Recenzii de seriale publicate în 2012

28 12 2012

Spooks: Code 9 (2008) creat de David Wolstencroft

Un serial britanic de spionaj, destul de atipic, conceput ca o naraţiune cu început şi sfârşit, în 6 episoade a câte 45-48 de minute, pe tema: „ce-ar fi dacă Londra ar fi rasă de pe suprafaţa pământului de o bombă atomică la Jocurile Olimpice din 2012?”. Deşi pasabil la nivelul valorii artistice, „Spooks: Code 9” este foarte bine făcut şi cu desăvârşire original, ocupându-şi un loc memorabil în SF-ul de anticipaţie, aproape de „1984” (la care face referire directă), „Children of Men” şi „Minority Report”.

Citeşte continuarea >>

The Newsroom (2012) creat de Aaron Sorkin

Redacţia nu se urmăreşte. Se studiază. Trebuie să fii într-o stare intelectuală optimă, să stai lipit/ă cu ochii de ecran, să nu laşi nimic să te deranjeze şi să-ţi iei notiţe. Cel mai bine e să îl ai pe DVD cât mai repede posibil. Este un serial extraordinar care te provoacă să-ţi foloseşti inteligenţa, să cercetezi şi să gândeşti pentru tine. Tocmai de aceea, te cinsteşte ca pe un spectator avizat, şi nu ca pe unul ignorant. Dacă ţi se pare prea dificil, atunci uită de „Redacţia” şi uită-te mai bine la ştiri.

Citeşte continuarea >>

Pentru început, trebuie să vă spun că nicio cronică serioasă a acestui serial nu poate fi scurtă. Redacţia este unul dintre cele mai bune şi inteligente seriale pe care aveţi ocazia să le vedeţi la TV de multă vreme încoace. De fapt, este atât de inteligent, încât e de-a dreptul periculos! Periculos pentru că dacă nu ai suficiente informaţii şi nu arunci un ochi critic la spectacol, s-ar putea să te numeri printre cei manipulaţi! Dar nu am de gând să reiau argumentele extinse pe care le-am prezentat prin cronica pe care vă invit să o citiţi în engleză pe Debug Your Mind.

Columbo (1971-2003) Creat de William Link şi Richard Levinson

În întregime un „one-man show”, Columbo s-a poziţionat ca unul dintre cele mai inteligente serii TV dintre cele poliţiste, contribuind la crearea unei aure a poliţistului imbatabil ce rezolvă cu puterea minţii şi prin viclenie crime ce par perfecte. Desigur, această aură nu are nimic de-a face, în cele mai multe cazuri cu ceea ce era sau este, de fapt, poliţia americană. Trecând totuşi peste ficţionalizarea şi mistificarea premiselor, acesta se dovedeşte a fi unul din cele mai recomandate seriale pentru toţi spectatorii.

Citeşte continuarea >>

The Apprentice  USA (2004-2012)  creat de Mark Burnett

„The Apprentice”, serialul original american cu Donald Trump, este unul din cele mai apreciate, populare şi remarcabile din istoria televiziuni americane. Rolul absolut revoluţionar pe care l-a avut este confirmat de:

• cele 4 premii pentru cel mai bun serial;
  • cele 9 nominalizări la Emmy pe care le-a avut de-a lungul timpului;
  • cele 5 seriale care au fost realizate în SUA, Australia, Noua Zeelandă, Irlanda şi Marea Britanie sub acelaşi brand;
  • cele 12 sezoane în 8 ani care îl fac unul din cele mai longevive reality shows difuzate în SUA. Al treisprezecelea sezon a fost confirmat;
  • audienţa de milioane de telespectatori care aşteaptă cu sufletul la gură fiecare episod în premieră pe NBC

Citeşte continuarea >>

De asemenea, urmăreşte serialul direct pe youtube! Mai jos, ai linkul la o sinteză a serialului în Brazilia.

O Aprendiz

La Piovra (1984-2001) creat de Ennio de Concini

Fără îndoială, cel mai bun serial poliţist al tuturor timpurilor. Niciodată nu s-a mai făcut unul mai bun şi nici nu se mai poate face. Şi nu doar poliţist. Combinând într-o manieră tot mai complexă şi elaborată filmul poliţist cu cel politic şi cu cel de spionaj, La Piovra este şi unul din primele thrillere geopolitice, o super-coproducţie internaţională (Italia, Franţa, UK, RDG, Austria, Germania, Spania, Suedia – vezi detalii la sfârşitul articolului) a cărei acţiuni se desfăşoară pe 4 continente: Europa, Asia, Africa şi America de Nord. Italia, Franţa, Elveţia, Germania, Cehia, Luxemburg, Turcia, SUA sunt tot atâtea locuri de desfăşurare a acţiunii pe câte limbi sunt vorbite.

Citeşte continuarea >>

Hello! Sandy Bell (1981-1982) Regia: Hiroshi Shidara, Kazumi Fukushima

Haro! Sandiberu  este o capodoperă a studioului japonez Toei Animation. Mulţi scriu greşit „Bell” ca „Belle” – greşeală uşor de înţeles, dat fiind că românii au văzut filmul în franceză. Ulterior, Sandy Bell a fost detronată de Sailor Moon în preferinţele copiilor şi adolescenţilor (cu care, de altfel, seamănă), dar Sandy Bell şi-a câştigat un loc de cinste în subconştientul tuturor.

Citeşte continuarea >>

Miami Vice (1984-1990) Creat de Anthony Yerkovich

La aproape 30 de ani după „Miami Vice”, influenţele sale culturale încă mai reverberează. Miami Vice a revoluţionat genul poliţist în televiziune şi în cinema, pornind de la conceptul „MTV Cops”. Premisa filmului a pornit de la o lege care a fost dată în statul american Florida la începutul anilor ’80, prin care brigada de moravuri (în engleză vice) a poliţiei avea dreptul să confişte averile şi proprietăţile celor condamnaţi pentru trafic de droguri, ceea ce includea: vile imense, iahturi de lux, Farrari-uri şi costume de firmă (Armani, Gucii, Versace, etc.) şi să pună la dispoziţia poliţiştilor sub acoperire pentru a prinde traficanţi de droguri, de arme ş.a.m.d.

Citeşte continuarea >>

Ascultă pe alese  muzica Miami Vice gratis online!

Mission: Impossible (1966-1973) Creat de Bruce Geller

Unul dintre cele mai inteligente şi importante seriale americane de spionaj din toate timpurile, Mission: Impossible a revoluţionat televiziunea la acea vreme, îmbinând o performanţă tehnică de excepţie (montaj, imagine, sunet, scenografie, muzică, machiaj) cu un spectacol excelent scris şi foarte bine regizat. Vreme de 35 de ani, serialul a deţinut recordul mondial pentru cel mai lung serial de spionaj în limba engleză. A adus inovaţii importante în formatul şi limbajul cinematografic folosit în filmele de gen şi mai ales în domeniul folosirii muzicii originale în particular şi a coloanei sonore în general.

Citeşte continuarea >>