Toată lumea vrea iPhone? Şi eu, şi eu!!!

Acest articol este pe jumătate un pamflet. Nu mă întrebaţi care jumătate, nici eu nu ştiu 🙂 Distracţie plăcută şi daţi mai departe!

Târg de joburi. Decembrie 2012, Bucureşti. Prânz. Aglomeraţie mare, forfotă, multe companii, mulţi absolvenţi printre standuri.

Un tânăr, îmbrăcat în blugi şi cămaşă, stătea în picioare lângă o măsuţă cu pliante la standul Vodafone Romania, întâmpinând proactiv persoanele care se apropie interesate de stand.

Un băiat tânar se apropie.

– Bună ziua.

Se uită la firmă, la panouri, la materialele promoţionale, iar în cele din urmă, la individul care stătea în faţa lui.

– Tare, frate! voi aţi lansat iPhone 5 în România,acum o lună, nu?

Omuleţul de la stand înghiţi în sec şi răspunse:

– Mmmm… Da, compania noastră a fost prima care a adus iPhone 5 în România, pe 1 noiembrie 2012, de la ora 22.30.

– Aham… interesant… (puţin piedut). Şi… ce slujbe aveţi?

– Avem deocamdată în deschidere poziţiile de Vodafone Community Manager, Assistant Brand Manager, Social Media Communications Manager…

– Aham…

– Pe dumneavoastră ce v-ar interesa?

– Aaaaa, păi caut şi io… ceva… (schimbă tonul) uitaţi, vreau musai să-mi iau un iPhone 5, da’ n-am bani, fac orice, mătur pe jos dacă e nevoie, numai vreau să-mi iau un iPhone 5 de la voi!

– Ummm… înţeleg, dar ăsta nu e un motiv pe termen lung pentru o slujbă…

– Pentru mine e, că vreau să am abonamentul cel mai baban pe care-l aveţi! Cu abonamentul iPhone 59, de 59 de euro pe lună oricine are de la Vodafone 500 minute naţionale, 500 SMS naţionale, 3.000 minute în reţea, 3.000 SMS în reţea, 300 MMS şi trafic de date de 1,5 GB. ŞI iPhone -ul îl ia la doar 469 de euro versiunea de 32 GB!

– Nu vă supăraţi, dvs. ce experienţă aveţi?

– Ăăăă… eu? Sunt DJ la Mystic Club?

– Mystic Club?

– Cantor şi clopotar la Biserică…

– Aham…

– Şi mamă, mor să ascult nişte iTunes din când în când…

 Tânărul lasă un CV scos la imprimantă neglijent şi plecă mai departe. Lucrătorul de la Vodafoneîl puse în teancul din dreapta, care era mai gros decât cel din stânga.

Pe masă mai sunt şi 2 borcane mari, dintre care unul cu pixuri cu sigla Vodafone.

Un individ grăbit, îmbrăcat în costum, trece pe lângă stand şi ia din viteză un pix din borcan.

– Po’ sa iau şi io unu’?

Tanarul de la stand dă să răspundă, însă nu apucă, pentru că individul deja luase pixul şi se facuse nevăzut. Peste un minut însă, tânărul se întoarse şi-l luă la ros pe omuleţi nostru de la stand

– Auzi, mă, da’ de ce n-aveţi pixuri Vodafone cu iPhone 5?

– Ăăăă, am să sun, să văd dacă au…

Un grup de 3 băieţi, care nu păreau să aibă mai mult de 20 de ani, îmbrăcaţi destul de sportiv, văzând scena, trec pe lângă stand. Unul din ei zice:

– Astea sunt gratis?

Tănărul de la stand:

– Da, sigur, luaţi va rog…

– Atunci să luam şi noi mai multe…

Baiatul băgă mâna în urnă, scoase un pumn cu vreo 8 pixuri şi plecă mai departe cu colegii lui.

