Învăţarea continuă. De ce şi cum. 1,2,3.

I. 3 motive pentru care eu simt nevoia să învăţ lucruri noi (poate că te inspiră, poate că nu): 

  1. A mă păstra la curent cu realitatea. În momentul în care ceea ce fac, în comunicare, are legătură cu a fi la curent cu ce este relevant pentru mine ca profesionist, mă confrunt cu o dificultate în a stabili priorităţi în domeniile din care este important să mă informez, iar pe de altă parte, pe ce canale este cel mai eficient să mă informez. Sunt considerat un om informat, care este la curent şi chiar înaintea evenimentelor, prin anticipările pe care uneori pot să le realizez. De aceea, în mod natural, cu cât aflu despre mai multe lucruri, cu atât îmi dau seama cât de vital, cât de esenţial este să mă păstrez la curent. A nu învăţa lucruri noi este o formă de perimare profesională. Cu cât ştii mai puţine, cu atât îţi este mai greu să înţelegi şi să fii creativ. Pornind de la această pasiune, am înfiinţat blogul Debug Your Mind . 
  2. Diversitate. Am nevoia să fiu stimulat intelectual, să am parte de un dialog care să mă întreţină din punctul de vedere al unei stimulări spre dezvoltare. Atunci când există şansa unei provocări sau a unei experienţe, foarte adesea iau iniţiativa. Astfel reuşesc să mă distrez întotdeauna şi să aflu lucruri despre mine şi despre oameni în general. Citeşte aici despre 15 păcăleli media de succes care m-au făcut să mă minunez de inventivitatea şi naivitatea fiinţei umane.
  3. Pentru dezvoltare. Cheia este optimizarea. Adică să fac lucrurile pe care am reuşit să le fac până acum, numai că mai bine. Cum să atingi şi tu dezvoltarea? Uite aici câteva concepte cheie pentru început de drum.

     

II. 3 modalităţi profesionale prin care oricine poate învăţa lucruri noi 

  1. Twitter. Twitter este forma fundamentală de educaţie contemporană. Atâta vreme cât ştii pe cine să urmăreşti. Twitter e pentru un mediu elitist pentru că e o unealtă de interacţiune cu experţi. Dacă ştii care sunt experţii din aria ta, nu ai voie să nu fii pe Twitter. Să nu foloseşti această unealtă reprezintă o inconştienţă curată, din perspectiva valorii informaţionale, de dezvoltare profesională şi a creşterii globale. În câţiva ani twitterul va depăşi toate celelalte forme de comunicare prin internet (e-mail, instant messaging, skype) prin potenţialul de social networking pe care îl deţine, împreună cu Facebook. Citeşte aici despre cum să te comporţi pe Twitter dacă tocmai ai început!
  2. Caută, descarcă şi ascultă materiale în format audio pe teme de dezvoltare profesională: audiotraininguri, audiobookuri. În timp ce faci altceva, cum ar fi: mergi pe drum, faci treabă în casă. Atunci când asculţi la radio cântecul unei celebrităţi, lucrezi pentru visul acelei persoane. Atunci când te uiţi la TV, faci rating înregistrat de agenţiile de publicitate. Dacă dai cu atât de multă generozitate din timpul tău lăsându-i pe alţii să te includă în planurile lor, să nu te miri că propriile planuri nu funcţionează. Citeşte aici şi aici despre cum să-ţi gestionezi timpul mai bine.
  3. Învaţă să citeşti rapid. 1000 de cuvinte pe minut minimum. Altfel nu te mai chinui, aproape că nu are rost. Cea mai mare parte din deciziile de calitate pe care oamenii care fac afaceri le iau se bazează pe o informare de calitate. Informaţia se bazează 80 % pe lectură. Viteza dialogului interior este de până la 1000 de cuvinte pe minut, cel mai frecvent 600-800. Nu poţi să asimilezi mai multă informaţie în unitatea de timp uitându-te la un material video sau ascultându-l, dar poţi să creşti exponenţial capacitatea de procesare a textului. Citirea accelerată este baza fundamentală a dezvoltării personale. Citeşte mai multe despre asta aici.

     

Soluţii prin care puteţi aduna informaţii despre nevoile de dezvoltare ale clienţilor.

Cea mai bună soluţie de a afla informaţii despre o persoană este a apela la un detectiv particular. OK. Să revenim la ce poţi face tu.

  1. Atunci când totuşi varianta de sus nu este aplicată din diferite motive, cel mai bine este a conduce o discuţie cu clientul în această direcţie. Aici cuvântul cheie este client, iar nu potenţial client.
  2. O modalitate care poate fi utilă, atunci când contextul social o permite, este a întreba cunoscuţi, din contextul în care este relevant pentru dezvoltare.
  3. Bineînţeles, o căutare pe net şi citirea integrală a blogului celui / celei despre care vrei să afli este obligatorie. Asta întotdeauna fie oferă informaţii valoroase, fie creează încredere în client pentru preocupare faţă de persoana sa.

 1, 2, 3… START!

 

Îţi mulţumesc!

Happy professional learning!

Ştefan

 

Anunțuri

O părere la “Învăţarea continuă. De ce şi cum. 1,2,3.”

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s