Spune-mi ce pofteşti ca să-ţi spun ce-ţi trebuie

Fiecare poftă are o cauză. Unora le este poftă de ciocolată, altora de ceva sărat. Oricare ar fi pofta pe care o ai, uneori este atât de puternică încât te face să ieşi din casă în miez de noapte şi să te duci la magazin să-ţi cumperi mâncarea după care salivezi. Pofta de un anumit aliment este modul corpului prin care îţi spune că duce lipsă de vreo substanţă din acea mâncare. Şi de multe ori ca să-ţi satisfaci într-adevăr pofta, trebuie să mănânci altceva decât crezi că ai nevoie.

back at the fridge

***

[nota Ştefan Alexandrescu] Am primit materialul de mai jos prin e-mail. Conţine sfaturi foarte utile de la Ştefan Dănuţ, care îmi pare că s-a documentat destul de bine cu privire la lucrurile pe care le sugerează. Nu ştiu cine este Ştefan Dănuţ, dar cu siguranţă nu cred că se va supăra că am publicat sugestiile sale mai ales că în încheiere, invită pe toţi primitorii să trimită mai departe mesajul. Aşa că citeşte, foloseşte şi dă mai departe rândurile de mai jos. Nu mă pricep să spun dacă ce a scris e corect sau greşit, dar pare destul de util ce scrie aici. Am tăiat din material porţiunile asupra cărora nu eram sigur sau pe care nu le-aş recomanda eu personal.

Pe tema diferenţelor dintre „vreau ” şi „trebuie” am scris personal aici şi aici.

Redau mai departe restul materialului lui Ştefan Dănuţ.

***

Dacă ţi-e poftă de ciocolată. Ai nevoie de magneziu. Pe care îl găseşti în nuci, seminţe, legume, fructe.
Dacă ţi-e poftă de ceva dulce… Ai nevoie de:
crom pe care îl găseşti în brocoli, struguri, brânză, fasole boabe, pui, ficat de viţel;
carbon pe care îl găseşti în fructe proaspete;
fosfor pe care îl găseşti în pui, vită, ficat, peste, ouă, lactate,nuci, legume, fulgi;
tryptophan pe care îl găseşti în brânză, carne de miel, ficat, spanac, cartofi, stafide.
Dacă ţi-e poftă de pâine, pâine prăjită, ai nevoie de azot. Pe care îl găseşti în mâncăruri proteice: peşte, carne, fasole boabe, nuci
Dacă ţi-e poftă de grăsimi (chipsuri), prăjeli, ai nevoie de calciu. Pe care îl găseşti în muştar, ceapă, brocoli, legume, susan, brânză, nap
Dacă ţi-e poftă de cafea sau ceai, ai nevoie de:
fosfor pe care îl găseşti în pui, vită, ficat, peste, ouă, lactate, nuci, legume, fulgi;
sulf pe care îl găseşti în gălbenuşul de ou, ardei roşii, usturoi, ceapă, sare;
fier pe care îl găseşti în peşte, carne de pasăre, fructe de mare, verdeaţă, cireşe negre.
Dacă ţi-e poftă de alcool, sau pastile care să te relaxeze, ai nevoie de:
proteine pe care le găseşti în carne de pui, de porc, nuci, lactate, fructe de mare
calciu pe care îl găseşti în muştar, ceapă, brocoli, legume, susan, brânză, napi

potasiu pe care îl găseşti în măsline negre, cartofi, spanac, verdeţuri amare.
Dacă ţi-e poftă de gheaţă, ai nevoie de fier. Pe care îl găseşti în peşte, carne de pasăre, fructe de mare, verdeaţă, cireşe negre.
Dacă ţi-e poftă de mâncare prăjită, ai nevoie de carbon. Pe care îl găseşti în fructe proaspete.
Dacă ţi-e poftă de băuturi acidulate, ai nevoie de calciu. Pe care îl găseşti în muştar, ceapă, brocoli, legume, susan, brânză, nap.
Dacă ţi-e poftă de mâncăruri sărate, ai nevoie de cloruri. Pe care le găseşti în peşte, lapte de capră, sare de mare.
Dacă ţi-e poftă de mâncăruri acide, ai nevoie de magneziu. Pe care îl găseşti în nuci, seminţe, legume, fructe.
Dacă ţi-e poftă de lichide, ai nevoie de apă. Trebuie să bei circa 8-10 pahare de lichid pe zi.
Dacă ţi-e poftă de solide, mai degrabă decât lichide, ai nevoie de apă. Corpul tău a fost deshidratat pentru o perioadă aşa lungă de timp încât nu mai simte nevoia de apă. Trebuie să bei cât mai multă apă posibil pentru a reveni la normal.
Dacă ţi-e poftă de băuturi reci, ai nevoie de mangan. Pe care îl găseşti în alune, nuci, arahide, ananas, coacăze negre.
Dacă ai anumite pofte în perioada premenstruala, ai nevoie de zinc. Pe care îl găseşti în carnea roşie, fructe de mare, rădăcinoase, salată, legume cu frunze.
Dacă îţi este mai mereu foame, ai nevoie de:
siliciu pe care îl găseşti în nuci, seminţe
tirozină pe care o găseşti în suplimentele de vitamina C, portocale, verdeţuri, legume şi fructe roşii.
tryptophan pe care îl găseşti în brânză, carne de miel, ficat, spanac, cartofi, stafide.
Dacă nu ai poftă de mâncare, ai nevoie de:
vitamina B1 pe care o găseşti în fasole, nuci, seminţe, ficat;
vitamina B3 pe care o găseşti în ton, carne de vită, pui, curcan, porc, legume, seminţe;
cloruri pe care le găseşti în peste, lapte de capră, sare de mare.
Dacă ţi-e poftă de tutun, ai nevoie de:
siliciu pe care îl găseşti în nuci, seminţe;
tirozină pe care o găseşti în suplimentele de vitamina C, portocale, verdeţuri, legume şi fructe roşii.
Dacă ţi-e poftă de apă, nu eşti bolnav, doar ţi-e sete.
carrotandstick1

