspot.gr/2014/05/blog-post_637.html
        traducerea din limba greaca de preot Matei Vulcanescu

        Apreciază

      3. da, dar nu am inteles ce legatura are titlul cu continutul. Ca sunt ecumenisti? Asta e un discurs politic la ordinea zilei, nu mai mira asa de mult – IPS Daniel este ecumenist, asa, si?

        Apreciază

      4. Și logica: dacă ecumenismul este produsul masoneriei (mulți părinți au spus-o, sub această formă – părintele profesor Dumitru Stăniloae, trecut și el prin temnițele comuniste), atunci ecumeniștii din ierarhia bisericească (ce ar trebui să lupte împotriva ereziilor, nu să le sprijine) nu sunt masoni? Fără a lua în calcul întâlnirile cu masonii, dialogurile ecumeniste etc.

        Apreciază

      5. ideea ca ecumenismul este produsul masoneriei este credibila, dar as vrea sa stiu mai exact cine cand si unde a afirmat asta si ceva mai multe argumente. Cineva poate fi ecumenist si fara a fi mason, iar eu personal cunosc multe exemple. Deci in viziunea mea, masonii si ecumenistii sunt doua multimi care se intersecteaza, dar nu sunt obligatoriu continute una in alta. Acum, CAT se intersecteaza, este un subiect foarte interesant despre care mi-as dori si eu sa stiu mai multe amanunte, prin urmare un articol cu argumentatie pe tema aceasta ar fi binevenit, mai ales scris de dvs., pentru ca sunt convins ca v-ati documentat mult mai bine decat mine pe tema aceasta

        Apreciază

      6. Acum vă înțeleg curiozitatea față de subiect. Într-adevăr, nu toți ecumeniștii sunt masoni, pentru că au fost învățați în facultate sau au fost înșelați de alții. Dar presupun că foarte mulți sunt fie masoni, fie slugi ale lor, pentru diverse interese, îndeosebi materiale. O doamnă mărturisea pe un blog că fostul ei prieten era înmărmurit de câți bani veneau de la Vatican spre Patriarhia Română… Este normal să se construiască o mare catedrală ortodoxă cu banii ereticilor și masonilor? Cine poate tăgădui că Papa nu este mason?

        Apreciază

      7. Exista foarte multi preoti tineri care spalati pe creier de preotii ecumenisti (masoni sau nu) care ajung sa invete lumea ca nu este bine sa ne lepadam de „fratii nostri catolici” si multi ajung sa creada ca asta e o idee buna – am asistat chiar nu o data la o predica tinuta in Biserica de un preot, care vorbea impotriva masoneriei si pro ecumenism – in aceeasi predica! Papa? Papa nici nu are nevoie sa fie mason, el este in alte cercuri.

        Apreciază

      8. Cercurile în care se învârte Papa sunt cu siguranță masonice… E o mare tehnică de manipulare să susții ecumenismul, dar în același timp să combați masoneria… Pentru a le disocia între ele, când de fapt aceste pan-erezii sunt strâns legate una de alta, ba chiar întrepătrunse, indisolubile…

        Apreciază

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s