Tânărul dădu să le zică ceva, dar nu reuşi, pentru că intra în vizor un alt băiat, de data asta îmbrăcat profesional, cu mai multe exemplare de CV în mână şi cu o aparenţă ceva mai degajată.

– Buna ziua. Pe mine mă pasionează foarte mult să lucrez în design grafic…

– Aham…Ce aţi mai lucrat până acum?

– Pai… nu am lucrat profesional, adică pentru bani, ştiţi, am mai facut câte una pentru un coleg, pentru nişte prieteni, stiţi dumneavoastră…

– A, păi ştiţi, la noi la Vodafone. cam externalizăm toate astea şi se ocupă specialişti şi agenţii de publicitate de grafică pentru materialele noastre promoţionale şi pentru internet…

– Da, dar mă întrebam dacă nu aveţi un post liber pentru grafician…

– Nu, dar dacă ne urmăriţi secţiunea se slujbe…

– Ideea e că vreau o slujbă cât mai repede, nu am timp să aştept… de fapt, mă mi-r că nu-l aveţi aici… Aş vrea doar să-l ating… să-l mângâi… Dumneavoastră aveţi unul?

Tânărul de la stand îşi spuse în sinea lui, în timp ce ascundea şi mai adânc în birou iPhone 5-ul său…:

– Tipul ăsta e căzut din lună sau ce e în neregulă cu el?

Apoi cu voce tare:

– Să am un ce?

– Un iPhone 5.

– Ummmm… Aici nu avem iPhone-uri. Vodafone este prezentă la acest târg pentru a găsi viitori angajaţi pe termen lung…

– Tânărul, în cele din urmă, resemnat, spuse:

– Of, bine, am să vă las un CV…

Tânărul de la stand îşi spuse în sinea sa:

– Azi o să am de cărat o grămadă de gunoi… uite ce teanc mare am în dreapta… şi e numai ora 1…

Apoi zâmbi scurt către interlocutor:

– Sigur că da…

Un al tânăr, de vreo 25 de ani, îmbrăcat bine, dar nu foarte profesional, se apropie şi spuse foarte dezinvolt, prezentându-se:

– Bună ziua, eu mă numesc Eugen Costin!

– Bună ziua. Marian David este numele meu. Bine-aţi venit la standul Vodafone!

– Eu sunt acum masterand la Politehnică, am terminat electronică şi telecomunicaţii şi am proiectat un roboţel pentru care am obţinut o diplomă la un salon internaţional de inventică.

– Dumneavoastră l-aţi proiectat…

– Hardware. Am avut un coleg care s-a ocupat de toate chestiile astea software… Doresc să construiesc telefoane mobile!

– Înţeleg…

– Şi aş vrea să-mi las CV-ul la compania dvs…

– Sigur că da… [Altul picat din lună, îşi spuse în sine] numai că noi ne ocupăm de construcţia de telefoane mobile, noi doar le vindem…

– Aham şi…

Între timp, treceau pe lângă stand două fete, dintre care una se opri şi întreabă, arătând spre un borcan:

– Putem să luăm?

Către sine: Ce mai contează…?

Către fete:

– Da, dar să ştiţi că n-au iPhone 5 pe ele…

Fata baga mâna într-un borcan şi ia 2 obiecte mici, de formă dreptunghiulară.

Eugen Costin îşi continuă ideea:

– Şi ceva pă construcţie de terminale mobile, credeţi că veţi avea în curând?

Fata care luase 2 obiecte mărunte din borcan se opri din drum, se încruntă şi îl întrebă pe Marian David:

– Da’ ce sunt astea?

Marian David se repezi, le luă înapoi şi le băgă în borcan, zicând către sine:

– Păi dacă nu ştiai ce sunt, de ce le-ai mai luat?

Zâmbeşte politicos faţă de fete:

– Plăcuţe fosforescente cu sigla Vodafone.

Fata se uită şi mai încruntată la el

– Se văd noaptea.