POMELO
Pomelo (grapefruit) se cultivă în Taiwan, India, Malaesia, Indonesia, Noua Guinee, dar şi în zonele mai calde din America. Pulpa fructului este galbenă cu variaţii de roz şi roşu, are gustul ca un grapefruit dulce. Este cel mai mare fruct dintre citrice, ajungând uneori până la dimensiunile unui pepene uriaş. Coaja galben-verzuie este moale şi groasă şi poate fi folosită la prepararea marmeladei. În China coaja este folosită şi la prăjituri. În Vietnam florile sunt folosite pentru prepararea parfumurilor. În general se consuma fructul pur şi simplu. Pomelo este bogat în vitamina C. Conţine luteină, betacaroten, potasiu, fier, magneziu şi calciu.
Să ţinem minte şi vitaminele B1, B2, B3, B5 şi B9. Coaja poate fi folosită pentru tratarea rănilor pielii. Pomelo poate fi consumat pentru pentru prevenirea şi tratarea răcelilor şi gripelor. Stimulează sistemul imunitar. Ajută în divere boli printre care cancerul, bolile aparatului circulator, varicele, hemoroizii, durerile de articulaţii. Pomelo are proprietăţi diuretice ajutând la tratarea obezităţii. Are doar 42 calorii la 100g de pulpă. Este un stimulator digestiv ideal. Mulţi susţin efectele sale împotriva stresului. Se înmulţeşte rapid prin seminţe şi are nevoie de 4 ani pentru a face fructe. Planta obţinută este deosebit de decorativă şi în casă.

SFATURI!!!

*Trup*
1. Bea multă apă
2. Ia un mic dejun de rege, un dejun de prinţ şi o cină de cerşetor
3. Mănâncă mai multă mâncare care creşte în copaci şi în plante şi mai puţin din cea care este manufacturata
4. Aşează-te, în linişte, cel puţin 10 minute în fiecare zi
5.  Dormi cel puţin 7 ore
6. Cântă dansează şi joacă-te mai des
7. Citeşte mai multe cărţi

*Personalitate*
8. Nu-ţi compara viaţa cu a celorlalţi. N-ai nicio idee cum poate fi viaţa lor.
9. Evită gândurile negative, sau lucrurile pe care nu le poţi controla. Investeşte mai degrabă energia în momentul prezent.
10. Nu face prea mult. Cunoaşte-ţi limitele.
11. Nu-ţi pierde preţioasa ta energie în bârfe (a vorbi de rău pe cei ce nu sunt prezenţi)
12. Invidia este o pierdere de timp. Tu ai deja tot ceea ce îţi trebuie.
13. Viaţa este prea scurtă pentru a o risipi detestând
14. Împacă-te cu trecutul tău ca să nu-ţi ruineze prezentul
15. Nimeni nu are grijă de fericirea ta, decât tu însuţi
16. Nu trebuie să câştigi fiecare ceartă. Acceptă să fii în dezacord.

*Societate*
17. În fiecare zi, dă ceva bun cuiva
18. Iartă atât cât este posibil
19. Petrece timp cu oamenii mai în vârstă şi cu cei mici
20. Încearcă să faci cel puţin trei persoane să surâdă, în fiecare zi
21. Ce gândesc ceilalţi despre tine, nu este treaba ta
22. Serviciul tău nu va avea grijă de tine când vei fi bolnav. Familia şi prietenii tăi, DA. Păstrează legătura.

*Viata*
23. Aruncă tot ce nu este util, păstrează ce este frumos sau vesel
24. Fie vorba de o situaţie bună sau rea, ea se va schimba
25. Puţin contează cum te simţi, scoală-te, îmbracă-te şi prezintă-te
26. Ce este mai bun, urmează să ţi se întâmple
27. Când te trezeşti dimineaţa, mulţumeşte-I lui Dumnezeu că eşti în viaţă

Ultimul şi nu cel mai puţin important.
28. Transmite acest ghid celor ce-i iubeşti

Bucuria inimii fie mereu cu tine!
Ştefan Dănuţ

Anunțuri

2 păreri la “Spune-mi ce pofteşti ca să-ţi spun ce-ţi trebuie”

  1. Frumoasa urare” Bucuria inimii sa fie mereu cu tine!” Nu m-as plictisi s-o aud in fiecare zi, de dimineata….:) Oricum , circula de ceva timp pe internet, indemnurile astea de viata. Nu in forma aceasta, desigur.

    n data de 4 februarie 2014, 20:28, DISCERNE

    Apreciază

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s