În acest decembrie se negociază viitorul tău!

Între aprilie 2011-decembrie 2012, am lucrat intensiv la un proiect care s-a născut, în forma sa incipientă, încă din 2005: o carte profesionistă despre tehnici de persuasiune în negocierea pentru afaceri. Proiectul editorial se intitulează Căile persuasiunii în negociere şi va apărea chiar în acest decembrie. Stai pe-aproape, urmăreşte blogul, pentru că am să te anunţ unde şi când o voi lansa!

  

Despre ce este vorba?

Sunt unele cărţi care îţi deschid ochii şi te învaţă cum funcţionează minţile oamenilor. Ceea ce învăţăm din acestea are potenţialul de a ne schimba viaţa. Am scris această carte cu gândul la cartea pe care mi-aş fi dorit să o citesc (dar nu am găsit-o), ca profesionist în formare, acum 10 ani, pentru a înţelege cum să conving clienţii şi să-mi vând ideile.

Căile persuasiunii în negociere se doreşte a fi un ghid practic pentru a face un pas înainte în viitorul unei cariere de negociator. Cei care doresc să lucreze în vânzări, contracte, marketing, relaţii publice, politică vor găsi în această carte o incursiune minuţioasă, peste nivelul teoriilor familiare tuturor. În acelaşi timp, este o carte ce este uşor de înţeles chiar şi pentru un nespecialist. Este concepută încât oricare cititor să aibă ce învăţa din ea.

Îmi doresc ca acest ghid să ajungă nelipsit de pe biroul şi din biblioteca oricărui tânăr în curs de specializare şi îi salut cu entuziasm pe toţi cei care, în căutările lor, au ajuns la acest volum. Fie ca strategia cuprinsă în el să vă inspire, aşa cum şi eu am fost inspirat de mentorul meu în negociere: Ştefan Prutianu, căruia cu recunoştinţă şi plecăciune îi dedic această carte.

Coperta Caile persuasiunii 3 dec 2012

Am căutat să ilustrez principiile de negociere formulându-le ca pe nişte legi psihologice şi adăugând un strop de programare neuro-lingvistică/neuro-linguistic programming (NLP). Şi, cum întotdeauna am căutat mai degrabă acoperişul ştiinţific al psihologiei decât mirajul eclectic al NLP, mi-am propus demontez psihologic negocierea pentru a afla cum funcţionează ea, pe înţelesul tuturor, dincolo de tot ce s-a scris până acum.

  

Cui se adresează?

Scriu în special pentru tine, liberul-profesionist, antreprenorul sau tânărul/a cu 1-2 ani de experienţă în comunicare, vânzări şi negociere, pentru că doreşti să îţi consolidezi/îmbunătăţeşti experienţa cu nişte strategii concrete. Şi, desigur pentru compania în/pentru care (îţi propui să) lucrezi.

Scriu şi pentru tine, studentul care ai învăţat deja negocierea vreo doi ani; pentru tine, cel/cea interesat/ă să înceapă să aplice, în carieră şi în viaţa personală, persuasiunea şi negocierea într-o manieră profesionistă. Prin excelenţă, cei mai interesaţi ar fi cei care se specializează în afaceri, finanţe, relaţii internaţionale, ştiinţe politice, jurnalism bănci, comunicare, psihologie şi lingvistică. Dacă te regăseşti, această carte este pentru tine!

Apoi, poate cel mai important, scriu şi pentru tine, cel sau cea care nu ai mai citit până acum o carte despre comunicare. Acest ghid este un bun punct de pornire dacă doreşti să ai o comunicare mai eficientă cu ceilalţi, să fii mai convingător/oare şi să te cunoşti mai bine.

  

 

Ce conţine cartea?

Structura tripartită a conţinutului cărţii (6 capitole teorie, 6 capitole strategie şi 6 capitole tehnici şi tactici practice) reia invitaţia lui Eleanor Roosvelt: „Faceţi ce puteţi, acolo unde sunteţi, cu ceea ce aveţi”.