Fata strâmbă din nas, se întoarse şi trecu mai departe.

Marian David (zâmbeşte larg): Nu, dar dacă ne lăsaţi un CV, vă anunţăm cu cea mai dragă plăcere…

Eugen Costin lăsă un CV şi o carte de vizită (pe care Marian le puse în teancul din dreapta), luă un set de materiale promoţionale.

Marian David îl întrebă, cu suscpetibilitate, pe Eugen:

– Şi dumneavoastră vreţi să vă luaţi iPhone 5?

– Oh, nu. L-am primit cadou de la sora mea. De fapt, să ştiţi, este o bijuterie! Bateria rezista 225 de ore in stand-by si asigura 8 ore de convorbire pe retele 3G, 8 ore de navigare pe internet pe retele 4G LTE, 10 ore de navigare pe WiFi, 10 ore de video playback sau 40 de ore de muzica. Oferă o eficienţă maximă în ceea ce priveşte consumul de energie. Camera foto principala are 8 Megapixeli, filmează cam în orice condiţii de lumină şi pot să fac cu ea fotografii panoramice si sa filmeze in format full HD (rezolutie 1080p)…

Marian David, în sinea lui…

– Of… De ce trebuia să întreb?

În timp ce Eugen Costin sporovăia despre funcţiile şi beneficiile noului iPhone 5, o coadă începea să se formeze în spatele lui.

-… Tehnologia Retina Display de 4” de tip IPS LCD are o rezoluţie excepţională, de 640 x 1136 pixeli si densitate de 326 pixeli per inch, ceea ce permite încă un rând de pictograme în meniu, deci permite 24, în loc de 4, varianta de la iPhone 4S….

Între timp, cineva din spatele lui, care avea un iPhone îşi pusese deja căştile şi se uita la ultimul film din seria Batman descărcat de pe iTunes. Altul, scosese iPhone 5-ul şi îl fotografia pe omuleţul tehnic de zor. O fată plină de zâmbete începuse să joace ceva pe iPhone 5. Un băiat, aflat exact în spatele celui care asculta pe iPhone 5-ul său OST-ul de la Inception în căşti, îl roagă să dea muzica mai încet, că se aude şi el vrea să se documenteze pentru un articol pe care îl scrie pentru Blogal Initiative. Evident, tot pe iPhone 5. Între timp, ultimul de la coadă îşi folosea iPhone 5-ul pentru a urmări prin live streaming o competiţie sportivă.

Jumătate de oră mai târziu, după ce încercase să îl ia cu uşurelu, cu lugu-lugu pe Eugen Costin, nu a reuşit decât să-l facă să îi povestească încă mai cu spor de calităţile noului iPhone 5. Surprinzător că nu se repeta… spunea numai avantaje noi despre noul iPhone 5… În caz că nu aţi reţinut, iPhone 5 are multe, multe calităţi…

Marian David primeşte un telefon de la colega sa care trebuia să-l înlocuiască.

– Scuzaţi, numai puţin!

Eugen Costin continua să sporovăiască.

– Marian, ce e cu zvonul ăsta, se face prezentare sau se vinde iPhone 5? Ăsta e târg de job-uri, nu?

– Nu, nu, adica da… e târg de slujbe

– ŞI-atunci ce e cu coada asta care se întinde până la ieşirea din târg şi încercuieşte clădirea? A blocat circulaţia. Nu pot să intru…

– Ummm, cheamă paza, am iar un iPhone-maniac care s-a trezit în locul greşit…

Un gardian apare şi întreabă:

– Ce se întâmplă aici?

Toată lumea răspunde:

– El încurcă circulaţia!

Paznicul îl luă, împreună cu încă un coleg, deoparte. În timp ce era târât spre una din ieşiri, Eugen Costin ţipa ca din gură de şarpe, din toţi rărunchii:

– Deci, pe scurt, este cel mai tare telefon care a fost conceput vreodată! Cel mai tare! Cel mai TAAAAAREEEEE!

