Câteva ponturi despre cum să nu pici examenul de conducere dacă îţi doreşti carnetul de şoferi în România (Chestionare auto DRPCIV)

În România, permisul de conducere este unul dintre cei mai importanţi factori care aduc avantaje profesioniştilor angajaţi. Elevii şcolilor de şoferi nu sunt pregătiţi suficient pentru a obţine examenul de teorie DRPCIV (Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor) doar pe baza şcolii de şoferi. Zilnic sunt căutări de site-uri de chestionare auto DRPCIV. Astfel de site-uri sunt puţine, concurenţa e mare şi fiecare încearcă să găsească un site relevant cu informaţiile necesare pentru a obţine un permis de conducere. La majoritatea şcolilor de şoferi, nu există chestionare auto DRPCIV, ca elevii să se poată pregăti pentru examen. Instructorii auto recomandă cărţi de legislaţie rutieră, dar nu este suficient a se învăţa doar din respectivele manuale. Cei de la DRPCIV au construit întrebări pentru chestionare auto, cu mici “capcane”. De aceea, elevii caută site-uri de chestionare, ca să obţină examenul de teorie mai uşor. Aproximativ, 60% dintre elevii care dau sala, pică examenul de teorie DRPCIV pentru că nu au pregătirea suficientă. Degeaba se învaţă din acele cărţi de legislaţie rutieră, dacă cei de la DRPCIV construiesc în fiecare an întrebări “capcană”.

 

  

Ponturi despre cum să treci examenul la sală

Aş vrea să ofer câteva sfaturi pentru cei care vor să dea examenul de teorie DRPCIV (sala). Pentru prima dată, trebuie să fii atent şi să citeşti toată întrebarea cu răspunsurile. Vei rezolva întrebările pe care le ştii cu siguranţă ca să te apropii mai rapid de final şi să acumulezi cât mai multe răspunsuri corecte. Este cea mai bună metodă pentru a obţine examenul. După ce ai trecut de această “etapă”, va trebui să rezolvi întrebările pe care consideri că le ştii cât de cât, doar că vei fi nevoit să foloseşti butonul “răspund mai târziu”. Astfel, şansele în a obţine cât mai multe răspunsuri corecte, se adeveresc. Înspre final, rămân acele întrebări pe care nu le ştii sau pe care nu le-ai întâlnit niciodată. Nu este o mare problemă, iar dacă eşti atent le vei putea rezolva. Majoritatea răspunsurilor sunt logice, drept fapt cu excepţia întrebărilor “capcană”. Vei avea maxim trei întrebări cu mai multe răspunsuri corecte. Pot fi două întrebări cu două răspunsuri corecte şi o întrebare cu trei răspunsuri corecte. În general, aceste întrebări sunt lăsate pe mai târziu deoarece ele sunt considerate “capcană”.

 

  

Ponturi despre cum să treci examenul de traseu

Traseul cu examinatorul. (staturi utile pentru examenul de conducere)

Examenul de conducere a automobilului începe dimineaţa, după ora 9:00. De obice, vin în jur de 6 examinatori care fac prezenţa instructorilor auto. Nu trebuie să vă lăsaţi intimidaţi de atitudinea lor „răutăcioasă”, deoarece în timpul examenului s-ar putea să aveţi probleme. Este firesc să aveţi emoţii, dar ele pot fi înlăturate doar atunci când sunteţi deja cu examinatorul în maşină. După ce au făcut prezenţa instructorilor auto, ei stabilesc orele şi locurile de pornire a elevilor care vor urma să susţină examenul. Veţi fi anunţaţi de către instructor la ce oră veţi avea traseul şi punctul lui de pornire. Poate fi din orice parte a oraşului, evident, nu doar din locul în care a fost făcută prezenţa instructorilor auto.

Înainte de pornire, când veţi fi cu examinatorul în autovehicul, el se va uita pe dosarul vostru, ca să verifice dacă aveţi toate actele în regulă şi să vadă dacă aţi fost admişi la examenul de teorie. Între timp, va trebui să verificaţi oglinda retrovizorie, oglinzile stânga-dreapta a maşinii, centura de siguranţă, stabilitatea semnalizatoarelor, poziţionarea scaunului şi butonul de avarii. Acest lucru va crea o impresie bună pentru examinator şi astfel, el vă va întreba dacă sunteţi gata pentru a parcurge traseul.

La volan, în timpul examenului, atenţia trebuie sporită la maxim. Este foarte important să fiţi atenţi la sensurile giratorii, culorile semaforului, la pietoni, la indicatoare şi marcaje (rutiere), benzile de circulaţie, intersecţiile cu prioritate de dreapta, la tramvaie şi la biciclişti. Fiecare greşeală se depuncteată iar la acumularea a 21 puncte, automat veţi fi respins.

 

  

Eliminări din examen.

Dacă nu veţi acorda prioritate de trecere la pietoni, automat veţi fi respinşi din examen. De asemenea, dacă veţi trece pe culoarea roşie a semaforului sau pe culorile galben-roşu a semafoarelor în timp real. Pentru semnalizări incorecte sau pentru încălcarea marcajelor greşit, veţi fi penalizaţi cu 7 puncte. La finalul examenului, veţi merge în locul în care va urma un alt elev să fie examinat.

Examinatorul vă va spune dacă aţi fost ADMIŞI sau RESPINŞI la examen. În general, dacă eşti atent şi respecţi normele regulamentului rutier, nu ai cum să nu fii admis la examen. Multă lume crede că în cazul în care îţi moare motorul la volan, eşti automat respins. Acest lucru nu este adevărat. Mie personal mi-a murit motorul în timpul examenului şi nu am fost depunctat. Examinatorii nu depunctează elevii pentru „moartea motorului” în timp de examen. Este omeneşte a greşi când vine vorba de ambreiaj iar acest lucru nu expune nici un pericol. Până şi celor cu cea mai multă experienţă la volan, le moare motorul. Încurajez să nu vă panicaţi dacă vă moare motorul în timpul examenului. Indiferent de motiv şi indiferent dacă examinatorul ridică tonul. Nu are voie să vă depuncteze dacă îţi moare motorul.

Rar, dar se întâmpla, examinatorii îţi pun mâna pe volan sau apelează la pedalele disponibile pentru ei. Acest lucru nu este neaparat unul rău. Ei consideră acest lucru o măsură de siguranţă când văd conducători agresivi la volan. Astfel, nu are rost să bagi în seamă acest aspect când eşti în timpul conducerii automobilului. Succes la examen!

Vă recomand site-ul de chestionare auto www.c-drpciv.ro, deoarece are toate informaţiile de care este nevoie pentru a te pregăti în a obţine permisul de conducere, respectiv examenul de teorie (sala). Are la dispoziţie: chestionare auto DRPCIV, codul rutier, regulamentul rutier, conduita preventivă, conducerea ecologică, indicatoare şi marcaje rutiere, măsuri de prim ajutor şi noţiuni de mecanică. Cei care fac chestionare auto pe site-ul oficial DRPCIV, pot folosi bara de “căutare întrebări” pentru a obţine răspunsul corect, care este marcat cu culoarea roşie. De asemenea, site-ul are toate înterbările oficiale DRPCIV, cu răspunsuri corecte, marcate tot cu culoarea roşie. Referitor la indicatoare/marcaje rutiere, ele sunt explicate concret şi disponibile cu imagine, dar este necesar să faceţi click pe titlul indicatorului rutier ca imaginea să fie afişată. Pe blogul site-ului veţi găsi informaţii utile pentru conducătorii auto şi diverse experienţe din viaţa de zi cu zi la volan, relatate de conducători auto cu experienţă.

Articol scris de Ovidiu Drobotă. Copyright (C) Ovidiu Drobotă, noiembrie 2013

Publicat de Marcus Victor Grant

31 de gânduri despre „Câteva ponturi despre cum să nu pici examenul de conducere dacă îţi doreşti carnetul de şoferi în România (Chestionare auto DRPCIV)

    1. Aici ţin să te contrazic pentru că vorbesc DIN EXPERIENŢĂ PROPRIE. Am relatat tot ce mi s-a întâmplat. Nu am fost depunctat când mi-a murit motorul în trafic (examinatorul mi-a spus că e firesc şi se mai întâmplă). De asemenea, examinatorul a intervenit şi mi-a pus mâna pe volan. NU AM CĂZUT la examenul de conducere. E vorba de circumstanţe. Foarte mulţi elevi intră în panică atunci când le moare motorul sau când li se pune mâna pe volan. TE ROG SĂ CONSULŢI un instructor auto pentru că NU MI SE PARE NORMAL să vorbeşti prostii. E anormal, nu normal. TOTUL ESTE RELATIV.

      Apreciat de 2 persoane

      1. Ai dat spaga in mortii matii’ , cum sa nu te depuncteze pt moartea motorului scrie pe fisa de examen ca te depuncteaza , si daca iti pune mana pe volan sau apeleaza la pedale se considera ca a intervenit ,deci esti picat . Ai postat din experienta de ADMIS cu banutzi 😉 !

        Apreciat de 1 persoană

  1. Oprirea motorului se penalizeaza cu 6 puncte. Interventia pe pedale/volan se face pentru „eviatrea unui pericol iminent” si „valoreaza” 21 puncte.
    Daca ati trecut examenul inseamna ca ati avut un examinator cumsecade. Daca erati domnisoara probabil nu ati mai fi trecut. Asta e parerea mea.

    Apreciat de 1 persoană

  2. Am fost prima la examenul de conducere. Instructorul a dus masina la spalat si cred ca au fost bujiile ude. Motorul mi-a murit de cateva ori. A fost singura greseala pe intreg parcursul examenului de 20 min. Am fost respinsa. Colega care m-a urmat la examen a avut aceleasi probleme… Si politistul nu si-a pus nici o intrebare in legatura cu acest fapt… Daca esti domnisoara si iti moare motorul esti mancata… Desi am luat sala cu 26 puncte… Incompetenti si rau voitori… Nu sunt constructivi… Vai si amar!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Ieri am dat traseu pentru a doua oara si examinatorul mia zis ca este indecis sa mi dia carnetul sau nu,greseli nu am avut nimic de grav ,motorul sa inchis o singura data dar domnul mia pus de trei ori eu nu am zis nimic,mi se pare stranu ca mia cazut acelasi examinator de doua ori parca ar avea ceva cu mine.Va rog imi poate cineva raspunde

      Apreciat de 1 persoană

  3. Buna, ieri am dat proba practica pentru permis auto si am fost declarata admis. Motorul mi s-a oprit o data si m-a penalizat cu 5 puncte si o data mi-a sarit semnalul si nu am vazut si m-a penalizat 6 puncte. Am plecat de la parcarea de deasupra pasajului Marasesti – Buc, am iesit spe Mall Vitan, am facut stanga pe Calea vitan sper piata Alba Iulia unde am facut o parcare laterala. In rest nici o alta greseala. Pe parcurs mi-a zis ca blochez strada dar am asteptat pana am avut liber. Din punctul meu de vedere daca estI atent teeci. Pentru mine a fost prima data cand il sustineam si ma bucur foarte mult ca am trecut. Salutari

    Apreciat de 1 persoană

  4. Bun articolul. Multumesc.
    Cat despre romanasii care au impresia ca ei nu reusesc ca toti le sunt impotriva, care se oftica de faptul ca unora li se trec cu vederea anumite lucruri sau ca singura metoda in Romania e sa dai spaga, nu-i baga in seama.
    Uite-te la textele lor si vei observa ca 70 la suta sunt analfabeti. Deci, who cares?

    Apreciat de 1 persoană

  5. Azi era să ma rastoarne un berbec de examinator. M-am opus și i-am atenuat cât am putut manevra apoi am redresat imediat autovehiculul.
    M-a picat susținand ca am luat miinile de pe volan.și a trebuit sa intervină. Pe aștia nu-i examinează nimeni? Mi-e și frică să mai urc la volan cu ei in dreapta data viitoare… .

    Apreciat de 1 persoană

  6. Pontul suprem este sa pui ceva în plic. Altfel nu ai cum sa iei orașul. Bafta la cei care mai dau examenul pe bune..poate au șanse. Aici se fac cele mai mari șmecherii. Orașul plin de analfabeți cu carnet de conducere…ca sa vezi cine conduce pe străzile noastre minunate

    Apreciat de 1 persoană

  7. Am dat traseul pe 30 iunie, mi-a murit motorul de 5 ori in rampa si am fost eliminat… deci o oprire de motor se pune 5 puncte, nu se trece cu vederea cum scrie in articol. acum trebuie sa astept pana pe 29 septembrie ca sa pot da iar traseul. Pur si simplu masina nu tragea de niciun fel, desi urcasem o rampa de 30 de grade fara probleme la examen… eh, la a doua a avut draci cred masina… iar rampa aia o puteai urca si cu o bicicleta la a 21-a viteza… era de maxim 10 grade…

    Apreciat de 1 persoană

  8. din experienta proprie: motive i-ti gasesc oricum, daca vor sa te pice nu poti comenta.Si cum vor sa fim perfecti la examen cand te programeaza dupa 3 luni din nou la traseu.Unde sa conduc in timpul asta doar sa dau bani pe ore in plus .Nu e corect asta in contextul in care in celelalte situatii stiti voi care inchid ochii la orice.Deci traim in Romania si nimic nu este corect.

    Apreciat de 1 persoană

  9. Cel mai mult la scoala conteaza instructorul,chestie la care nu am dat prea mare importanta si m-am ars la traseu.Trebuie exersat pe toate tipurile de drumuri din oras,intalnite toate situatiile de prioritate si explicate .Eu am luat sala cu 26 si am picat la traseu cu 21 neacordand prioritate .Scolile de soferi traiesc pe spinarea celor ce nu promoveaza din prima ,cum ar trebui in mod normal,iar intructorii in special cei mai in varsta stiu foarte bine asta si profita la maxim fentand cat pot de mult elevii.

    Apreciat de 1 persoană

  10. Da sunt in situatie similara picat dar de ce?Pt ca la sc de soferi din Franta au si simulatoare ceea ce este de mare ajutor.In Romania totul se face gen intructie in armata si nu prinde la toti.Dai ex cu politia iar inconvenient major psihic,examinatorii civili ar fi cei mai indicati..

    Apreciat de 1 persoană

  11. Am facut chestionarele de pe site, dupa ce am si platit… am picat sala cu 19 puncte, desi chestionarele le luam pe toate cu 24 cel putin. Am intalnit la examen niste intrebari pe care nici nu cred ca le citisem pana atunci, ori daca le-am intalnit la chestionare, asta a fost odata sau de doua ori.. ideea este ca site-ul nu mi se pare cel mai ok mod de a invata, pentru ca de multe ori se repetau si de 2 ori o intrebare la un test. Si uite ca am picat.. mi-am luat apoi chestionarele din librarie, care aveau tot explicatii la răspunsuri, si le treceam in general pe toate (cand am incercat prima data), insa erau foarte multe intrebari (cam 40-30%) pe care nu le întâlnisem pe site, printre care si cele care imi picasera la examen.. Personal, dupa experienta asta, nu prea as recomanda un site. iti dau in chestionare intrebarile aleatoriu, si risca sa-ti pice niste intrebari in mod repetat, iar cele care par a fi mai grele si la care trebuie sa fii pregatit de acasa foarte bine, te trezesti ca nu le stii la examen.. si cand ai textele in fata, chiar daca nu te cronometrezi, e altfel.. mai incercuiesti un cuvant cheie, mai stergi.. deja am un feedback de cand fac chestionarele de pe foi, le vad, le citesc de mai multe ori, si e mai bine pentru mine cel putin. Daca reusesc, am sa dau feedback si dupa ce mai dau odata examenul, de asta asta o sa fiu pregatita mult, mult mai bine. Nici nu ma asteptam sa fie asa catastrofal.. cum spuneam, pe site păreau mult mai putine intrebari.

    Apreciat de 1 persoană

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.