Pentru a citi şi a înţelege această carte, pasiunea şi interesul pentru psihologie şi comunicare nu este de ajuns. Căile persuasiunii în negociere te pune la lucru. Te trimite să aplici, să verifici, să studiezi ce au mai scris alţii şi să îţi dezvolţi propriile strategii. Chiar dacă citeşti cartea în metrou/autobuz/tren/avion sau în timp ce stai la o coadă, te invită să o reiei în tihnă, la un birou, să îţi iei notiţe şi să îţi fai un plan.

În această carte vei regăsi o compilaţie de reguli, legi, tehnici, tactici, întrebări, tipare şi cuvinte-cheie de nelipsit din arsenalul celui care convinge, într-o manieră succintă, exemplificată şi uşor de înţeles. Viziunea de ansamblu este una de business, dar partea practică a cărţii poate fi aplicată şi în viaţa de zi cu zi. Chiar dacă nu avem nevoie să convingem oameni de afaceri, fiecare din noi lucrează într-un fel sau altul în vânzări. Scopul comunicării este dorinţa de a influenţa. Acum ai ocazia de a învăţa cum, la un nivel profesionist. Te invit să îţi formezi o imagine citind oricare din aceste articole care au fost dezvoltate în volum.

Structura persuasivă a unei scrisori de dragoste

În cine au românii încredere

Cărămizile fundamentale ale personalităţii

La ce ne ajută să cunoaştem şi să înţelegem metaprogramele

Dinamica metaprogramelor

Instrumente psihometrice de evaluare a resurselor umane bazate pe metaprograme 

De asemenea, vei găsi interesante câteva din comentariile celor care au citit cartea.

Cuvântul negociere nu este specific vieţii de zi cu zi, deşi tot timpul negociem, adesea fără poate să ne dăm seama.

Abilitatea, curajul de a lua în serios negocierea ca pe o practică activă şi în viaţa personală este un rezultat al aplicării principiilor acolo unde în primul rând este cel mai provocator să cerem, şi de unde ne este cel mai greu să obţinem: în mediul profesional, la locul de muncă.

  

Structura volumului

Secţiunea I. ABC-ul negocierii

Secţiunea II. Vorbeşte-le pe limba lor!

Secţiunea III. Arena celor care negociază

Secţiunea IV. Anexe

Secţiunea V. Află mai multe!

Secţiunea VI. Verba Volant, Scripta Manent

  

Din cuprins

Reguli şi principii în negociere • încredere • feţele autorităţii • manipularea din bazar • harta şi teritoriul • criterii • valori • cum afli ce e important pentru interlocutor • controlul emoţiilor în negociere • canalul şi strategia de convingere • cum să vorbeşti pe limba interlocutorului • arta persuasiunii • controlul asupra negocierii • diversiuni • subversiuni • cacialmale • cuvinte persuasive • legi ale puterii • tactici • trucuri • tehnici • strategii • ponturi • structuri persuasive

  

Editura Creative Vision Publishing International funcţionează în cadrul companiei Artis Consulting & Training şi are ca obiect de activitate publicarea de manuscrise de valoare informativă şi culturală, adresată publicului urban, tânăr, cu studii universitare şi care doreşte să urmeze o carieră de succes în ariile comunicării.

Principalele valori ale Creative Vision sunt: dezvoltare, strategie şi perspectivă.

  

crop logo 2

  

Descrierea tehnică:

Căile persuasiunii în negociere, de Ştefan Alexandrescu, ediţia I, decembrie 2012, editura Creative Vision Publishing International, Bucureşti, România, ISBN 978-973-87634-4-9. Conţine bibliografie, referinţe şi index. Format A5, 234 p., tipografiat la Iaşi.

Articol actualizat la 10.11.2014

Îţi mulţumesc!

Happy professional development!

Ştefan Alexandrescu,

consultant în strategie de comunicare şi resurse umane

Copyright (C) Ştefan Alexandrescu. Materialele de pe acest blog sunt supuse acestui disclaimer.

Anunțuri

21 de păreri la “În acest decembrie se negociază viitorul tău!”

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s