Apare un individ îmbrăcat neglijent, care tocmai terminase ceva de mestecat şi se uita sumar pe măsuţă.

– N-aveţi bomboane?

Marian David zâmbi generos şi puţin nervos:

– Aţi stat la rând jumătate de oră ca să mă întrebaţi dacă avem bomboane?

– De ce nu? În timp ce aşteptam, am montat două filmuleţe pe iPhone 5 si l-am urcat pe Youtube. Deci, aveţi bomboane?

– Nu, îmi pare rău, n-avem bomboane…

Pe un ton de reproş, individul argumentează uitându-se urât la el:

– Trei standuri mai încolo aveau bomboane… (trece mai departe)

O doamnă îmbrăcată de business se prezentă:

– Graţiela Roşu mă numesc. Sunt psihoterapeut…

Marian David:

– Psiho… cum? şi bănuiesc că vreţi să lucraţi la Vodafone?

– Ooooo, ce idee splendidă! Uitaţi care-i treaba. Eu sunt specializată în mania de iPhone. Tratez pacienţii care suferă de PTSD în legătură cu iPhone-ul… în special, iPhone 5

– PTSD?

– Post Traumatic Stress Disorder. Este vorba mai exact despre masa de oameni care au suferit o traumă la începutul lui noiembrie când a apărut noul iPhone şi nu şi l-au putut cumpăra, dar mă ocup şi de cazuri în care iPhone-ul a fost separat de posesor din diferite motive: şi-au pierdut slujba din care plăteau creditul prin care au cumpărat iPhone-ul, li s-a furat iPhone-ul, nu l-au mai găsit de vânzare în magazine când au avut bani, etc.

– Oooo, ce bine! Oferiţi servicii şi pentru angajaţii Vodafone care sunt suprasolicitaţi în legătură cu vânzarea de iPhone 5?

– Desigur…

– Şi… de ce vreţi să lucraţi tocmai cu noi?

– Am încercat şi la ceilalţi operatori, dar, fie vorba între noi… (se uită la coada lungă din spatele ei şi şopti) ceilalţi n-au vânzările şi serviciile pe care le aveţi voi pentru internet…

– Vă las o carte de vizită…

– Lăsaţi-mi 10, vă rog…

Colega lui Marian ajunge şi îi preluă funcţiile. Lui îi sună iPhone 5-ul. Răspunse. La telefon, se auzi o voce de femeie, cam pe la 30 de ani.

– Bună, Marian. Cum merge treaba?

– Merge bine. Sunt la stand şi am strâns vreo câteva CV-uri (aruncă o privire spre cele 2 teancuri)

– Bine, Marian. Ţine minte… suntem mulţumiţi de calitate, dar am vrea şi puţin mai multă cantitate… Nu ştiu de ce, dar din noiembrie am strâns mai puţine CV-uri decât de obicei…

– Da, păi cred că la noi probabil că vin numai cei care sunt cu adevărat interesaţi… (trage coşul de gunoi lângă marginea mesei şi lasă să teancul din dreapta cadă)

– Vezi ce faci… Dacă te descurci bine la târgul ăsta, te trimitem şi la următorul, de peste 2 săptămâni.

– Da, da, mulţumesc. Am să văd ce pot să fac. Zi bună! (ia punga din coşul de gunoi şi o strânge de la vedere).

Între timp, un alt individ intră în câmpul vizual al colegei sale. Acesta se uită, la fel ca şi primul, relativ pierdut, la standul companiei. Colega lui Marian David zâmbi. Tânărul se apropie şi spuse:

– Bună ziua…

Copyright (C) Ştefan Alexandrescu.

Materialele de pe acest blog sunt supuse acestui disclaimer.

O părere la “Toată lumea vrea iPhone? Şi eu, şi eu!!!”

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

