Cum să vinzi o investiţie pe termen lung, partea I

Fiecare dintre noi lucrăm în vânzări, fie că o ştii sau nu, fie că vrei sau nu. Din vânzări ies bani. Nu există alte metode prin care o idee, un serviciu, sau un produs, se poate transforma în bani decât prin vânzare. Convingem sau nu în funcţie de cât de bune sunt argumentele noastre pentru interlocutor. Cu toţii ştim cât de greu este să vinzi ceva care constituie o investiţie pe termen lung. Cele mai importante investiţii pe care eu le-am făcut au fost consider că rămân cele în educaţia mea – şi aici nu mă refer la anii obligatorii de şcoală despre care am scris cu alte ocazii, deşi au contat şi aceia.

Astăzi vă propun să studiem excelenţa. Să studiem un exemplu de „aşa da!” în ceea ce priveşte modul prin care o companie înţelege să convingă publicul ei de avantajele pe care le vinde. pentru că, de fapt, dincolo de produse, fiecare companie vinde idei, iar fiecare client cumpără beneficii. În momentul în care se produce o tranzacţie reuşită de idei vs. beneficii, avem o vânzare. Iar vânzările fac lumea să se învârtă. Nu banii, ci vânzările. Da, da, chiar vânzările pe care tu şi eu şi toată lumea trebuie să le stăpânească.

Ei bine, atunci când am descoperit site-ul de promovare al produselor Arctic TET mi s-a desfăşurat prin faţa ochilor o încântare pentru orice marketer. Materiale aşa de profesioniste rar îmi este dat să găsesc. Oamenii aceştia chiar au îneles cum trebuie să arate un site de prezentare al produselor. Arctic a investit foarte mult în conceptul de educaţie în elecronomie, deoarece dacă utilizatorii înţeleg cum anume fiecare din micile decizii pe care le iau zi de zi le influenţează viaţa într-o manieră care poate face diferenţa dintre confort şi inconfort, dintre sărăcie şi economisire şi dintre o sănătate păstrată şi una consumată.

arctic-tet

Ieri am făcut numai o mică demonstraţie cu privire la unul dintre avantajele economisirii de energie electrică. Te invit să (re)citeşti articolul Aceşti bani care sunt timpul nostru. Astăzi îmi propun să intru în detalii cu privire la mai multe din avantajele, beneficiile, economiile pe care le-am găsit. Să vedem cum ştie această companie să-şi vândă marfa inovatoare.

Ideea centrală, miezul, esenţa, nucleul în orice demers de vânzare este să ştii ce contează pentru interlocutor, criteriile. În primul rând, înainte de toate, Arctic îţi prezintă câteva din criteriile după care să îţi alegi un frigider, o maşină de spălat, un cuptor încorporabil sau o plită încorporabilă. Nu ştii criteriile? Nicio problemă! Le afli! Ai deja un criteriu care contează mult pentru tine? Perfect! Afli care sunt avantajele după criteriul ales de tine. De fapt, sunt atât de multe avantaje încât dacă vrei să îţi cumperi ceva, poţi să petreci şi câteva ore pe site – nu pentru că ar fi complicat, ci pentru că sunt atât de multe produse şi atât de multe beneficii, încât ai toate informaţiile necesare pentru a lua o decizie avizată. În dreptul fiecărui produs, ai o serie de funcţii, care sunt marcate grafic şi explicate. Aruncaţi numai o scurt privire la acest video.

Acum să luăm câteva dintre ele pe rând. Cum te ajută acestea pe tine şi cum m-ar ajuta acestea pe mine. În acest articol, tratez doar Frigidere şi combine frigorifice.

Eco-Fresh  EcoFresh este o funcţie care extinde perioada de conservare a alimentelor perisabile, prin menţinerea temperaturii aproape de 0°C, ideală pentru a păstra carnea care nu trebuie congelată sau produsele lactate. La ce mă ajută asta pe mine? Păi eu, de exemplu, ţin post miercurea şi vinerea, aşa cum ştiu sigur că multe alte milioane de români fac. Ceea ce înseamnă că dacă eu de exemplu gătesc un produs de carne luni seara şi nu îl termin până marţi, miercuri nu pot să-l mănânc, iar joi să zicem că am una din acele zile în care plec de acasă la 7, vin la 22 şi mă duc direct să mă culc. Asta presupune carnea să stea de luni seara până abia sâmbătă. Să zicem că vineri seara lucrez până târziu sau mă duc la vreun eveniment, ajung acasă noaptea pe la 3 şi mă trezesc pe la 11 dimineaţa. Ei bine, cu această funcţie, pot să am încredere că acea carne poate fi mâncată şi sâmbătă la prânz sau chiar seara. Şi va avea mare parte din prospeţime păstrată, cu ajutorul acestei funcţii. În condiţiile în care folosesc un frigider vechi, pe care îl mai şi am de împărţit cu încă două persoane (acum stăm în trei), nici nu mă hazardez să gătesc luni carne pe care ştiu că nu o mănânc până marţi seara. De fapt, în sistemul de acum, uneori nu mai gătesc deloc carne – ceea ce înseamnă mai mulţi bani daţi pe alte produse care să o înlocuiască, din punctul de vedere al valorii nutritive. Beneficii: timp (găteşti mai rar, păstrezi mai mult în frigider), bani (alimente care nu se strică), confort (încă o grijă mai puţin pe cap), sănătate.

Eco-Frost-FreeEcoFrost Free este o funcţie care previne formarea gheţii în cele două compartimente ale combinei frigorifice. Esteeee! În final, nu mai trebuie să trec prin calvarul dezgheţării frigiderului, cu oale, oliţe şi ulcele prin frigider şi prosoape şi cârpe care să reţină apa ce se scurge pe jos! Am o oroare de asta! După ce le strângi, trebuie să le storci în lighen şi să le pui la uscat – adio dezgheţat frigiderul şi spălat rufe în acelaşi interval, mai ales iarna! Am avut într-o vreme un frigider la care lipsea uşa de la congelator. Ghici ce! Termostatul era înţepenit! Tot frigiderul era un congelator. Trebuia dezgheţat o dată la două săptămâni. Până şi mâţa colegei de apartament se uita la mine cu maaare mirare. Ei bine, dacă aş avea o combină frigorifică cu funcţia EcoFrost Free din gama Arctic TET (Tehnologie de Economisire pe Termen lung), s-ar menţine un nivel optim de umiditate prin intermediul circulaţiei curenţilor de aer. Ah, şi că tot vorbeam despre termostat, cel de la combinele frigorifice Arctic au o deosebită flexibilitate care-ţi permite să stabileşti nivelul de temperatură pe care îl doreşti la un moment dat. Beneficii: timp (dezgheţarea frigiderului), sănătate (calitatea alimentelor).

Eco-LEDClaim-ul celor de la Arctic este că folosind EcoLED, consumi de 7 ori mai puţină energie atunci când ţii uşa frigiderului deschisă. Durata de viaţa a becurilor LED este tot la fel de mare cu cea a aparatelor. Am mai lăudat aici tehnologia LED-urilor. Sincer, mi se pare că de 7 ori este puţin, e o cifră sigură. Cred că economiseşti chiar mai mult de atât. Dacă eu aş avea bani suficienţi, mi-aş pune becuri cu LED-uri peste to în casă. Sunt mult mai bune chiar şi decât becurile economice. Becurile cu LED-uri au cel puţin aceeaşi intensitate luminoasă, consumă mult mai puţin şi emit mai puţină căldură în compartimentul frigorific. Beneficii: economie de energie electrică, bani (mai puţin consum electric).

Eco-BuzzDe câte ori ţi s-a întâmplat să ai probleme cu sistemul de închidere al uşii? Aici este un şpil: guma specială care este folosită la frigiderele vechi trebuie curăţată de murdărie, din când în când. Nu de puţine ori, m-am trezit că am lăsat câteva ore frigiderul deschis. A consumat mai multă electricitate, iar unele alimente s-au alterat. Gama Arctic TET foloseşte funcţia de avertizare sonoră EcoBuzz atunci când ai lăsat  uşa de la frigider deschisă mai mult de 1 minut sau nu ai închis-o bine. Beneficii: economie de energie electrică, bani (alimente care nu se strică, mai puţin consum electric).

Multi-Frost-ZoneMultiFrost Zone este un compartiment bine împărţit al combinelor frigorifice din gama Arctic TET pentru congelarea alimentelor de dimensiuni mari, o tăviţă detaşabilă pentru fructe şi legume mici şi o tăviţă pentru gheaţă. Eu în general prefer să cumpăr legume congelate rapid, sunt mai sănătoase decât cele la conservă şi chiar mai ieftine, dacă ştii de unde să le iei. Congelatorul actual pe care îl am la frigider funcţionează pe un principiu simplu, dar incomod: înghesuie şi închide uşa repede. Atunci când deschizi uşa de la congelator, prinde puţinele chestii ce riscă să pice de acolo şi alege ce vrei. Destul de complicat, mai ales când ceea ce vrei să găteşti se găseşte fix în fundul congelatorului. Beneficii: bani (spaţiu de depozitare pentru mai multe produse, poţi cumpăra o cantitate mai mare la reducere), confort (accesibilitate), consum electric scăzut (ţin uşa de la frigider mai puţin timp deschisă pentru operaţiuni).

ECO-BREEZEEco Breeze este o funcţie ce asigură mai puţine variaţii de temperatură, printr-un sistem de răcire tip multiflow. Această răcire se produce cu ajutorul curenţilor de aer care circulă constant în compartimentele frigorifice din combină. Rezultatul este că temperatura şi umiditatea sunt distribuite uniform. Aşa, bun, la ce foloseşte asta? Păi, mai ales vara e minunat să bagi capul în frigider ca să te mai răcoreşti puţin. Glumeam! – nu m-am putut abţine, mi-am amintit de un văr de-al meu care folosea metroul pe post de ventilator 🙂 Cu toţii ştim că depinde destul de mult cât se umezesc anumite produse atunci când le punem în anumite locuri în frigider. Ei bine, revenim la situaţia de care povesteam aici. Trei colegi de apartament. Fiecare are câte un raft. Ei bine, ce te faci dacă pe raftul tău de frigider, alimentele se umezesc mai mult, sau mai puţin? Ei bine, cu această funcţie, poţi să pui alimentele oriunde doreşti. EcoBreeze le va menţine la acelaşi nivel de prospeţime mai mult timp, indiferent unde le pui în frigider. Beneficii: timp (mai lung de conservare a alimentelor), bani (mai puţine alimente stricate), sănătate (mai puţine alimente stricate).

ECO-DUAL-BALANCEEco Dual Balance este sistemul prin care poţi evita ca iaurtul tău să miroasă a peşte sau şniţelele tale precum borşul făcut de două zile, adică evită îmbinarea mirosurilor. Cam nasol, de exemplu, dacă unul din colegii de apartament lasă borcanul cu iuţeală de la bunica desfăcut în tot frigiderul sau mirosul de la ketchupul dulce al colegei de apartamentie împrăştie asupra orezului meu, mai ales atunci când mie-mi place ketchupul picant. Această funcţie păstrează umiditatea la un nivel dublu faţă de sistemul tradiţional No Frost – deci alimentele nu se vor mai dezhidrata atât de repede. Beneficii: confort (mai ales pentru cei care sunt sensibili la kinestezicul din NLP), sănătate (alimente mai hidratate), timp (calitatea alimentelor, iarăşi).

Ei bine, aşa da promovare! Cel puţin eu, în viaţa mea am promovat şi am vândut multe tipuri de produse şi servicii şi pe cuvânt de onoare, niciun client şi nicio companie pentru care am lucrat până acum nu  a avut vreo prezentare atât de clară, detaliată, structurată şi stilată a produselor lor. Aici se vede că departamentul de marketing îl sprijină pe vânzător în demersul de a vinde produsele unor clienţi care caută beneficii reale, calculabile, demonstrabile!

Ei bine, antreprenorule sau liber-profesionistule, aşa să faci şi tu faţă de clienţii tăi când ai de vândut ceva!

Ţi-a plăcut acest articol? Îţi place să te joci? Ei bine, te invit să joci un joc online extrem de distractiv şi educativ care te va ajuta să înţelegi ce înseamnă să gândeşti economic în viaţa de zi cu zi. Joacă Electronomic ca să înveţi cum să stăpâneşti tehnologia economisirii pe termen lung!

electronomic

Cu acest articol m-am alaturat campaniei “Consultant in Electronomie”. Poti castiga saptamanal, in luna iunie, electrocasnice din gama TET. Vino si tu pe www.consultantinelectronomie.ro.

Îţi mulţumesc!

Ştefan Alexandrescu,

consultant în strategie de comunicare şi resurse umane

Copyright (C) Ştefan Alexandrescu. Materialele de pe acest blog sunt supuse acestui disclaimer.

8 gânduri despre „Cum să vinzi o investiţie pe termen lung, partea I”

  1. Un look mereu chic necesită multe investiţii, aşa încât orice idee de a economisi timp, energie şi bani, pe care să le poţi realoca menţinerii acestei imagini elegante, este binevenită. La asta s-a gândit şi Arctic atunci când a conceput noua gamă de produse, Arctic TET, cu Tehnologie de Economisire pe Termen lung. TET încorporează soluţii tehnologice menite să ofere beneficii concrete: economie de energie şi apă, rezultate de gătire şi spălare mai performante, siguranţă sporită şi confort în utilizare, economie de timp şi economie de bani. Gama Arctic TET include trei categorii de electrocasnice: aparate frigorifice, maşini de spălat rufe, cuptoare şi plite incorporabile. Produsele înglobează o serie de funcţii moderne care permit multiple opţiuni de utilizare a electrocasnicelor, în funcţie de stilul de viaţă, toate oferind însă un avantaj practic esenţial: economia de bani. Combinele frigorifice Arctic cu tehnologia TET dispun de funcţii noi precum EcoFrostFree, sistem de răcire No frost de nouă generaţie sau EcoLED, funcţie de iluminare pe bază de LED-uri, Eco Buzz, Eco Breeze, Eco Dual Balance sau MultiFrost zone, care asigură condiţii optime pentru păstrarea alimentelor preferate şi facilitează utilizarea şi întreţinerea frigiderului, oferind astfel un plus de confort, cu un consum redus de energie.

    Apreciază

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

