Software-ul nostru cel de toate zilele…

30 03 2014

Cum lucrează un blogger

Atunci când spun că sunt blogger liber-profesionist, ceea ce se creionează în imaginaţia oamenilor poate să varieze din punctul de vedere al timpului poate să varieze de la faptul că lucrez de la 5 dimineaţa la 11 noaptea până la ideea că mă trezesc la ce oră îmi tună, fac ce vreau şi când am chef. Toate acestea sunt exagerate.

Adevărul este că mult din munca mea se petrece în faţa laptopului, cu care am o relaţie de lungă durată. Chiar şi atunci când lucrez consultanţă, training, vânzări faţă în faţă, munca de pregătire pentru ceea ce livrez se face tot cu laptopul în faţă şi cu mobilul în mână.

homeoffice

Am scris acum jumătate de an acest articol: Ce am învăţat până acum şi ce mi-ar face plăcere să mai învăţ de acum înainte (1). Şi am tot intenţionat să îi creez şi o parte a doua, dar cu această ocazie, mi-am dat seama că mult din ceea ce reprezintă o direcţie de învăţare pentru mine stă în software – domeniu în care niciodată nu poţi spune că ştii  multe. Aşa că am hotărât să îi acord o continuare sub un nou titlu.

Cu ocazia asta, îmi depăşesc şi eu frica de a scrie despre tehnologie, cu riscul de a cădea în ridicol, având în vedere că nu excelez la acest capitol. Partea bună este că îţi împărtăşesc şi ţie, cititorul meu zilnic, cam care e plaja programelor care îmi gravitează prin minte şi pe care ţi le recomand şi ţie, orice statut social sau profesional ai avea. Nu am mai pus linkuri la fiecare software în parte. Dacă vrei să ştii mai multe despre un program , dă-i un search pe Google şi îl găseşti.

Am învăţat de-a lungul timpului să folosesc multe programe informatice şi platforme online, simple şi complexe, unele mai bine, altele mai puţin bine. Ordinea e aleatorie.

  

Programe utilitare fundamentale uşor de utilizat pentru tot începătorul pe care le recomand din toată inima:

  1. Total Commander (nu înţeleg de ce se chinuie toată lumea cu o mie de ferestre în explorer)
  2. Antivirusuri (acum am instalat Bit Defender, dar sincer abia aştept să-mi expire licenţa ca să-mi cumpăr una de Kaspersky deja mi-am instalat Kaspersky; am mai încercat Avira, McAfee şi AVG şi nu sunt mulţumit de astea 3 pentru că mi s-a virusat calculatorul în ciuda faptului că le aveam instalate)
  3. Mozilla Firefox – versiunea 13 (nu mai folosesc Google Chrome pentru că ocupă prea multă memorie şi Internet Explorer… pentru că e Internet Explorer:) ). În general, nu recomand nimănui să îşi instaleze ultima versiune pentru că de obicei cele mai noi versiuni sunt pline de bug-uri şi incompatibilităţi.
  4. CCleaner (ca să curăţ calculatorul periodic de cookies, cache, informaţii personalizate şi o mulţime de altă hrană pentru spammeri şi malware)
  5. TrueCrypt (ca să fiu sigur că doar eu ştiu ce am pe calculatorul meu, nu şi Microsoft, FBI, NSA sau SRI)
  6. RamBooster (ca să mai eliberez resursele de memorie când am prea multe programe/ferestre deschise)
  7. Nero Burning ROM pentru scriere de CD-uri, DVD-uri si Blu-Ray-uri, deşi sunt familiarizat şi cu Nero Express (dar nu-l folosesc pentru că îmi lasă mai puţine opţiuni)
  8. Programe de instant messaging şi VoIP (Skype, Yahoo Messenger)
  9. Open Office Writer (nu mai folosesc Microsoft Word de vreo 7-8 ani – Open Office e mai simplu şi e GRATIS + poate genera în câteva secunde versiuni PDF ale fişierului word, ceea ce durează mult mai mult şi e mai complicat în Microsoft Word). De asemenea, m-am obi;nuit destul de repede cu Open Office Calc în loc de Microsoft Excel.
  10. KM Player şi VLC Media Player (cele mai bune playere de fişiere video la momentul actual)
  11. Arhivatoare (WinRAR, WinACE, 7ZIP)
  12. FileZilla (program super simplu de server management)
  13. AutoCorect (program free care corectează greşelile de tehnoredactare şi pune diacritice în textele încărcate în format .rtf şi.txt)
  14. Winamp, pentru muzică. Urăsc Windows Media Player, îl dezinstalez de fiecare dată.
  15. TuneUp Utilities – costă vreo 20-30 de euro pe an licenţa, dar nu vreau să-mi aduc aminte de lentorile şi crash-urile pe care le experimentam când nu îl foloseam. Pur şi simplu transformă orice computer într-o rachetă, dacă ştii să îi foloseşti toate opţiunile şi configurările. Nu te teme, e destul de uşor de intuit care sunt.
  16. aTube Catcher – un software super-simplu de editare video, care face mai multe lucruri, dar mai ales descarcă materiale video de pe YouTube, Daily Motion, Vimeo, etc.
  17. Solveig Multimedia Trimmer – taie filmele în format .avi în bucăţele mai mici, la secundă, cu scopul de a fi mai uşor analizate, distribuite, etc.
  18. ACDSee – un program mediu ca utilitate, care oferă nişte opţiuni destul de basic pentru editarea de fotografii. Nu e chiar perfect, dar m-am obişnuit cu el, deşi în ultima vreme prefer să folosesc Paint.NET pentru editarea de imagini. În plus faţă de ACDSee, Paint.NET e gratuit şi mai avansat (cu condiţia să înveţi să îl foloseşti).

Toate acestea se instalează în Windows şi ocupă destul de puţin. Desigur, cel mai mult RAM îl consumă browser-ul, aşa cum este de aşteptat, cu specificarea că eu lucrez în mod constant cu 20-40 de tab-uri deschise în acelaşi timp.

Promit să continui acest articol cu ceea ce îmi propun să învăţ în domeniul software… mai curând de jumătate de an 🙂

Îţi mulţumesc!

Happy computer operating!

Ştefan Alexandrescu

consultant în strategie de comunicare şi resurse umane

Copyright (C) Ştefan Alexandrescu.

Materialele de pe acest blog sunt supuse acestui disclaimer.


Acțiuni

Information

3 responses

31 03 2014
Noutati 2014 | CE-I CU NOI? – un blog educativ despre comportamentul uman

[…] martie 2014: Listă programe de calculator utile, ușor de folosit de către orice începător – antivirus, programe de downloadat filme, programe pentru îmbunătățit viteza […]

Apreciază

31 03 2014
Olivian Breda

Salut,

Câteva recomandări:
– Chrome cere mai mult RAM, dar e mai performant; RAM-ul e ieftin 🙂
– RamBooster e inutil;
– Nero e bloatware, când îl instalezi vine cu lucruri de care nu ai nevoie; testează, dacă vrei CDBurnerXP
– În Word 2010+ (2010/2013) salvarea unui PDF înseamnă File => Save as. În 2007 și anterioare e de pus un plugin oferit gratuit de microsoft.
– Dacă te uiți la filme pe secvențe, nu tot filmul odată, în BS Player ai opțiunea de a vedea filmul de la secvența anterior deschisă.
– Eu sunt foarte mulțumit de IrfanView.

Apreciază

8 04 2014
Categorii de software pentru profesionişti | DISCERNE

[…] învăţat şi mi-ar face plăcere să le explorez mai temeinic în continuare. Apoi, am realizat acest articol despre programele utilitare pe care le folosesc cel mai frecvent în Windows şi pe care le […]

Apreciază

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

