Începuturile fotografiei (o noapte umplută de lumină)

4 11 2012

M-am nascut intr-o familie cu multe aparate de fotografiat, desi nu pot spune ca m-am nascut si fotograf. Pe la inceputurile anilor ’90 erau acele aparate rusesti sau din Germania de Est, Holga Smena fiind printre cele mai simple (da,acel aparat care astazi este considerat fiind pentru hipsteri) pana la cele avansate de la Zenit sau Praktika. Dupa aceea, pe la sfarsitul anilor ’90 aparusera aparatele japoneze, de la Olympus, Kodak, Nikon, Canon, Minolta, dar eu, copil mic fiind, credeam ca exista numai acele aparate simple, care le incarci cu film si doar faci poze. Totusi, erau fascinante si tin minte cat de mult o rugam pe mama sa ne lase si pe noi sa facem o poza, doua.

A mai durat cativa ani pana cand mi-am dat seama ca aparatele devenisera digitale, iar tata si-a luat un aparat compact care era digital (si la fel ca aparatele analoge,era foarte fascinant si imi doream sa pun mana pe el). Mare bucurie a fost cand tata mi-a dat acel aparat compact inainte sa plec intr-o calatorie pentru o luna jumate si atunci am simtit instant “EU+APARAT=LOVE”. Am fost de nedespartit de acel aparat mic si compact pentru ceva timp, insa exact precum in cartile cu iubiri tragice, despartirea era de neevitat. Cand tata s-a decis sa-si cumpere al doilea DSLR din viata lui, mi l-a vandut pe primul mie. In acelasi timp, urmand un curs de fotografie la liceu, m-am invatat despre fotografia clasica, am lucrat cu developarea pozelor de tip analog si de atunci am continuat, un proces intreg de a invata, de a fotografia si de a observa momente care sa fie imprimate pe un senzor electronic (uneori si pe film de gelatina).

M-am invatat despre cel mai important lucru din fotografie, lumina. Nu exista lumina, nu exista fotografii de facut. Ador lumina naturala, in special cea de la rasarit si apus, insa problema o stiim cu totii: dureaza mult prea putin timp. Fiind mare fan asupra controlului care il detin peste aparatul meu (de mult timp setez totul manual), am observat cum imi doresc sa detin si controlul asupra luminii. Din pacate, nu pot controla soarele si norii. Insa exista remedii. Intai, vreau sa iti prezint urmatoarea situatie, in care banuiesc ca toti fotografii, fie aspiranti ori profesionisti, s-au aflat:

Blitzul de studio portabil Quantuum R+ Dual Power 600Ws ar fi perfect de achizitionat in cadrul campaniei realizata blogalinitiative.ro si www.market-photo.com pentru a putea detine controlul asupra luminii si rezultatului final. Deci: lights, camera, action!

Această prezentare necesită JavaScript.

Daca vrei si tu sa participi in campanie, urmeaza linkurile de mai sus, si inscriie-te in campanie pana pe data de 10 noiembrie. De asemenea, va invit pe pagina de Facebook celor de la Market Photo pentru a lua parte de articolele inscrise in campanie si de fotografii realizate de artisti internationali recunoscuti. Mai mult, nu uitati sa vizitati Market Photo si pe Twitter pentru a lua parte de cele mai noi promotii si oferte.

Happy photographing and blogging!

Razvan Goldstein

Copyright (C) noiembrie 2012 Răzvan Goldstein. Răzvan Goldstein este, ca şi George Perju şi Alexandra Sava, guest author pe Discerne.

Acțiuni

Information

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

