Retrospectiva Discerne 2011-2013

Ca la fiecare început de an, am pregătit o retrospectivă a blogului Discerne. Atât pentru anul ce a trecut, cât şi per ansamblu. Iată o istorie detaliată.

2012-emailteaser

2011 pe scurt

Pe 8 martie, am lansat blogul cu primul articol public, Brandul lui Gigi. Am publicat primele 6 luni, la intervale neregulate, mai ales articole despre negociere şi persuasiune, branding personal şi metaprograme. Multe din articolele acestea le-am rescris sau le-am şters, din diferite motive. Din acelea, acum au mai rămas doar vreo 30 de articole publice, care estimez că sunt doar jumătate din ce am publicat atunci.

La sfârşitul anului, Discerne a ajuns în căutările pe Google primul şi al doilea rezultat de pe prima pagină după „discerne”. Al doilea rezultat era tot blogul Discerne. A treia era definiţia din dicţionar.

record absolut de zi: 489 de vizualizări, 28 decembrie 2011

raportul WordPress pentru 2011

2012 pe scurt

Cu Discerne, am câştigat Campionatul Naţional de Blogging 2012! De asemenea, am câştigat şi campania Profi te premiază – Powered by Vodafone! Şi nu doar atât! Marius Călugăru, a.k.a. Blogatu, mi-a luat anul care a trecut un interviu despre blogging. Bianca Ionel mi-a luat un interviu despre brandingul personal, iar la sfârşitul anului, am  reuşit să public prima mea carte pornită de la articole publicate pe bloguri: Căile persuasiunii în negociere. Vă invit să citiţi şi acest interviu cu mine pe marginea acestui volum la care am lucrat din 2005. Discerne a devenit principalul blog pe care public.

Prima pagină a depăşit 10.000 de vizualizări, iar tot blogul peste 50.000 de vizualizări. Numărul de abonaţi a sărit de 100. Numărul de post-uri publice a depăşit 150, din care peste 100 de articole. Record absolut de zi: 649 de vizualizări, 26 septembrie 2012

Discerne a intrat în top 200 de bloguri din România pe Zelist (de la jumătatea lui mai la jumătatea lui iulie 2012), atingând chiar poziţia 129 (fă click pe imagine).

evolutie Discerrne 2012

raportul WordPress pentru 2012

2013 pe scurt

Discerne a devenit blog colectiv, având 2 colaboratori constanţi: av. George Perju şi Răzvan Goldstein. A depăşit de curând aceste zile 150.000 de vizualizări, şi 300 de post-uri. A atins cifra de 250 de abonaţi. Prima pagină a depăşit 24.000 de vizualizări. În fiecare zi, sunt cel puţin 300-400 de vizualizări de la cel puţin 150-200 de internauţi (record absolut de zi: 509 de vizualizări, 10 decembrie 2013). Mi-am concentrat atenţia exclusiv pe blogging doar aici, am abandonat celelalte bloguri pe care scriam. Luna noiembrie a adus un record remarcabil: peste 10.000 de vizualizări.

În 2013, Discerne a mai câştigat locul 1 sau 2 la trei alte campanii de blogvertising.

La sfârşitul lui 2013, mi-am luat o foarte utilă pauză.

raportul WordPress pentru 2013

Situaţia în ianuarie 2014

Luni, 6 ianuarie 2014, s-a înregistrat ziua cu cele mai multe vizualizări, în ultimele 15 luni: 546 – deci chiar mai mult şi decât recordul din 2013 – şi asta în perioada de pauză!

Uitându-mă înapoi peste majoritatea articolelor, îmi dau seama că în marea lor parte, ele conţin un mesaj pozitiv, educaţional, încurajator. Perspectiva unui ansamblu al lor ansamblu este foarte utilă, întrucât după ce vei fi citit 20, 30, 40 de articole de la arhivă, cu siguranţă vei fi învăţat ceva care pus în practică, va îmbunătăţi lumea ta, compania ta, relaţiile tale cu alţii.

Îmi place să cred că te-am inspirat, că te-am informat şi că ţi-am oferit întrebări şi răspunsuri pe care poate nu ştiai că le căuţi. Mă găsesc tot mai des în situaţia în care le recomand unor clienţi sau cursanţi de-ai mei să citească anumite articole pe care le-am scris, deoarece am sintetizat pe acest blog multe cunoştinţe valoroase, la care acum îmi vine uşor doar să fac trimitere, spre a le împărtăşi cât mai uşor.

Cele mai multe vizite, în afară din România (113.000+), au venit, în perioada 25 feb 2012 – 10 ianuarie 2014, în ordine din:

  • Moldova, Italia, Statele Unite ale Americii, Italia, Marea Britanie, Germania (între 1000-6000 de vizualizări din fiecare),
  • Suedia, Spania, Franţa, Austria, Belgia, Canada, Olanda, Elveţia, Ungaria, Polonia, Grecia, Danemarca (între 100 şi 1000 de vizualizări pentru fiecare din acestea) şi
  • alte 85 de state.

E ceva. Sunt cam jumătate din statele globului pământesc 🙂

Recapitulare

Din cele peste aprox. 400 de post-uri publicate până acum pe Discerne, 302 sunt publice, inclusiv acesta. Restul au mai dispărut pe la diferite curăţenii pe blog. Din cele 302 post-uri publice, 220 sunt articole cu conţinut original scris în întregime de mine.

302 post-uri:

51 posturi care sunt scrise de alţii în afară de Ştefan Alexandrescu

18 liste de articole şi retrospective

13 post-uri autopromoţionale

220 de articole de conţinut (nu doar post-uri), originale (nu preluate din alte părţi) de conţinut (nu doar promoţionale) scrise de mine (nu guest-post-uri). Detalii la arhivă . Aceste cifre sunt valabile acum, 14 ianuarie 2014. Ele se vor schimba, cu siguranţă, în timp.

Am conceput acest articol ca pe o retrospectivă foarte meticuloasă şi de aceea, am realizat o serie de tabele pe care te invit să le accesezi aici cu topurile celor mai bune articole şi pagini de pe acest blog scrise, pe 2011, 2012, 2013 şi per ansamblu.

Cele mai bune şi cele mai citite articole şi pagini pe Discerne

Te invit să rămâi alături de Discerne şi în 2014! Îmi propun să public câte un post la fiecare 1-2 zile.

Îţi mulţumesc!

Ştefan Alexandrescu, blogger

Anunțuri

O părere la “Retrospectiva Discerne 2011-2013”

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s