Competenţa şi incompetenţa în SEO

4 04 2014

 

Diverse proceduri care previn „frauda” în SEO.

Majoritatea furnizorilor de SEO (Search Engine Optimization) care iau legătura cu clienţii, pretind că ştiu foarte bine ceea ce fac, când de fapt ei cunosc doar 40% din ceea ce ar trebui să cunoască (sau mai puţin). Îşi compun texte „convingătoare” ca să atragă cât mai mulţi viitori clienţi păcăliţi. Înainte de a colabora cu un furnizor de SEO, trebuie să ai anumite lucruri în vedere:

  • Portofoliul lui cu site-urile îmbunătăţite d.p.d.v SEO;

  • Rezultatul obţinut din SEO pentru site-urile disponibile în protofoliul acestuia;

  • Timpul de lucru în conformitate cu bugetul tău.

Un furnizor de SEO competent se va prezenta cu portofoliul lui prima şi prima dată, iar pe urmă va specifica respectivele cuvinte cheie funcţionale în motoarele de căutare pentru site-urile web cu care acesta a lucrat.

Furnizorul de SEO va face câteva recomandări pentru a îmbunătăţii textul şi descrierile de pe site-ul tău. Nu este o iniţiere proastă, dar motoarele principale de căutare (Google, Bing, Yahoo Search, Delta, Ask) nu mai dă importanţă la „meta description” în scop de poziţionare pe scară. („meta description” este descrierea afişată sub titlul site-ului, după ce ai căutat ceva pe Google)

De aceea, o descriere relevantă pentru o postare sau o pagină, este soluţia perfectă. Utilizatorii vor să găseasca ceea ce caută şi nu doar o descriere din cuvinte cheie. În cazul în care vei avea o descriere bună şi articolul va fi pe placul utilizatorilor, automat va avea o poziţionare mai bună pe scară.

Greşeli făcute des de către specialiştii SEO.

Foarte puţini oameni sunt competenţi în domeniul SEO. Google Webmaster Tools a pus la dispoziţie informaţii care-i ajută foarte mult pe specialişti. Este prezentat în detaliu, cum să eviţi greşelile în SEO. Din nefericire, marea majoritate a specialiştilor SEO, „nu apucă” să mai citească acele informaţii utile. (baza)

Prima greşeală în SEO este folosirea de „meta keywords” (cuvintele cheie) în exces. „Descrierea meta” trebuie să fie cât mai relevantă pentru utilizatori şi SĂ NU CONŢINĂ DOAR CUVINTE CHEIE. O descriere bună poate atrage mai mult trafic pe site-ul tău, deoarece cuvintele cheie în exces pentru descriere, nu ajută cu nimic.

O altă greşeală majoră care are un impact negativ pentru site-ul tău este SPAM-ul. Google a lansat un detector de SPAM numit Penguin. De exemplu, când postezi comentarii cu site-ul tău pe diverse bloguri şi foloseşti o ancoră de cuvinte cheie, se poate numi SPAM. Comentariile sunt cu atributul „rel=nofollow” şi nu conferă vreun avantaj site-urilor WEB. Când adaugi un comentariu, trebuie să introduci numele tău şi NU al companiei, altfel este considerat SPAM.

Înscrierea site-urilor în directoarele WEB nu ajută cu nimic. Este o altă greşeală pentru că link-urile respective nu au nici o relevanţă. Sunt o grămadă de firme care fac treaba asta, dar rezultatele sunt doar temporare. Dacă site-ul tău va fi penalizat, vei fi nevoit să faci o cerere de RECONSIDERARE.

Mulţi specialişti SEO folosesc directoare de articole pentru a construi back-link-uri. Matt Cutts a informat că directoarele de articole nu sunt excluse din categoria SPAM, iar cei care vor folosi back-link-uri vor fi penalizaţi.

Recomandări pentru construire SEO.

Dacă doreşti să ai rezultate bune în ceea ce priveşte „o căutare în motoarele de căutare” trebuie să joci după regulamentul impus de Google. Chiar dacă este greu, cu timpul vei avea rezultate bune şi stabile!

Articolele cu un singur link sunt cele mai recomandate. De asemenea, articolele care au mai mult de 400 de cuvinte, constituie o autoritate mai mare şi sunt percepute ca fiind de calitate.

Google caută doar conţinut unic şi relevant. Dacă vei copia conţinut de pe alte site-uri în cantitate mare, vei fi penalizat. Compania Google are un algoritm numit Panda care idenftifică conţinutul copiat de pe alte site-uri, în cantitate mare.

Link-urile de pe reţelele de socializare (recomandat Google Plus) sunt indicate. Când postezi un articol şi îl distribui pe Google Plus, bot-ul îţi va indexa mai rapid articolul/conţinutul. Toate postările de pe reţelele de socializare sunt indexate de Google, cu excepţia comentariilor.

În cele din urmă, aş vrea să vă prezint site-ul meu http://webfrog.ro/ care oferă o gamă largă de servicii în domeniul WEB, precum: Creare Site, Web Design, Realizare Magazin Online şi SEO, Analiză Website (Validări CSS/HTML, Defecte Design, Erori Link-uri, Optimizare pentru Mobil/Tabletă, Validare Cross Browser şi îmbunătăţire website). Toate aceste servicii sunt disponibile la cele mai bune preţuri din România.

Happy Search Engine Optimization!

Ovidiu Dobotă

Copyright © Ovidiu Drobotă, Aprilie 2014.

Anunțuri

Acțiuni

Information

5 responses

6 04 2014
strugarui

Extrem de folositor articol! Mulțumim mult!!

Apreciază

30 04 2014
sandu

este interesant articolul. mi-am deschis un pic mai mult viziunea despre seo! si din propria experienta spun si eu, directoarele web pt link-uri nu ajuta. le-am incercat si eu mai demult dar nu au nici un rezultat

Apreciază

1 05 2014
discerne

Sandu, iti multumesc pentru comentariu! Ma bucur sa aflu ca acest articol ti-a placut!

Apreciază

3 05 2014
geox

link-urile de pe google plus sunt destul de benefice pentru site, deoarece, ele ajuta site-ul pentru a fi indexat mult mai rapid, este un semnal google. ps: bun articol

Apreciază

18 05 2014
joint Ro

Penguinul de la google sanctioneaza site-urile care au foarte multe backlink-uri, e adevarat.. un link de blogroll imi crea aprox. 44k links si nu stiam de ce am fost penalizat dar pe urma am scos link-urile si totul a revenit la normal. De obicei dureaza cam 3 luni pana se actualizeaza webmaster tools de la google 😀

Apreciază

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: