De la Ana la Caiafa, partea a IV-a: Ping-Pong instituţional

Bine v-am regăsit! Reiau povestea păţaniei mele cu SNSPA-ul de unde am lăsat-o acum aproape două luni. Am scris aici şi aici care este demersul normal şi oficial pentru a-ţi viza actele de studii pentru recunoaşterea lor în străinătate. Scriu despre acest subiect pe de-o parte, pentru:

  • a vă împărtăşi această experienţă absurdă şi aproape incredibil de acceptat care mi-a consumat o mulţime de timp, nervi şi bani, ţinându-mă pe drumuri;
  • a vă demonstra că pe cei de la instituţiile de stat unde studiaţi îi doare fix în pix de viitorul vostru şi că toate politicile de profesionalizare a învăţământului sunt doar vorbă-n vânt (voi scrie săptămâna viitoare despre ceea ce consider eu că este cu adevărat viitorul educaţiei în România);
  • a vă împărtăşi, celor care aţi avut (ne)fericita şansă de a absolvi mastere la ID (distanţă) la SNSPA în ultimii ani, care este chinul prin care e posibil că va trebui să treceţi pentru a vă obţine actele necesare.

Acesta este, totodată şi un articol despre responsabilitatea instituţională şi modul în care, de fapt, cei care ar trebui să constituie modele de la care învăţăm, promovează o cultură a pasatului mâţei în ograda celuilalt, într-un cerc nesfârşit de „nevinovaţi” care te plimbă de la Ana la Caiafa. Dacă aceasta este educaţia pe care  o dăm, nu e de mirare că societatea românească e aşa cum e şi va fi şi mai rău pe timp ce trece. Voi mai continua pe marginea acestui subiect, întrucât îmi propun ca această mini-serie de articole să numere 6-7 post-uri.

Eram cu povestea la mijlocul lui februarie 2013. Aşteptam un răspuns atât de la SNSPA, cât şi de la MECTS, în urma situaţiei descrise aici.

Cristian Mihăilescu mi-a solicitat să depun o copie xerox a dosarului meu cu actele de studii de la SNSPA la registratură, în completarea memoriului. Am înregistrat dosarul complet cu copiile xerox cerute sub numărul de înregistrare 71.683 din 18 februarie 2013.

Am fost marţi, pe 19 februarie 2013 la minister, la dl. Mihailescu de la CNRED. El mi-a spus ca este foarte sigur ca de la registratura ministerului s-a trimis prin posta, cu recomandata, un document elaborat de catre CNRED catre SNSPA. Mi-a aratat chiar si jurnalul de iesiri, in care figura 71225 pe o iesire de la minister catre SNSPA, in data de 07.02.2013.

M-am dus la SNSPA la dl. Dragnea si i-am spus de asta. Dl. Dragnea a iesit din birou, a intrebat secretara daca a venit ceva de genul descris la căsuţa poştală a SNSPA. Ea a confirmat ca nu s-a gasit asa ceva.

M-am intors la dl. Mihailescu si l-am intrebat prin ce mijloc, mai precis, s-a trimis documentul. Dl. Mihailescu a sunat la registratura, in legatura cu posta si a aflat ca documentul de fapt nu plecase din registratura, deoarece doamna de la minister care se ocupa cu asta avea convingerea ca „de cand e lumea” se face ca cineva de la SNSPA trece pe la registratura sa ridice corespondenta de la minster pt SNSPA si ca asta nu s-a mai intamplat de pe 6 feb. Asadar, dl. Mihailescu doreste sa stie daca dl. Dragnea doreste sa trimita pe cineva de la SNSPA ca sa ridice corespondenta.

M-am intors la SNSPA, l-am asteptat pe dl. Dragnea, care mi-a spus ca nu doreste sa trimita pe cineva de la SNSPA care sa se duca si sa ridice corespondenta. L-am intrebat daca n u cumva ar putea vb. cu dl. Mihailescu direct in legatura cu asta. Dl. Dragnea mi-a comunicat ca are o relatie buna cu dl. Mihailescu si nu vrea sa si-o strice (‽‽‽‽‽‽‽‽)

Prin urmare, m-am intors la dl. Mihailescu si i-am comunicat ca SNSPA nu va trimite pe cineva sa ridice corespondenta de la minister. Dl. Mihailescu a dat atunci telefon la registratura si a rugat-o pe doamna care se ocupa de posta sa trimita documentul prin posta catre SNSPA. Doamna respectiva a refuzat, intrucat considera neprotocolara decizia: mai intai trebuia sa primeasca de la SNSPA in scris o hartie oficiala care sa ateste faptul ca s-a schimbat modul de corespondenta intre minister si SNSPA (‽‽‽‽‽‽‽‽). Domnul Mihailescu a insistat. Nu mai stiu ce s-a intamplat cu documentul original (cum si daca a fost trimis), dar dl. Mihailescu a scotocit de pe undeva un numar de fax de la SNSPA si a trimis un exemplar prin fax al documentului trimis.

M-am intors la dl. Dragnea si i-am comunicat nr. de fax la care dl. Mihailescu sustine ca a trimis documentul: 0213122535. Domnul Dragnea a afirmat ca numarul este de la rectorat si ar trebui sa ajunga.

Am insistat sa imi petrec astfel o dimineata intreaga, la sfarsitul careia nu eram pe deplin sigur ca ministerul a reusit sa transmita o hartie catre SNSPA. Desigur ca nu era treaba mea sa fac asta, era doar interesul meu. Speram ca aceasta mostra de comunicare institutionala să fi fost suficienta pentru a remedia prin observatie, daca nu prin altceva, niste probleme in comunicarea manageriala si relatiile publice intre MECTS si SNSPA. Nu a fost.

Timpul a trecut şi toată lumea implicată cumva în poveste amâna. La data acestei situaţii, dna Corbu era plecată din ţară. Dl. Dragnea nu dădea semne că se grăbea cineva să răspundă efectiv cererilor făcute de CNRED.

Joi, 28 februarie 2013. Am o nouă audienţă cu dna Corbu, decanul FCRP. Punând o serie de întrebări concrete, cu privire la procedura de comunciare între SNSPA şi MECTS, dna Corbu a recunoscut că nu ştie şi mi-a sugerat să vorbesc cu rectorul şi cu secretarul şef SNSPA, ceea ce am şi făcut a doua zi.

Răspunsul pe care l-am primit de la prof. univ. dr. Alina Bârgăoanu (rectorul SNSPA, 021 318 08 81 , 0745 045 152  e-mail: alina.bargaoanu@comunicare.ro) în prezenţa secreatrului şef al SNSPA, Sorin Dragnea (021.318.08.98; 021.318.08.97) a fost suprarealist.

Astfel, planurile de învăţământ la ID  de la SNSPA, vizate de MECTS (despre care Dragnea susţinea cu două luni înainte că nu există), s-ar găsi în aşa-zisa „arhivă” de la SNSPA, care se găseşte pe lângă Cernica. De fapt, această arhivă e o cămăruţă unde au fost zvârlite la grămadă cam toate maldărele de acte care nu mai aveau loc în sediul central al SNSPA cu intrare de pe str. Vasile Alecsandri nr. 6. Iar între ele, femeile care lucrau acolo nu puteau să scotocească pentru că era încă frig şi acolo nu era încălzire. Aşadar, absolvenţi SNSPA la ID, dacă vă trece vreodată prin minte ideea să vă vizaţi actele de studii, să nu vă aşteptaţi să reuşiţi să faceţi asta iarna, decât dacă eventual faceţi o chetă pentru un calorifer electric la tantele alea care mută hârtii probabil cu lopata. Ah, DACĂ or avea şi electricitate acolo! Deja îmi imaginam o poieniţă idilică şi o căsuţă ca în Hansel şi Gretel, unde singurele chestii puse la îngroşat erau rândurile de praf pe acte. Halucinaţia dlui Dragnea era, se pare, pe vremea aceea, că problema s-ar rezolva într-o săptămână.

Şi s-a făcut martie şi s-a făcut primăvară. Şi, cum se spune la „Mafia”, toată lumea se trezeşte, mai puţin…. ghiciţi cine!

VA URMA

PS: Dacă ţi-a plăcut acest post, citeşte-le şi pe celelalte din această serie! Iată prezentarea ei pe larg, cu linkuri către toate articolele!

Happy education!

Îţi mulţumesc!

Ştefan Alexandrescu

Copyright (C) Ştefan Alexandrescu.

Materialele de pe acest blog sunt supuse acestui disclaimer.

6 păreri la “De la Ana la Caiafa, partea a IV-a: Ping-Pong instituţional”

  1. Ne vedem nevoiţi să adăugăm că această stare de fapt (care nu este străină şi unei bune părţi a populaţiei urbane) este generată şi întreţinută încă, de lipsa unei voinţe politice clare de susţinere a exerciţiului democratic de către structurile politice şi statale, precum şi de modesta ofensivă a societăţii civile pentru punerea în operă a unui proces care trebuie să fie actor principal, şi anume, parcurgerea drumului de la cadrul democratic – la exerciţiul democratic.

    Apreciază

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

