Cum am promovat Discerne şi cum poţi să atragi şi tu 10.000 de vizualizări pe lună pe blogul tau

I give a blog for your thoughts

În engleză, există vorba „I’ll give a penny for your thoughts” – acum este mult mai simplu… şi mai ales, cu ajutorul WordPress, la îndemâna fiecăruia! Poţi să citeşti ceea ce gândesc, zilnic!

Discerne” mi-a transformat viaţa pentru că m-a ajutat să fiu înţeles mai bine, să mă exprim aşa cum mă regăsesc în multiplele ipostaze ale identităţii mele. M-a ajutat să mă dezvolt, să învăţ mai bine despre ce, cum şi cât să scriu, cum să mă pliez în funcţie de feed-back-urile voastre şi mi-a ajutat stima de sine, întrucât m-am simţit mai important în viaţa cât mai multora dintre voi.

Uitându-mă înapoi peste articolele publicate pe acest blog, mă gândesc:

  • oricât de diverse ar fi, sunt centrate în jurul ideii de comunicare: marketing, persuasiune, psihologia personalităţii;

  • percep o imperfecţiune a stilurilor, a exprimărilor, dar sunt convins pe de altă parte că tu, cititorule, te-ai familiarizat cu acestea sau nu le percepi – ceea ce este minunat;

  • miile de ore de muncă adunate la conţinutul, forma şi structura acestui blog, pas cu pas, săptămână de săptămână, au dat în cea mai mare parte rezultate;

  • dacă nu aş fi avut acest blog, ar fi trebuit să-l inventez, pentru că mi-a servit în atâtea moduri încât acum nu-mi pot imagina viaţa mea fără el;

  • cât de mult m-a responsabilizat şi m-a ajutat să-mi testez şi să-mi descopăr anumite limite.

De aceea, cu drag, îţi recomand bloggingul ca unul dintre cele mai puternice instrumente de autocunoaştere şi dezvoltare! Abordează-l cu curaj şi o lume întreagă se va deschide în faţa ochilor tăi!

Am petrecut peste trei mii de ore pentru a scrie, a îmbunătăţi, a tăgui, a publica şi a promova ceea ce se găseşte acum pe acest blog, gratuit, pentru tine. Informaţie rafinată, selectată cu atenţie, adusă pe cât posibil la zi, cu exemple şi referinţe, pe care să le aplici în viaţa ta profesională sau personală. Îmi doresc să foloseşti aceste informaţii într-o manieră cât mai directă şi să te ajute să iei decizii de calitate, care să te facă mulţumit(ă) de rezultatele lor. Îmi doresc şi sper că a fost, este şi va fi o cărămidă în plus pe care să o pui la dezvoltarea ta, pentru că meriţi.

Am mai socotit de asemenea că, dacă ar fi să cumulez toate vizualizările de la toate articolele de pe toate site-urile şi blogurile pe care le-am publicat vreodată până acum pe internet, începând cu 2005, se ajunge la peste 350.000 400.000 de vizualizări. Ceea ce înseamnă că munca mea de autor a fost accesată de aproape o treime jumătate de de milion de ori în 8 ani.

 

  

Toate acestea au pornit de la zero.

  • fără să am suport masiv din parte vreunui mare blogger;
  • fără să am vreun buget de publicitate;
  • fără să licitez cuvinte-cheie prin Google Adwords;
  • fără să am cine ştie ce cunoştinţe de SEO şi SEM;
  • fără să plătesc consultanţă vreunui specialist;
  • fără să folosesc video, audio sau ATL.

Poţi şi tu să faci asta.

Acţiunile de promovare ale acestui blog din primăvara lui 2011 până acum în octombrie 2014 a fost constituită din următoarele categorii de acţiuni:

 

  

External linking

  1. Am publicat articolele Discerne şi pe alte bloguri / site-uri de specialitate;

  2. Am publicat constant pe alte site-uri articole originale exclusive (mai ales Filme-carti.ro, Economiaonline.ro şi blogatu.ro), de la care am obţinut linkuri către acest blog şi la anumite articole;

  3. Am republicat articole de pe alte bloguri, care au generat linkuri către acest blog prin pingback;

  4. Am scris comentarii pe alte bloguri, cu plasarea de link la acest blog pe numele meu;

  5. Am publicat anunţuri plătite pe sute de site-uri, am publicat comunicate de presă (inclusiv contra cost);

  6. Link exchange;

  7. Am republicat peste 100 de articole pe Scribd, cu link către versiunea originală pe blog – acestea au generat alte câteva mii de vizualizări suplimentare ale conţinutului.

     

      

Optimizare blog

  1. Am urmărit statisticile şi am folosit informaţiilor obţinute de acolo;

  2. Am personalizat titlurile şi linkurile la articole cu multe cuvinte-cheie pentru motoarele de căutare;

  3. Internal linking manual şi automatizat;

  4. Arhiva personalizată manual, actualizată o dată pe sătpămână;

  5. Am creat peste 40 de pagini statice cu informaţii suplimentare despre blog şi activitatea mea, actualizate periodic;

  6. Tagging eficient după cuvinte-cheie de căutare – aproape 1000 de taguri; Cele mai eficiente taguri: business, studenti, negociere, Bucuresti, practic, ponturi.

  7. Am curăţat de 1-2 ori în fiecare an blogul de articole depăşite, am actualizat/rescris articole vechi;

  8. Am publicat periodic retrospective, topuri, grafice şi liste de articole grupate pe subiecte şi categorii, în funcţie de criterii calitative şi cantitative; am plasat un widget în sidebar top 10 al celor mai citite articole din ultima vreme şi un widget cu ultimele 10 articole publicate;

  9. Am restructurat categoriile blogului, odată ce acesta a crescut în complexitatea de subiecte; mi-am organizat, în general, subiectele în funcţie de aceste categorii, de succesul şi utilitatea pe care l-au avut anumite categorii şi subiecte în trecut – altfel spus, am orientat strategic conţinutul blogului spre ceea ce au apreciat cititorii;

  10. M-am ţinut de angajamentul faţă de cititori de a publica un articol nou la fiecare cel puţin 2-3 zile şi am anunţat când am avut perioade mai „lejere”; La începutul anului am promis că voi publica anul acesta câte un post la 1-2 zile.

  11. Am pus la dispoziţia cititorilor posibilitate de abonare prin e-mail şi wordpress

     

      

Networking online

  1. Am înfiinţat newsletter cu livrare automată a fiecărui articol nou (doar primele paragrafe) prin e-mail şi promovarea acestuia, am scris apoi mesaje personalizate către peste 100 din abonaţi, obţinând sugestii şi feed-back-uri utile pentru blogul meu;

  2. Am împărtăşit linkurilor la articolele noi prin Yahoo Messenger, Yahoo Groups, LinkedIn, Facebook şi Twitter;

  3. Am luat, publicat, republicat şi oferit interviuri interviuri (atât luate de mine altora pe acest blog, cât şi interviuri altor bloggeri pe blogurile lor);

  4. Am participat la concursuri de blogging cu articole publicate pe site; am câştigat mai multe asemenea concursuri (locurile 1 şi 2); am împărtăşit aici o listă a materialelor de pe Discerne care au fost premiate;

  5. Am promovat guest posting-ul şi până acum, am obţinut cel puţin câte 2 post-uri de la: av. George Perju, Răzvan Goldstein, psih. Alexandra Sava, Andy „Mihai” Spiridonică, Mihaela Andreea Radu, Bianca Roxana Ionel, Ovidiu Drobotă, Daniel Dinu, Angelina Maertens; am împărtăşit un top al celor mai bune articole scrise de invitaţi . De asemenea, citeşte aici lista lor completă;

  6. Am convins şi pe alţii să împărtăşească pe reţele sociale linkurile la anumite articole

     

      

Offline

  1. Am recomandat blogul în cărţile pe care le-am publicat;

  2. Am trecut blogul pe cartea mea de vizită;

  3. Am vorbit la evenimente despre blogul meu;

  4. Am organizat evenimente offline prin intermediul blogului: lansări de carte, traininguri, workshop-uri;

  5. Am făcut reclamă şi la blog în materialele promoţionale (fluturaşi, afişe) împărţite.

Desigur, toate acestea nu s-au întâmplat peste noapte, ci mai ales cu ajutorul pasiunii mele pentru a scrie conţinut de calitate. Desigur, se putea mai mult, mai repede şi mai bine. Dar eu sunt mulţumit. Acum, poţi să înveţi din experienţa mea.

Îţi mulţumesc!

Marcus Victor Grant,

consultant în blogging

PS: Publicat iniţial în 2014. Actualizat în 2020

Copyright © Marcus Victor Grant 2014-prezent, toate drepturile rezervate.

Materialele publicate pe acest blog sunt supuse acestui disclaimer.

 

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.